Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Mijn situatie : Fritzbox 7590 en een powerline setje 1260E.

Dit werkt prima totdat ik ineens geen verbinding meer kan maken met mijn desktop via mijn wifinetwerk. Herstart van mijn desktop, adapter opnieuw instellen helpen niet. Mijn mobiel werkt dan nog wel via de wifi. Het enige wat werkt is om de 1260E uit het stopcontact te halen en boem, ik kan weer verbinding maken met mijn wifi via mijn desktop.

Het gevolg is dat ik de 1260E weer moet resetten naar de fabrieksinstellingen.

Contact met Fritz helpt mij niet echt. Die verwijzen naar de troubleshooter pagina waar ik niets mee kan. RMA aanvragen heeft voor mij ook geen zin omdat ik dit setje 2de hands heb overgenomen via Tweakers.

Het heeft altijd vlekkeloos gewerkt maar sinds de laatste paar maanden heb ik last van dit probleem. De laatste keer was een maand geleden en nu dus vanochtend weer.

Herkennen mensen dit probleem? Kan het een bug zijn? Iemand?

beeldaandemuur

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:22
Je mobiel is/was dus verbonden met de Fritzbox 7590
De Powerline set loopt dus vast en is dan ook niet meer te benaderen via het Powerline Lan?
Fritz Powerline tool gebruiken om de adapters te configureren en controleren op eventuele updates?
FRITZ 1260E: FRITZ!OS van FRITZ!Powerline bijwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Ja, de powerline loopt vast en de enige optie is om hem te resetten naar fabrieksinstellingen. Laaste update staat er al op. Heb nu de Mesh uit staan en 2 apparte netwerken gemaakt as workaround. Het zou natuurlijk gewoon goed moeten werken..

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Ik neem aan dat dan alleen de 1260E Wifi module vast loop en niet de 1220E?
Misschien is inderdaad de MESH koppeling functionaliteit met Fritzbox een mogelijke oorzaak van de vastlopers.
Maar als je 1260E dus nu als niet MESH standalone AP gebruikt waarom dan niet ook hetzelfde netwerk/SSID gebruiken?
Wel zo makkelijk en dezelfde functionaliteit als MESH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Uiteindelijk geef ik ze beide een factory reset en daarna stel ik alles opnieuw in en werkt het weer voor een aantal weken. Inmiddels hebben ze dezelfde naam, dank voor de tip.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Zelfde naam en zoveel mogelijk dezelfde security/WiFi instellingen uiteraard.
Soms maken kleine details al verschil, mijn mobiel wilde bijvoorbeeld niet naar een AP wisselen omdat deze op b/g/n stond en de router op n only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij mijn 1260 setje wilde het nog wel eens gebeuren dat hij de powerline connection zelf kwijt raakte gaandeweg (en geen groen lichtje bij "powerline" meer gaf). Dan na uit- en weer inpluggen pakte hij hem weer op. Maar bij jou valt dus alles weg begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Ja en nee.. mijn desktop heeft pas weer internet op het moment ik de 1260E uit het stopcontact haal maar mijn mobiel blijft wel verbonden met WiFi en werkt gewoon.

beeldaandemuur

Pagina: 1