Toon posts:

twee kaarten op een IRQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem met het installeren van mijn Terratec Soundsystem DMX is nog steeds niet opgelost.;(
Ik ben er achter gekomen dat de geluidskaart en de netwerkkaart op een en hetzelfde IRQ zitten.
Volgens de helpdesk mag dat nooit en is dat de reden dat de kaart niet door W98SE wordt "gezien"

Hoe los ik dit probleem op , softwarematig kun je geen IRQ's toekennen of veranderen.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58
lees je irq's ff uit met SisoftSandra ofzo en dan handmatig die in het BIOS invoeren, maar dan wel beter dus...

Verwijderd

plaats de 1 van de kaarten in een ander pci slot.
irq's van 2 sloten kunnen gekoppeld zijn aan elkaar, dus wanneer je het irq kan veranderenin het bios en ze blijven een irq delen dan proberen een ander slot te gebruiken voor 1 kaart.

ook mogelijk is dat je te weinig irq's vrij hebt disable dan je com2 of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al gedaan omdat twee naast elkaar gelegen PCI sloten vaak hetzelfde IRQ gebruiken.
Nu zitten er 3 sloten tussen beide kaarten
Eerst zaten beide kaarten op IRQ5 en na het her-installeren van W98se zitten ze beide op IRQ 11 :?

• Initial G
heb je een nieuwe via chipset? dan kun je zo'n irq mapper ofzo downloaden van VIA, via de via site :P

gewoon de 4 in 1 downloaden daar zit ie bij

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

je moet de irq toch handmatig kunnen veranderen :?

My Discogs

Verwijderd

Het probleem is misschien ACPI-powermanagment, klinkt raar maar met die optie aan in de BIOS gaat alles zoveel mogelijk op 1 irq wil je dit niet dan moet het gewoon uitzetten in de bios...

• Initial G
Op maandag 03 september 2001 17:15 schreef ShaDoW het volgende:
Het probleem is misschien ACPI-powermanagment, klinkt raar maar met die optie aan in de BIOS gaat alles zoveel mogelijk op 1 irq wil je dit niet dan moet het gewoon uitzetten in de bios...
tsja maar dan moet je windows ook zonder ACPI installeren...
Pagina: 1