Wat voor CPU is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ik heb hier een DEC server met een cpu kaartje erin. Er zit een Pentium 60 in en op de CPU kaart zit er nog een chip naast.

Er staat het volgende op:
code:
1
2
3
4
A62496-66
C3410318
SX756
Intel (m)(c)1992

Ik heb al op www.intel.com gezocht, maar de SX756 is daar onbekend??? Er zit een koelblok op de P60, maar op dat ding ernaast zit niks.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 15:37 schreef Gerco het volgende:
Ik heb hier een DEC server met een cpu kaartje erin. Er zit een Pentium 60 in en op de CPU kaart zit er nog een chip naast.

Er staat het volgende op:
code:
1
2
3
4
A62496-66
C3410318
SX756
Intel (m)(c)1992

Ik heb al op www.intel.com gezocht, maar de SX756 is daar onbekend??? Er zit een koelblok op de P60, maar op dat ding ernaast zit niks.
misschien een numerieke rekenprocessor?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34

Talon

Booooom !

[deleted] was onzin [/deleted]

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 15:41 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

misschien een numerieke rekenprocessor? (co processor)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gok dat het een onderdeel van de chipset is met netwerk faciliteiten of iets dergelijks.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 14:57
Ik kan me nog een "pentium overdrive" herinneren waarmee je je processor sneller kon maken. Die moest inderdaad op het moederbord geplaatst worden.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 15:44 schreef Conquistador het volgende:
Ik kan me nog een "pentium overdrive" herinneren waarmee je je processor sneller kon maken. Die moest inderdaad op het moederbord geplaatst worden.
Een co processor idd

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 03 september 2001 15:44 schreef Conquistador het volgende:
Ja, maar dat was voor 486 systemen. Dit is gewoon een Pentium kaartje voor servers, en ik denk dat het een speciale server chipset is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Overdrive bestaat ook voor recentere modellen dan 486's hoor... Ik ben het al tegengekomen voor Pentium-Pro systemen ook. Daar dient het om een P2 in een Pro bordje te pluggen dacht ik.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Y0ur1
  • Niet online
Je hebt ook overdrives voor pentiums...

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 15:52 schreef apa het volgende:
Overdrive bestaat ook voor recentere modellen dan 486's hoor... Ik ben het al tegengekomen voor Pentium-Pro systemen ook. Daar dient het om een P2 in een Pro bordje te pluggen dacht ik.
grr je bent me net voor

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 03 september 2001 15:52 schreef apa het volgende:
Ja, maar dat is dus de Pentium II Overdrive ;) Jij had het over de Pentium Overdrive, en die was bedoeld voor 486 borden. Voor de Pentium is er geen overdrive, en dat is waar we het over hadden :)

Verwijderd

toch wel vreemd dat ik in een net mijn P60 verwisseld heb voor een pentium overdrive 60/133. Hij is dus wel degelijk maar is wel schaars.

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

hmmmz.
Maar zo'n pentium overdrive gaat volgens mij gewoon in hetzelfde slot... hier zit het er dus naast.

Ik ben fan van dingen

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Op maandag 03 september 2001 15:59 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus de Pentium II Overdrive ;) Jij had het over de Pentium Overdrive, en die was bedoeld voor 486 borden. Voor de Pentium is er geen overdrive, en dat is waar we het over hadden :)
Quatsch, die is er wel degelijk. Ik heb mijn oude P100 geupgrade (waarvan het moederbord niet-MMX compatible was en tot 166MHz ging) destijds naar een Pentium 200MMX geupgrade met behulp van een originele Intel Pentium Overdrive processor. En dat was gewoon: oude processor eruit halen, OverDrive erin en gaan.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Gaaf, het topic is nu veranderd in "is er een pentium overdrive" het antwoord is volgens mij "JA" ... maar daar ging het helemaal niet over... :D

Ik ben fan van dingen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 03 september 2001 16:15 schreef ArthurS het volgende:
Quatsch, die is er wel degelijk. Ik heb mijn oude P100 geupgrade (waarvan het moederbord niet-MMX compatible was en tot 166MHz ging) destijds naar een Pentium 200MMX geupgrade met behulp van een originele Intel Pentium Overdrive processor. En dat was gewoon: oude processor eruit halen, OverDrive erin en gaan.
Dat noem ik dus geen OverDrive, ondanks de leuke marketing termen van Intel. De Pentium OverDrive was een behoorlijk aangepaste module om op een 486 bord te kunnen draaien, en hetzelfde gold voor de Pentium II upgrade voor Pentium Pro borden. De MMX upgrade was gewoon een nieuwe Pentium MMX core met een spanningregulator om op oude borden te kunnen draaien.

Dat is hetzelfde als dat je nu gewoon een FCPGA op een oude bord met een converter laat draaien. Niet echt een groffe aanpassing, maar meer een tweak.

Pagina: 1