Extra TV in slaapkamer met Ziggo Abbo. hoe te connecten??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
Goedemorgen allemaal,

Ik ben op zoek naar een 43" TV voor op de slaapkamer. Ik heb een ziggo abonnement (kabel)
nu wil/kan ik geen internetkabel naar de slaapkamer aanleggen. wel heb ik daar WiFi.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik boven TV kijken? welke 'kastje' of type TV heb ik daarvoor nodig.

Ik heb al verschillende opties gezien:

Chromecast, Apple TV, App op de TV installeren. of zo'n ziggo-kastje aanschaffen (maar dat gaat waarschijnlijk niet werken op WiFi)

Hebben jullie ervaring wat ik het beste kan doen in dit geval?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:22
Ziggo Mediabox Next Mini werkt via Wifi. Draait in feite dezelfde app op als de mobiele apps en serveert je dezelfde streams maar dan met afstandsbediening. https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kuwerti schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:53:

Chromecast, Apple TV, App op de TV installeren. of zo'n ziggo-kastje aanschaffen (maar dat gaat waarschijnlijk niet werken op WiFi)
Volgens mij heb je alle opties wel gevonden. Chromecast kan maar omdat je dit dan moet bedienen met telefoon/tablet is die wat minder handig misschien. Kies dan voor de nieuwere Chromecast met Google TV.
Of een mediaspeler zoals een Apple TV of Nividia Shield TV…
Of regel de Next Mini van Ziggo…
En als je niet met een extern device wil werken, koop je een televisie waar Android TV op draait.

Wat je het beste kan doen, lijkt mij erg persoonlijk. Zonder extern device kan makkelijk zijn. Ben je wel meer overgeleverd aan de grillen van het updatebeleid van de fabrikant van de tv. Wellicht zit er een supertrage processor in waardoor de ervaring matig is. Dan ben je beter af met iets externs. De keuze is aan jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou een Enigma2-ontvanger kopen voor zowel je televisie beneden als je televisie boven. Je ontvanger beneden stel je in als fallback-tuner op de ontvanger boven en dan gebruikt de televisie boven automatisch de tuner van de TV beneden.

Mocht je later alsnog coax willen (dat is echt de betere oplossing), dan kun je die eenvoudig achteraf op de ontvanger aansluiten.

Enigam2-ontvangers werken op dit punt transparant: De bediening is altijd gelijk, het apparaat zoekt uit of de zender direct of via het netwerk weergegeven moet worden. Dat is het belangrijkste voordeel, geen gezeik met tablets of zo, maar gewoon de afstandsbediening waarvan iedereen weet hoe deze te gebruiken.

En wat betreft kabel leggen... in menig Nederlands huis is het wel een optie om een coaxkabel langs de verwarmingsbuizen naar boven te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door dmantione op 06-07-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
dmantione schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:23:

Mocht je later alsnog coax willen (dat is echt de betere oplossing), dan kun je die eenvoudig achteraf op de ontvanger aansluiten.
Niet mee eens. Ik gebruik voor geen enkele tv in mijn huis meer coax, maar de Next Mini en ik ervaar geen nadelen.

Voor mij was het een enorme verademing om die coax kabels uit mijn huis te halen. De tv’s stonden nergens echt in de buurt van een muur aansluiting namelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door youridv1 op 07-07-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik weet dat ik redelijk conservatief ben en de Next Mini voor veel mensen adequaat is. Omdat het ding multicast gebruikt werkt hij ook een stuk beter dan andere IP-oplossingen met apps. Maar... geen nadeel is heel persoonlijk, tel bijvoorbeeld maar eens hoe veel eerder de buren juichen bij een doelpunt en de stabiliteit van wifi is ook erg situatie-afhankelijk.

Ik handhaaf daarom dat coax de beste oplossing is, maar een mindere oplossing voor velen ook acceptabel zijn. Met Enigma2-ontvangers heb je in ieder geval zelf de keus en hoef je niets te veranderen anders dan de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Mijne zijn via ethernet bedraad, dus dat probleem heb ik niet.
Mocht je dat probleem wel hebben dan kun je altijd een mesh netwerkje aanleggen thuis met een paar Deco mesh routertjes en je next mini daar bedraad op aansluiten, dat maakt de verbinding een stuk stabieler.

Ook kijk ik geen live sport anders dan formule 1 en dat stream ik via f1 tv. Een paar seconde extra vertraging maakt mij echt niets uit.
Digitale TV lag ook duidelijk achter op analoog qua vertraging toen ik net over ging op digitaal en ook toen boeide het in de praktijk bijna niemand meer na een tijdje over te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door youridv1 op 07-07-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 15:00
CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan ook een fire stick, shield, Chromecast met Google TV of andere android variant nemen waar je de ziggo go app kunnen gebruiken. Zorg wel dat je wifi voldoende sterk is
(NB de ziggo go app werkt alleen via een ziggo internet verbinding)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:55
Wat meerdere mensen aangeven via een casting apparaat of via de ziggo next mini.

Persoonlijk zou ik het zonde vinden om een coax kabel te trekken hiervoor. ( ik heb alle coax bekabeling in huis eruit gehaald, tot de meterkast )

Stel je stapt over naar een andere provider dan heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
dmantione schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:23:
Ik zou een Enigma2-ontvanger kopen voor zowel je televisie beneden als je televisie boven. Je ontvanger beneden stel je in als fallback-tuner op de ontvanger boven en dan gebruikt de televisie boven automatisch de tuner van de TV beneden.
Werkt dat in fUPC-gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, met CI-module. In Ziggo-gebied kun je de interne kaartlezer gebruiken en dat heeft voordelen bij het decoderen van meerdere zenders tegelijk. In UPC-gebied kan dat niet, maar omdat de belangrijkste zenders ongecodeerd zijn, zal de CI-module alleen voor een beperkt aantal zenders nodig zijn en is daarom prima te delen tussen huiskamer en slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Makkelijkste oplossing lijkt mij een Android TV waarop je de ZiggoGo app kan installeren... geen extra kastjes etc. Voordeel dat je dan ook gelijk een ingebouwde Chromcast hebt enz.

Betaalbare tv die het allemaal kan: uitvoering: Philips 43PUS8007/12 Zwart

Of een mooie van Sony: uitvoering: Sony Bravia KD-43X75WL Zwart

Daarbij ga ik er wel vanuit dat je voor een slaapkamer tv geen hoge eisen hebt en het budget beperkt is :)
Pagina: 1