Kleinere TV voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:35

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik zoek een?
TV van wat kleiner formaat (32” maximaal) voor buiten (onder overkapping!) met hogere helderheid

Wat is je budget?
Maximaal €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard werk als de bekende streamingdiensten en F1

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom van alles tegen maar weet niet zo goed waar exact op te letten? Enkel helderheid?

Van de 1600 TV‘s in de pricewatch zijn slechts 135 stuks voorzien van een helderheid, dat schiet dus niet op :(

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen.

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 05-07-2023 19:10 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waterdichtheid?
Robuustheid?
Signaal?
kijkhoek?

welke afstand ga je zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Toppe

Omschrijf ff “buiten”…..zet je hem in de schuur en pak je hem indien nodig og hangt dat ding 24/7 onder een verandadak?

Mijn eerste gedachte is eigenlijk meteen…..ruk er 1 voor een paar tientjes van marktplaats.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:58:
Waterdichtheid?
Robuustheid?
Signaal?
kijkhoek?

welke afstand ga je zitten?
Signaal niet van toepassing, komt Apple TV achter.

Waterdichtheid enzo niet aan de orde wat mij betreft. Hebben in de vorige overkapping er 4 jaar lang 1 buiten gehad en die deed het prima, alleen beeld was beetje donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Fraggert schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:08:
@Toppe

Omschrijf ff “buiten”…..zet je hem in de schuur en pak je hem indien nodig og hangt dat ding 24/7 onder een verandadak?

Mijn eerste gedachte is eigenlijk meteen…..ruk er 1 voor een paar tientjes van marktplaats.
Tegenwoordig kosten die krengen ook al minimaal
€100 ofzo, dat is net te veel om te gokken of we wat gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Koop je er ook een koptelefoon bij? Wat lijkt het me pure terror als mijn buren buiten F1 zitten te kijken met geluid aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:20:
Koop je er ook een koptelefoon bij? Wat lijkt het me pure terror als mijn buren buiten F1 zitten te kijken met geluid aan :(
Ik ben bang dat de buren allemaal hier komen kijken, ze zijn allemaal fan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09

BCC

Samsung van Facebook marketplace

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Helderheid is buiten wel belangrijk. Onder overkapping kijk ik F1 op mn ipad. Die heeft 500nits en is voldoende als de zon in de rug van de ipad zit. Goedkopere tv’s hebben vaak een lage helderheid. De samsung Q60B haal wel die 500nits en kan een goede optie zijn, maar is denk ik niet in 32” verkrijgbaar.

Kijkhoeken zijn daarnaast ook van belang. Zit je/jullie er recht voor of ook vanaf de zijkant. Indien vanaf de zijkant en je dus goede kijkhoeken wil, dan moet je naar een IPS paneel kijken. Veel goedkopere tv’s hebben zo’n paneel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Als je er toch een Apple TV achter hangt zou je nog kunnen overwegen voor een computerscherm te gaan in plaats van voor een televisie. Die halen vaak wat hogere helderheid (en je kunt er wellicht beter op zoeken / filteren ;)) en zolang zo'n ding een HDMI poort en ingebouwde speakers heeft is het natuurlijk prima.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53
Je zou ook een beamer kunnen overwegen. Echter geen idee hoe het beeld buiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:46
Gaat ‘m niet worden.

Er wordt tegenwoordig geen aandacht meer besteed aan 32” modellen. Ze zullen bijna allemaal rond de 240 nits zitten.

Je enige hoop is een 32” The Frame van Samsung, al is dit geen garantie aangezien de specs op het 32” model minder zijn vergeleken met de grotere maten.

In 43” heb je wel meer keuze waarbij je kunt slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:29:
Gaat ‘m niet worden.

Er wordt tegenwoordig geen aandacht meer besteed aan 32” modellen. Ze zullen bijna allemaal rond de 240 nits zitten.

Je enige hoop is een 32” The Frame van Samsung, al is dit geen garantie aangezien de specs op het 32” model minder zijn vergeleken met de grotere maten.

In 43” heb je wel meer keuze waarbij je kunt slagen.
43” onder een overkapping is serieus stevig.

Na @ralpje zn suggestie gister deze besteld: uitvoering: ASRock PG32QF2B Zwart. In de aanbieding voor €299 dus leek me een prima prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 06-07-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:46
Toppe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:05:
[...]

43” onder een overkapping is serieus stevig.

Na @ralpje zn suggestie gister deze besteld: uitvoering: ASRock PG32QF2B Zwart. In de aanbieding voor €299 dus leek me een prima prijs.
43'' lijkt mij ook aan de stevige kant.

Ik hoop voor je dat de helderheid toereikend is, aangezien de geadverteerde helderheid van 550 cd/m² niet behaald wordt. In HDR haalt deze monitor een max helderheid van rond de 450 cd/m² en in SDR zit je ongeveer op de helft van deze waarde.
Pagina: 1