Ik heb een AMD Thunderbird 1000 Mhz met een DFI moederbord.(Seagate 5400/20 GB) Nou is het probleem dat als ik iets kopieer of er moeten bestanden worden geschreven naar mijn HD dat hij dan stopt om de paar seconden en dan weer verder gaat met overzetten. Ook met het laden van spellen heeft hij er last van. Maar als ik eenmaal in het spel zit. Stopt hij niet. Is dit zo dat deze hard disk te traag is dat het cache geheugen vol raakt of zijn er toch andere problemen?
Heb je dma wel aan staan?
Wat voor kabel heb je op je schijf???
Wat voor kabel heb je op je schijf???
yep DMA, kijk ff in je systeemeigenschappen
Deze comp -> eigenschappen -> apparaatbeheer -> schijfstations -> ide schijf -> instellingen
Daar aanvinken vakje DMA
g'd luck!
Deze comp -> eigenschappen -> apparaatbeheer -> schijfstations -> ide schijf -> instellingen
Daar aanvinken vakje DMA
g'd luck!
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Hey Tnx man het werkt.
Waarom staat het dan niet standaard aangevinkt en weet je ook waarom hij het nu wel goed doet en daarvoor niet.
Waarom staat het dan niet standaard aangevinkt en weet je ook waarom hij het nu wel goed doet en daarvoor niet.
Verwijderd
Omdat de harde schijf via een DMA-kanaal (direct memory acces) directe toegang tot het geheugen krijgt. Als hij geen DMA kanaal krijgt toegewezen wordt de dataflow naar het geheugen "gequeued", waardoor latencies ontstaan.
Ik ben dit nog nooit tegengekomen, alleen bij de IDE controllers.Op maandag 03 september 2001 17:33 schreef MaikelG het volgende:
yep DMA, kijk ff in je systeemeigenschappen
Daar aanvinken vakje DMA
g'd luck!
Nou kan het zijn dat jij het over een HD hebt die aangesloten is op een IDE controller (geen ATA dus)
Of ik heb het over W2K en jij over W98.
ja ik het win98 dus dat zal het niet zijn. Maar het probleem is verholpen. Dusse het ligt niet aan mijn seagate'tje.
Pagina: 1