Ik heb momenteel een Eaton Ellipse PRO UPS (ELP850) in mijn meterkast staan om stroomstoringen op mijn glasvezel router en backup verbinding te kunnen afvangen. Deze UPS draait nu enkele jaren prima maar is onlangs 2 keer geheel uitgevallen, de eerste keer kreeg ik hem weer eenvoudig aan maar nu niet meer. Die onbetrouwbaarheid is geen optie dus heb even met Eaton gesproken. Zij denken dat er hij vaak op batterij springt en daardoor de batterij dood is. Volgens mij is dat niet het geval. De load is echter dusdanig klein dat ze zeggen dat je bij bijv. een 850W UPS minimaal 10% moet belasten om hem niet over te laten schakelen naar batterij. Dus in dat geval bijv 85W. Ik denk dat de load zelfs onder de 40W zit want de UPS gaf regelmatig geen load aan zo weinig is het.
Nu zoek ik eigenlijk een betrouwbare UPS die de apparatuur lang online kan houden, liefst de nodige uren! Eventueel met extra battery packs. Eaton zegt dat Eaton zo'n UPS lijn niet echt heeft en dat het een "droomscenario" is...
Budget maakt niet zoveel uit.
Zijn er UPS-en die lage load prima lang online kunnen houden? Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat een UPS die uitvalt ook kan afvangen? Of is het altijd UPS uit/defect apparatuur erachter ook automatisch uit?
Nu zoek ik eigenlijk een betrouwbare UPS die de apparatuur lang online kan houden, liefst de nodige uren! Eventueel met extra battery packs. Eaton zegt dat Eaton zo'n UPS lijn niet echt heeft en dat het een "droomscenario" is...
Budget maakt niet zoveel uit.
Zijn er UPS-en die lage load prima lang online kunnen houden? Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat een UPS die uitvalt ook kan afvangen? Of is het altijd UPS uit/defect apparatuur erachter ook automatisch uit?