Exact op een netwerktje

Pagina: 1
Acties:

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ik wil op een klein netwerkje 3 users Exact zetten maar dan wel zodat ze alle drie tegelijk de data kunnen invoeren.

Ik heb nog een oude PC staan die wil ik dan als Fileserver gaan inrichten met NT 4.0 SP6

Tot nu toe doen we het zo,

Werken op de ene PC en dan via drivemapping de back-up daarvan over zetten op de andere PC.
Maar dat werkt niet echt lekker.
Nu komt de drukken periode er weer aan voor het bedrijf en moet er dus meer data weggescheven worden.

kan ik Exact op de server installen of de data daar heen laten verwijzen (dus het proggie niet installen maar alleen de data daar opslaan).

Dat is denk ik wel mogenlijk maar kunnen alle drie de users hun data daar wegschrijven tegelijk :?

Dus de database is altijd up to date dan.

Ik hoop dat je weet wat ik bedoel.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Het kan wel wat je zegt maar niet met 3 mensen te gelijk. blijkbaar heb je een geen netwerk versie.

Het probleem is als volgt exact is een database systeem. nu kan je de files op een netwerkdrive zetten maar als je met drie gebruikers tegelijk exact in gaat krijg je dus 3 database engines die de zelfde files probeerd te gebruiken.
en dat kan dus niet.

Beste is een upgrade naar netwerk versie.
Dan draait de database engine op de server en doe je aanvragen daar naartoe

I believe what I want to Believe

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Voor exact moet je dan een multi user licentie aanschaffen.
Zonder deze licentie is het niet mogelijk om met 3 users tegelijk te werken met exact.

Welke exact versie draai je trouwens?
Exact onder dos draait namelijk beter onder Novell dan dat het onder NT draait.

Verwijderd

Als je Exact voor Windows hebt en je hebt een multi user versie, dan kan je tijdens de setup van Exact kiezen om deze op een netwerk te installeren. Na de installatie procedure kan je een werkstationinstallatie uitvoeren op de desbetreffende machines (WKSINST directory in de map ExactW2 op de server)

edit:
typo

• dhm00
Deze Exact is een DOS versie 7 geloof ik.

En Novel daar weet ik niets van NT gaat nog wel.

Ik zal het voorstellen om een Upgrade in de licentie te gaan doen naar de netwerkversie.

Verwijderd

Als je voor Exact voor Windows netwerkversie gaat ff het volgende:

Eisen aan de server zijn vrij hoog. Exact zelf beveelt een Dual Pentium 2 450 aan met 512 Mb ram. Os: Windows Nt Server. Hardware eisen zijn een beetje hoog. Bij mij op het werk hadden we het draaien op een Pentium 3 866 met 256 Mb Ram. En die pc had nog meer taken. Nooit problemen mee gehad, en wel lekker met 4 mensen tegelijk in Exact zitten te werken.

Let er bij een overgang ook op dat dit een beetje lastig wordt zo halverwege het jaar. Je kunt beter per 1 Januari overstappen. Ik weet namelijk niet zeker of je de backup van de Dos versie terug kunt zetten in de windows versie.

Verwijderd

Als eerste : Exact is gewoon een zuigprog maar goed... Ik vrees dan ook dat je behoorlijk wat meer machine nodig hebt voor wat je wil

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op maandag 03 september 2001 23:31 schreef g60 het volgende:
Als eerste : Exact is gewoon een zuigprog maar goed... Ik vrees dan ook dat je behoorlijk wat meer machine nodig hebt voor wat je wil
Dit is een beetje een vreemde reactie....... Exact werkt best prima.

En dan die machine..... Tja het kan dus makkelijk met een P3.....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• dhm00
Dus een P1 met 133Mhz kan echt niet :?

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:20 schreef dhm00 het volgende:
Dus een P1 met 133Mhz kan echt niet :?
Dacht het niet nee, daar doet de standalone versie al moeilijk op, tenminste bij de windows versie van Exact

• dhm00
Het is dus versie 7.1 voor DOS en geen windows

Maar ik draai het wel onder windows

Verwijderd

BULLSHIT

tenminste mijn ervaring.

BOekhouding doet hier ook loonpakketten met exact, 4 mensen tegelijkertijd.

Installeer exact gewoon op een workstation op bijv. d partitie, en maak op andere station ook een share aan (moet wel d zijn) maak dan gewoon snelkoppeling naar emenu.exe

voor meer vragen contakt met me op!!
Pagina: 1