Is het voldoende om hier (zie afbeelding) alles dicht te draaien om de circulatiepomp (voor vloerverwarming) te kunnen vervangen?
De CV-ketel zit een verdieping hoger. Aangezien het een nieuwe CV-ketel is zet ik deze liever alleen uit, draai de kraantjes in de foto dicht en vervang de pomp, i.p.v. het hele systeem leeg te laten lopen en daarna de gehele nieuwe ketel weer te vullen en op druk brengen.
Ik weet alleen niet 100% zeker of dit zo kan.
:strip_exif()/f/image/ZQBbGEVVrcnDzKFrEZTliRhO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJoyahtOZPlkFUXgi42ZOr6A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L0C4csgms9WOCHpgN50j9jjx.jpg?f=fotoalbum_large)
Het water stroomt, volgens de pijl op de pomp, van boven naar beneden door de pomp. (De rode pijlen in mijn tekening kloppen dus niet)
Het water stroomt dan dus op punt 2 naar beneden en punt 3 omhoog.
- Klopt het dan dat de leidingen die ik paars heb gekleurd dus de 'koude' leidingen van de vloerverwarming zijn?
- Wordt water uit de CV-ketel bij punt 1 dan gemengd met water uit de 'paarse' leiding (om de tempratuur te bereiken die ik met de thermostaatknop kan instellen?)?
Beetje veel vragen wellicht
De CV-ketel zit een verdieping hoger. Aangezien het een nieuwe CV-ketel is zet ik deze liever alleen uit, draai de kraantjes in de foto dicht en vervang de pomp, i.p.v. het hele systeem leeg te laten lopen en daarna de gehele nieuwe ketel weer te vullen en op druk brengen.
Ik weet alleen niet 100% zeker of dit zo kan.
:strip_exif()/f/image/ZQBbGEVVrcnDzKFrEZTliRhO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJoyahtOZPlkFUXgi42ZOr6A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L0C4csgms9WOCHpgN50j9jjx.jpg?f=fotoalbum_large)
Het water stroomt, volgens de pijl op de pomp, van boven naar beneden door de pomp. (De rode pijlen in mijn tekening kloppen dus niet)
Het water stroomt dan dus op punt 2 naar beneden en punt 3 omhoog.
- Klopt het dan dat de leidingen die ik paars heb gekleurd dus de 'koude' leidingen van de vloerverwarming zijn?
- Wordt water uit de CV-ketel bij punt 1 dan gemengd met water uit de 'paarse' leiding (om de tempratuur te bereiken die ik met de thermostaatknop kan instellen?)?
Beetje veel vragen wellicht