ISDE Subsidie Meetmethode isolerend glas verwarrend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Ik ben me aan het voorbereiden op de aanvraag voor de isolatie subsidie. In 2023 is de Meetmethode: Binnenwerkse maat bij isolerend glas aangebracht gewijzigd.

Dit staat er nu
De tweede meetmethode is de binnenwerkse maat. Deze gebruikt u als het isolerend glas is aangebracht vanaf 1 januari 2023. U meet van binnenuit de totale oppervlakte van het isolerend glas + kozijn, telt ze bij elkaar op. De kozijnen tellen wel mee voor het subsidiebedrag per m2
Bron: https://www.rvo.nl/sites/...d-glas-januari%202023.pdf

Misschien ligt het aan mij, maar dan kan je toch gewoon het kozijn opmeten (hoogte x breedte), je hoeft toch niet glas + kozijn apart op te meten lijkt me? Mis ik iets, of lees ik het verkeerd? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik lees het namelijk zo
- meet van binnenuit de totale oppervlakte van het isolerend glas
- meet van binnenuit de totale oppervlakte van het kozijn
- tel ze bij elkaar op

[ Voor 11% gewijzigd door ido_nl op 06-07-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24

timovd

Voorsprong door techniek

Wat onhandig. De leverancier weet de buitenwerkse maat (en staat vaak ook in de spouw), dus hoef je niets op te meten. Ik zou een paar mm van de specs afhalen en die maten opsturen voor de subsidie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-05 23:44
Als je de ordebevestiging van aannemer/installateur naar fabrikant/leverancier hebt, dan kan je dat meesturen. Daar staan namelijk alle maten gespecificeerd op. Als je dat niet hebt maar alle maten staan wel volledig gespecificeerd op de factuur, dan keuren ze dat in de meeste gevallen ook goed.
Dan upload je de factuur dus 2 keer.

[ Voor 7% gewijzigd door Snaba op 06-07-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Ik bedoel meer, hoe bereken je het. Ik lees
- tel ze bij elkaar op

Maar waarom moet het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
U meet van binnenuit de totale oppervlakte van het isolerend glas + kozijn, telt ze bij elkaar op.
Zoals ik het lees:
Die "telt ze bij elkaar op" slaat op de verschillende gevelelementen die je meet. Een gevelelement (kozijn + glas) meet je van binnenuit de woning en dat oppervlakte neem je. (Dit maakt uit, omdat een kozijn vaak aan de binnenkant afgewerkt wordt over het kozijn heen, waardoor een deel van de kozijnen achter aftimmering of stucwerk verdwijnt. Je mag dus niet de bestelde maten van het kozijn gebruiken, maar moet opmeten wat er na afwerking nog zichtbaar is.)

Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit is hoe ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:50

Dido

heforshe

ido_nl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:00:
Ik bedoel meer, hoe bereken je het. Ik lees
- tel ze bij elkaar op

Maar waarom moet het zo?
Ik lees het meer als een verduidelijking. De gevraagde oppervlakte is de oppervlakte van kozijn + glas.

Natuurlijk mag je dat in 1 keer opmeten, aangezien al het glas binnen het kozijn valt (normaliter).

Ik zou zelf de oppervlakte van het kozijn meten door de oppervlakte van het glas af te trekken van de maten van het kozijn, wat de excercitie om ze daarna weer op te tellen inderdaad zinloos maakt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Dank voor alle reacties. Goed om te horen dat andere het anders lezen. Ik kan er weer mee verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:35
Bovenstaande is duidelijk voor het aanbrengen van glas direct in een kozijn.

Hoe zit het bij een kiepraam of een deur? Neem ik dan ook de maat van het (deur)kozijn?
@ido_nl hoe heb jij dat uiteindelijk gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ido_nl
ebbz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:51:
Bovenstaande is duidelijk voor het aanbrengen van glas direct in een kozijn.

Hoe zit het bij een kiepraam of een deur? Neem ik dan ook de maat van het (deur)kozijn?
@ido_nl hoe heb jij dat uiteindelijk gedaan?
Oef, dat is alweer bijna 2 jaar geleden. Volgens mij heb ik via de aannemer, die het weer van de kunststof leverancier heeft gekregen, alle maten gekregen en deze overgenomen.

Dat is toen goedgekeurd.
Pagina: 1