Wil wachtwoord windows veranderne maar ken alleen PIN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Mijn vraag
Mijn CMD vraagt om mijn windows wachtwoord (local user account). Nu kan ik me niet herinneren dat ik deze in heb moeten stellen, ik heb een pincode gebruikt en gebruik ik nog. Deze wordt echter niet geaccepteerd.

Waar kan ik mijn huidige windows wachtwoord of instellen of wijzigen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Windows 11 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- binnen instellingen kan ik enkel mijn pincode aanpassen maar kan nergens vinden waar ik mijn wachtwoord kan veranderen.

PSN: Eczeem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:56
Computer management -> System tools -> Local users and Groups -> Users
Daar rechtermuisknop op je lokale gebruiker en set password kiezen.
Edit: Zit nog op Windows 10 maar zal in 11 niet anders zijn vermoed ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Bazvv op 05-07-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Bazvv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:22:
Computer management -> System tools -> Local users and Groups -> Users
Daar rechtermuisknop op je lokale gebruiker en set password kiezen.
Edit: Zit nog op Windows 10 maar zal in 11 niet anders zijn vermoed ik.
Dank voor de snelle reactie, helaas is die optie niet zichtbaar. Waarschijnlijk omdat ik de Home Editie heb. Heb je een andere tool/manier toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:56
https://www.makeuseof.com...ount-password-windows-11/
Methode 3 of 4.

Of als je wel de users en groups optie wil:
https://www.makeuseof.com...al-user-group-management/

Disclaimer: heb deze zaken zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Bazvv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:37:
https://www.makeuseof.com...ount-password-windows-11/
Methode 3 of 4.

Of als je wel de users en groups optie wil:
https://www.makeuseof.com...al-user-group-management/

Disclaimer: heb deze zaken zelf niet getest.
Dank weer voor de reacties. Bij 3 uit het eerste bericht wordt er aan mij gevraagd om te wisselen van user. Ik heb echter maar 1 user.

Bij 4 krijg ik de volgende opmerking wanneer ik het wachtwoord binnen cmd wil veranderen met 'net user username netpassword'

Systeemfout 8646.

Het systeem is niet gezaghebbend voor het opgegeven account en kan de bewerking daarom niet voltooien. Probeer de bewerking uit te voeren via de provider die aan dit account is gekoppeld. Als dit een onlineprovider is, gebruikt u de onlinesite van de provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12

sus

is druk :+

Dan ben je aangemeld met een microsoft account (emailadres) en dat is inderdaad met een wachtwoord, waarna de aanmeld-wizzard voorsteld om een pin toe te voegen.

ww herstel kan via https://account.microsoft.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:41

pistole

Frutter

Mogelijk maak je gebruik van een Microsoft online account? In dat geval kan je misschien je wachtwoord wijzigen via https://login.live.com/ - email invullen en dan verder?
edit:
^^

[ Voor 4% gewijzigd door pistole op 06-07-2023 10:02 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

Croga

The Unreasonable Man

Bij het installeren van je PC heb je een Microsoft account moeten koppelen.
Je wachtwoord is dan ook het wachtwoord van dit Microsoft account en kan alleen gewijzigd worden bij Microsoft online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
helden, dank. Dan ga ik dit ww proberen.

Als achtergrond, ik probeer een bestand van mijn linux server naar mijn windows laptop te verplaatsen. Hierbij vraagt Windows om mijn wachtwoord om de verbinding te maken.

Staat me bij dat ik wel mijn microsoft account wachtwoord heb geprobeerd maar mogelijk te snel opgegeven.

Edit: Dus voor de volledigheid, het wachtwoord wat ik gebruik om in mijn microsoft account te komen dat is ook het wachtwoord wat ik ook kan gebruiken om in windows in te loggen wanneer ik niet de pincode gebruik?

[ Voor 24% gewijzigd door Dooiedibbes op 06-07-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Dat is dan weer het wachtwoord van de gebruiker op de server. Jouw PC meld zich bij jouw server voor dat bestand en vraagt om de gegevens van de gebruiker die eigenaar is van het bestand danwel de gebruik die de rechten heeft om het bestand te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sus schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:34:
Dat is dan weer het wachtwoord van de gebruiker op de server. Jouw PC meld zich bij jouw server voor dat bestand en vraagt om de gegevens van de gebruiker die eigenaar is van het bestand danwel de gebruik die de rechten heeft om het bestand te delen.
Mits het Samba wachtwoord gelijk is aan het gebruiker wachtwoord. Dat hoeft op Linux niet per se zo te zijn. Je kunt met smbpasswd een wachtwoord voor een user binnen Samba instellen en een user aan Samba toevoegen doe je dan op de Linux CLI althans middels (sudo) smbpasswd -a <username>. Vervolgens typ je tweemaal het wachtwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
ohw! Ik zit nu op kantoor maar kan niet wachten om dit thuis dadelijk te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

CH4OS schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Mits het Samba wachtwoord gelijk is aan het gebruiker wachtwoord. Dat hoeft op Linux niet per se zo te zijn. Je kunt met smbpasswd een wachtwoord voor een user binnen Samba instellen en een user aan Samba toevoegen doe je dan op de Linux CLI althans middels (sudo) smbpasswd -a <username>. Vervolgens typ je tweemaal het wachtwoord.
Maar effectief is het ww wat Windows vraagt dus wel het ww aan de server-zijde - niet zijn Microsoft Account wachtwoord. Net als wanneer je met een NAS wil verbinden je de gegevens van de nas-zijde moet opgeven. Precies wat ik dus al schreef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sus schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:56:
Precies wat ik dus al schreef :)
Nou nee, niet helemaal dus. Ja, het is een wachtwoord die op de server is ingesteld, maar het hoeft dus niet gelijk te zijn aan het wachtwoord van het gebruikersaccount op die Linux machine. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

CH4OS schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Nou nee, niet helemaal dus. Ja, het is een wachtwoord die op de server is ingesteld, maar het hoeft dus niet gelijk te zijn aan het wachtwoord van het gebruikersaccount op die Linux machine. ;)
*laat maar*

[ Voor 21% gewijzigd door sus op 06-07-2023 11:27 ]

Pagina: 1