Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen met ervaring met zowel Synology als DIY NAS, wat heeft jullie voorkeur?

Ik overweeg al een tijdje om te kiezen voor een DS923+ met 4 x 8TB, of om zelf een NAS met TrueNAS Scale te bouwen. Ik vind het persoonlijk erg leuk om zelf iets in elkaar te zetten, maar ik vind stroomverbruik ook belangrijk. De DS923+ verbruikt op zijn piek ongeveer 70W.

Zijn er DIY lijsten met componenten voor een HomeNAS die ook rond de 70W verbruiken? Of zou ik beter voor een Synology kunnen kiezen? Het nadeel van de DS923+ is dat er geen grafische videokaart in zit, wat ik eigenlijk wel zou waarderen voor Plex video-encoding.

Heeft iemand tips of ervaringen die je zou willen delen, waar ik zeker op moet letten?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:11

FastBunny

Give it the Works !

Heb je de Desktop Best Buy Guide van deze maand gezien :) ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:47:
Heb je de Desktop Best Buy Guide van deze maand gezien :) ?
Nee, maar nu wel!! Dank hiervoor :D review: Desktop Best Buy Guide - Juli 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:39
Je kunt beter voor hogere capaciteit schijven gaan. Daar bespaar je ook energie mee.

Ik vind de 20W idle uit de BBG best wel veel zonder schijven.

Mijn DS718+ gebruikt incl. 2x uitvoering: Toshiba MG09 (SATA, Standard, 512e), 18TB ongeveer 17W tot 18W en sterk zat voor Plex. De Intel soc doet het hem.

1W = ongeveer 3 tot 4 euro per jaar afhankelijk van kosten stroom.

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 15-07-2023 21:23 ]

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik heb ooit een NAS gebouwd (~8 jaar geleden), in een custom 19' rack met van alles en nog wat.
Was een leuk project om zowel de behuizing te maken als alle software te installeren en configureren.
Toch merkte ik dat het niet zo stabiel was en ik veel met de software en functies aan het klooien was.

Ben dus uiteindelijk toch voor een Synology gegaan, nooit spijt van gehad.
Zorg er wel voor dat je er een aanschaft met Docker ondersteuning, is mijn tip.