iPhone toegangscode werkt plotseling niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07-2024
Beste tweakers,

Mijn toegangscode voor mijn iPhone 11 werkt plotseling niet meer. Ik kan de code gewoon invoeren en het is de juiste code en ik zie ook op het scherm dat de juiste cijfers oplichten. Ik heb geen korsakov, dementie etc. de code die ik altijd al invoer doet het niet meer. Het kan te maken hebben met het feit dat ik iCloud (vrij abrupt?) van mijn laptop heb verwijderd. Iemand enig idee of er een manier is om toch de telefoon in te komen, of dit eerder heeft gehoord en een oplossing hiervoor heeft? Ik ben in China (zit de overheid hier achter?!) en ik kan niet eens de campus in/uit komen / betalingen doen etc zonder qr code, dus alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!
Thomas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zo'n code verandert niet spontaan en iCloud op je laptop lijkt me niets van doen te hebben met de toegangscode van je telefoon. Voor zover ik weet wordt die enkel lokaal opgeslagen, dus er moet lokaal op de telefoon iets zijn aangepast.
Heb je iCloud met een bepaalde reden van je laptop gegooid en wellicht naar aanleiding daarvan je toegangscode gewijzigd? De Chinese overheid heeft er m.i. niets aan wanneer jij geen toegang meer hebt tot je telefoon. Dus: of jijzelf hebt de code gewijzigd (en bent dit vergeten om wat voor reden dan ook), of iemand heeft je telefoon in handen gehad nadat jij 'm had ontgrendeld en heeft je code gewijzigd. Of je hebt per ongeluk je telefoon met die van iemand anders verwisseld en diegene zit nu met hetzelfde probleem.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07-2024
FooLsKi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:11:
Zo'n code verandert niet spontaan en iCloud op je laptop lijkt me niets van doen te hebben met de toegangscode van je telefoon. Voor zover ik weet wordt die enkel lokaal opgeslagen, dus er moet lokaal op de telefoon iets zijn aangepast.
Heb je iCloud met een bepaalde reden van je laptop gegooid en wellicht naar aanleiding daarvan je toegangscode gewijzigd? De Chinese overheid heeft er m.i. niets aan wanneer jij geen toegang meer hebt tot je telefoon. Dus: of jijzelf hebt de code gewijzigd (en bent dit vergeten om wat voor reden dan ook), of iemand heeft je telefoon in handen gehad nadat jij 'm had ontgrendeld en heeft je code gewijzigd. Of je hebt per ongeluk je telefoon met die van iemand anders verwisseld en diegene zit nu met hetzelfde probleem.
Bedankt voor je reactie! Ik heb iCloud verwijderd omdat ik merkte dat mijn laptop wat slomer was. Ik heb vandaag geprobeerd om een openbaar vervoer kaart in apple pay te zetten, daarvoor moest ik een wachtwoord aanmaken (en dat wachtwoord moest uit 6 verschillende cijfers bestaan (!) en mocht niet opvolgende cijfers hebben (!). Dus 672931 mocht al niet (vanwege de 6 en 7 - opvolgende cijfers.) Maar ik ben hiervoor niet in de instellingen gegaan en ik mag hopen dat ik alleen mijn toegangscode zou kunnen wijzigen via de instellingen.. Maar misschien is dit wel de reden. Zou dat wel heel raar vinden. Ik heb alleen die code opgeschreven in mijn notities... heel handig. Ik zag overigens ook dat er een software update is, dus die ben ik nu aan het installeren. misschien dat dat nog wat doet!
Ik weet overigens 100% zeker dat ik niet in de instellingen mijn wachtwoord heb veranderd of de verkeerde telefoon heb, of dat iemand anders het wachtwoord heeft veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door peertje1010 op 06-07-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Hoe kan je je telefoon updaten zonder je toegangscode in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:40
Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:27:
Hoe kan je je telefoon updaten zonder je toegangscode in te voeren?
Dat doet apple vanzelf als je dat hebt ingesteld.
Nightly update runs zijn vrij normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

peertje1010 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:41:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb iCloud verwijderd omdat ik merkte dat mijn laptop wat slomer was. Ik heb vandaag geprobeerd om een openbaar vervoer kaart in apple pay te zetten, daarvoor moest ik een wachtwoord aanmaken (en dat wachtwoord moest uit 6 verschillende cijfers bestaan (!) en mocht niet opvolgende cijfers hebben (!). Dus 672931 mocht al niet (vanwege de 6 en 7 - opvolgende cijfers.) Maar ik ben hiervoor niet in de instellingen gegaan en ik mag hopen dat ik alleen mijn toegangscode zou kunnen wijzigen via de instellingen.. Maar misschien is dit wel de reden. Zou dat wel heel raar vinden. Ik heb alleen die code opgeschreven in mijn notities... heel handig. Ik zag overigens ook dat er een software update is, dus die ben ik nu aan het installeren. misschien dat dat nog wat doet!
Ik weet overigens 100% zeker dat ik niet in de instellingen mijn wachtwoord heb veranderd of de verkeerde telefoon heb, of dat iemand anders het wachtwoord heeft veranderd.
Mjah, ik vermoed dat je oude toegangscode niet voldeed aan het wachtwoord voor het toevoegen van de OV-kaart en dat je dus -zonder het door te hebben- je toegangscode hebt gewijzigd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57
Jup, je hebt inderdaad je toegangscode van je iPhone aangepast. Als je notes op/in icloud staan kan je proberen via icloud.com er nog bij te komen.
Pagina: 1