Netwerk wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-06 08:35
Mijn vraag
Ik ben onzeker hoe een netwerkaansluiting aan te sluiten, gekocht bij de praxis. De instructie achterop de verpakking lijkt niet te kloppen. Het gaat om dit model;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUxKCjeuSJeyPfnHwwDeXsYb58A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGJ3Fhj2cyxObacVyHDtNDT4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de instructie achterop;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySfFpocEczXwiARQ6muUoG6-1HA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcNrVPbtShbniR4OZccn02C2.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat ik conform T568B zou moeten aansluiten. Op de WCD staat ook soms de B aangegeven. Als ik de WCD codering van volg dan denk ik het zo te moeten aansluiten, maar zoals gezegd weet ik het niet zeker;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnFqLS6B3gAu3MXe263JEqn0UUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REAyb2FhS2XllkvqFI8j3z4T.jpg?f=fotoalbum_large

Dan staat er op de instructie om de kabeltjes niet te strippen van te voren. Maar dat betreft een hele andere aansluiting zonder schroefjes volgens mij. Dus moet ik in mijn geval wel strippen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:21
Dat je aders van een utp moet strippen heb ik nog nooit gezien.

Er wordt een ander product geleverd dan de handleiding. Als je had gekregen wat op de handleiding staat had ik je wel verder kunnen helpen.
Ik zou dit product gewoon terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
De instructie is voor montage met LSA, dus idd niet strippen.

Jij hebt ze met schroef connectors, dus wel strippen.

Hoe ziet de achterkant van jouw aansluiting er uit?

Edit:

Ik zie dat de nummertjes bij de schroefjes staan. In dat geval kun je hem prima aansluiten aan de hand van de nummers/kleuren achterop je doosje.

Idd de B variant pakken. Dit is de gebruikelijke standaard, en deze volgorde zou je aan de andere kant van de kabel ook moeten hanteren.

Terug brengen kan, maar je bent een tweaker of je bent het niet.

Ik zeg, zet hem op! En laat even weten hoe blij je er mee bent als ie werkt :+

[ Voor 56% gewijzigd door Koekstra op 05-07-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eerste afbeelding: wel strippen en vastzetten met schroevendraaier

Tweede afbeelding: niet strippen en met LSA tool vastzetten

Het komt niet overeen, terug met die handel en 1 zoeken die wel duidelijk is.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die verpakking hoort niet bij die aansluiting. Degene die je gekregen hebt lijkt me een stuk goedkoper en storingsgevoeliger dan degene die op de verpakking staat. Ik zou er mee terug gaan omdat ik vermoed dat ze hem verkeerd terug in de verpakking gedaan hebben

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Ja de onduidelijkheid komt ook omdat op de wcd zelf alleen 1b en 2b staat. Ik neem dus aan dat dan de "normale" 1 en 2 dan 5 en 6 moet worden?

Betreft de LSA versie. Ik lees overal dat daar flexibele UTP niet geschikt voor zou zijn? Ik heb een niet afgeschermde ftp kabel met wel zo'n plastic separator van binnen, wel cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38
Z500 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:40:

Dan staat er op de instructie om de kabeltjes niet te strippen van te voren. Maar dat betreft een hele andere aansluiting zonder schroefjes volgens mij. Dus moet ik in mijn geval wel strippen?
Wacht even...

Heb je nu wel of niet de doos met die schroef-aansluitingen zoals op de eerste foto, pontificaal bovenaan je eerste bericht gepost is, en waar je naderhand nog een tekeningetje van gemaakt hebt??

Want als het zo'n doos is met schroefaansluitingen zoals op die foto: NIET GEBRUIKEN!

Das rommel, absoluut niet geschikt voor het aansluiten van moderne (lees: gigabit-snelheid) ethernetverbindingen.
Terugbrengen, of weggooien en iets fatsoenlijks kopen. Met LSA terminals dus. En aansluiten op solid draad.

Die inbouwdozen met schroefverbindingen zijn vermoedelijk Cat4 of zo...
Moet je eigenlijk alleen gebruiken om iets ouderwets als ISDN of analoge telefoonlijnen mee aan te sluiten.
Zeker geen gigabit-ethernet.. Gaat niet werken, of héél veel storingen/drops/connectie-problemen geven.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38
Koekstra schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:45:

Jij hebt ze met schroef connectors, dus wel strippen. dus weggooien/terugbrengen en iets kopen wat WEL compatible is met gigabit verbindingen.
Fixed that for you :P

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Er waren twee varianten, eentje van een tientje en eentje van rond de 22 euro, stond ook specifiek cat6 bij. Van Kopp. Maar ook de bekabeling is niet geschikt begrijp ik nu. Het zijn dunne buizen en had al moeite om deze erdoorheen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Z500 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:04:
Ja de onduidelijkheid komt ook omdat op de wcd zelf alleen 1b en 2b staat. Ik neem dus aan dat dan de "normale" 1 en 2 dan 5 en 6 moet worden?

Betreft de LSA versie. Ik lees overal dat daar flexibele UTP niet geschikt voor zou zijn? Ik heb een niet afgeschermde ftp kabel met wel zo'n plastic separator van binnen, wel cat6.
Keuzes, het kan prima werken: plastic core wegknippen en gaan met die handel.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Maar even voor mijn beeldvorming, zodra de kern van de draadjes solide zijn, dus niet uit meerdere kleine draadjes bestaat. Dan kan ik een LSA terminal gebruiken? De draad bestaat namelijk wel uit solide kernen.

[ Voor 13% gewijzigd door Z500 op 05-07-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
Z500 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:52:
Er waren twee varianten, eentje van een tientje en eentje van rond de 22 euro, stond ook specifiek cat6 bij. Van Kopp. Maar ook de bekabeling is niet geschikt begrijp ik nu. Het zijn dunne buizen en had al moeite om deze erdoorheen te krijgen.
Wat je nu hebt is cat3: https://www.koppstore.nl/...oon-en-data-2-voudig.html. Ongeschikt voor gigabit ethernet dus.
Z500 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:06:
Maar even voor mijn beeldvorming, zodra de kern van de draadjes solide zijn, dus niet uit meerdere kleine draadjes bestaat. Dan kan ik een LSA terminal gebruiken? De draad bestaat namelijk wel uit solide kernen.
Ja dat kun je gewoon aansluiten op een LSA terminal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Oke, dan ga ik deze terug brengen naar de praxis en goeie terminals kopen. Bedankt voor de reacties allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:51
Je kunt zoiets als een Digitus DN-9007-1 prima combineren met 'design' opbouwmateriaal zoals Gira S55 creme. Exclusief verzendkosten EUR 28.24 om een oud KPN aansluitpunt volledig af te dekken met een tweevoudig afdekraam.
Bouwmarkten zijn niet de beste plek om netwerk materialen te kopen...
Pagina: 1