Bor schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:09:
Ten eerste @
MeesKees21 mag je wel iets meer geduld hebben. Na een paar dagen reageren met "Ok, dan niet, duidelijk." is niet hoe we prettige communicatie voor ons zien. Dit past ook niet bij
.plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers
Voor de verduidelijking; we werken o.a. met vrijwilligers die hun spaarzame tijd liever stoppen in het tegengaan van oplichting om V&A zo veilig en leuk mogelijk te houden dan het verwijderen van reviews waar dit niet nodig zou zijn geweest.
Ik heb inmiddels gekeken en heb besloten beide reviews te verwijderen. Ten eerste reageer je op een vraag advertentie met een link naar het aanbod van iemand anders. Er lijkt op dat moment met jou helemaal geen transactie mogelijk. Hiernaast is het wat later reageren dan verwacht voor jou blijkbaar reden om een review achter te laten met o.a.
[...]
Dit soort opmerkingen zijn, zeker wanneer het alleen gaat om een latere reactie dan je had verwacht, onnodig onvriendelijk (daar ben je ook al eerder op gewezen) en bijna een vraag om escalatie. Dat is in dit geval dan ook gebeurd. Je had de review, mits gebaseerd op eigen aanbod in dit geval, beter feitelijk en netjes kunnen houden.
Ik vond, maar dat is mijn mening, dat ik met ruim 70 uur gewacht te hebben toch wel had laten zien dat ik geduld had. Ik vond het vreemd, dat een ander topic, op dezelfde dag en een topic van een dag later, wel behandeld waren. Het kwam over alsof ik er "professioneel" tussenuit gevist was. Over een vriendelijker Tweakers kan ik het volgende zeggen. De eerste keer dat ik hier kwam, 2004, 2005 en 2006, was het inderdaad een stuk leuker hier. Vervolgens ben ik hier weer opgedoken in 2015, maar dat was alsof ik een klap in mijn muil kreeg, Tweakers was erg veranderd en helaas niet ten goede. Nu zit ik er weer en mijn god, ik giet nog liever een liter extra zure citroensap mijn keel in. Ik dacht dat elkaar helpen op Tweakers hoog in het vaandel stond en daarvoor had ik Paul2 dan ook getipt voor hardware wat hij zocht. Ik ben nu echter tot de conclusie gekomen, dat je dat beter uit je hoofd kan laten en ik zal het dan ook niet meer doen, ik kan mijn tijd en energie wel beter gebruiken, iets met teennagels knippen ofzo. (< disclaimer, dit is als grapje bedoeld)
Ik snap dat men liever aan oplichting tijd besteed, ook iets wat hier schering en inslag is, ik spreek uit ervaring, het is mij vaker overkomen dan mij lief is, maar aan de andere kant, het is opgelost. Ik kan echter ook zeggen dat er ook een hoop leuke en gezellige Tweakers hier rondlopen, al moet je ze dan wel toevallig tegen het lijf lopen, maar ze zijn er, al wordt het door mij wel geclassificeerd als "uitstervend ras".
Mijn dank voor het verwijderen van de review. Zoals gezegd zal ik geen tips meer geven, aan wie dan ook, het wordt duidelijk niet gewaardeerd en kan ik mijn tijd en energie wel beter gebruiken. Ben het wel met je eens dat het sociale niveau een heel stuk gekelderd is sinds ik hier voor de eerste keer kwam.
Volgens de regels mag er na 72 uur een review worden geplaatst omdat "er met de huidige communicatiemiddelen in dat tijdbestek kan worden gereageerd". En nu lees ik dus "het wat later reageren", voor mij een redenen is om een review te plaatsten. Volgens de regels mag dat en nu lees ik eigenlijk het tegenovergestelde, het mag niet, al staat het er dan niet zo duidelijk, het komt er wel op neer. Goed, ik beloof plechtig niet meer de helpende hand uit te steken en ook geen tips aan andere Tweakers te geven, zodat het hier toch weer wat "socialer" wordt. Ik was al gestopt met reageren op het forum, want dat is ook grotendeels trekken aan een dood paard en beoordelingen zal ik ook niet meer schrijven, daar was ik al een tijd geleden grotendeels mee gestopt, maar nu wordt het officieel, never again. Het sporadisch geven van beoordelingen is dus nu compleet de nek omgedraaid and I salute you, it is what it is. Aan de ene kant vind ik niet meer geven van reacties op het forum en niet meer geven van beoordelingen niet echt een stap vooruit, maar als men het zo wil, kan men het ook zo krijgen..... En nee, ik vraag niet om zielig gevonden te worden, het is een (deel) van mijn mening. Voor mij is Tweakers tot niets anders verworden dan een veredelde Marktplaats, so be it, en zo zal ik het ook gebruiken, enjoy!
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...