Ubuntu: Calibre herkent KOBO Clara 2E niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochiehans
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06-2024
Mijn net aangeschafte Kobo ereader Clara 2E wordt niet herkend door Calibre onder Ubuntu.
Ubuntu ziet de ereader wel, want hij is zicht- en benaderbaar in de bestandsmanager Pcmanfm. Ik kan er gewoon files naar toe schrijven.
Maar ik wil nu eenmaal graag Calibre gebruiken.
Ik had verwacht dat dit een bekend probleem zou zijn, maar ik heb tot nu toe geen oplossing gevonden op Internet. Er wordt wel van alles over gezegd maar tot nu toe geen succes.
Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39
Ik ga er vanuit dat je ereader alleen via Calibre wordt herkend en gebruikt als "USB Mass Storage Device". toch?
En als Ubuntu je ereader ziet via een filemanager, dan lijkt het erop alsof dat wel gelukt is.
Ik denk dat het probleem in Calibre zit.
Kan je daar niet je ereader instellen? Of via "Welcome Wizard" opnieuw configureren?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochiehans
GarBaGe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:00:
Ik ga er vanuit dat je ereader alleen via Calibre wordt herkend en gebruikt als "USB Mass Storage Device". toch?
En als Ubuntu je ereader ziet via een filemanager, dan lijkt het erop alsof dat wel gelukt is.
Ik denk dat het probleem in Calibre zit.
Kan je daar niet je ereader instellen? Of via "Welcome Wizard" opnieuw configureren?
Nee, dat is nu juist het probleem. Het lijkt er meer op dat Calibre de ereader als read-only ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39
Kan je met de filemanager wel schrijven naar je ereader?
Of wordt je ereader op OS niveau als read-only gemount?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochiehans
Ik kan schrijven naar de Ereader via de file manager