Nieuw modem niet geleverd gekregen, boete opgelegd gekregen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:46
Ik heb een abonnement voor vast internet en televisie bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Zit er al een hele tijd, dus het modem heb ik ook al lange tijd in gebruik. Ik merkte dat hij op een gegeven moment vaak gereset moest gaan worden, dus ik heb contact met ze gehad daarover. Toen is de volgende tijdlijn gaan lopen:

3 april 2023: Op hun community/forum/hoe je het ook noemen wilt een topic gemaakt dat ik mijn modem (een
Members only:
) vaak moet resetten. Ik vroeg of dat wellicht kwam door de leeftijd, ik had hem inmiddels op dat moment al een jaar of 6 in gebruik. Nog dezelfde dag antwoordde een medewerker op mijn topic dat hij die klacht de laatste tijd vaker kreeg over dat type modem en dat hij me een
Members only:
zou gaan opsturen. Hij gaf aan dat de oude inmiddels al volledig uit de roulatie was, dus die hoefden ze niet meer terug. Ik mocht hem houden of naar de milieustraat brengen.

4 april 2023: ik kreeg een bevestigingsmail voor mijn nieuwe bestelling. Daarin stond dat geconstateerd was dat mijn modem niet meer te repareren was, dat ik een nieuwe kreeg en dat ik mijn oude mag houden. Even later die dag zag ik op de portal van
Members only:
dat de status van mijn bestelling op "afgerond" stond, maar ik had nog geen modem in huis noch een track and trace voor een levering.

7 april 2023: Ik had nog steeds niets in huis en ook geen track and trace. Ik ging dus weer naar mijn topic op de Community om dat te melden. Direct kreeg ik antwoord dat er iets heel erg fout was gegaan in het systeem, alles was wel doorgevoerd, maar het modem zelf was nooit opgestuurd. Dat was nog nooit gebeurd, maar er is nu echt een nieuwe onderweg! Later die dag kreeg ik een bevestigingsmail en ook een track and trace.
Verschil was dat in deze mail stond dat ze het oude modem WEL terug wilden. Wederom via mijn topic op hun forum gevraagd wat de bedoeling was en het antwoord was "ik snap dat het verwarrend is, maar we hoeven hem echt niet terug, gooi maar weg".
Een dag later kreeg ik mijn nieuwe modem binnen, ik sloot alles aan en toen dat werkend was heb ik de oude naar de milieustraat gebracht.

29 april 2023: ik kreeg een herinneringsmail dat ik de oude apparatuur nog niet terug had gestuurd. Direct de klantenservice gebeld. De mevrouw die ik toen aan de lijn kreeg zei "maar meneer, u heeft een
Members only:
omgeruild voor een
Members only:
en een week later een Z voor een andere Z. Dat we die H niet terug hoeven klopt, maar die Z willen we zeker nog ontvangen hoor!".
Na een lange uitleg begreep ze eindelijk dat er helemaal geen 2 Z's zijn, maar maar eentje. Dat kon zij echter niet verwerken in het systeem. Ze zou het doorzetten naar de technische dienst en ik zou geen herinneringsmails meer krijgen.

8 mei 2023: toch weer een herinneringsmail, waarin aan wordt gegeven dat er op mijn volgende factuur 75,- extra in rekening wordt gebracht wegens het niet retourneren van de Z. Ik heb direct weer contact opgenomen, ik kreeg toen te horen dat de boete gecrediteerd zou worden maar dat ik tot de deadline van het retourneren (eind van de maand) wel herinneringsmails zou blijven ontvangen. Als er op de nieuwe factuur een boete zou staan kon ik contact opnemen om te kijken of het nog gecrediteerd kon worden.

Eind mei, begin juni 2023: nooit meer een herinneringsmail gehad en op mijn nieuwe factuur staat geen boete, het probleem lijkt dus opgelost te zijn

21 juni 2023: de nieuwe factuur staat online, dit keer met boete. Direct neem ik weer telefonisch contact op. Wederom denken ze dat ik thuis 2 van die Z's heb staan, dus na wederom lang uitleggen en verwijzen naar alle eerdere communicatie snapten ze het. Na veel on hold te hebben gestaan en overleg met de chef kreeg ik te horen dat ik de factuur gewoon moet betalen en het proces om mij 75,- euro terug te betalen in gang wordt gezet.
Bevestiging van dit telefoongesprek krijg ik - ondanks dat ik er uitdrukkelijk om gevraagd heb - overigens niet gemaild (alle vorige keren wel).

22 juni 2023: de factuur met boete wordt geïncasseerd van mijn rekening

En nu zijn we bijna 2 weken verder en heb ik nog steeds de 75,- niet terug gekregen. Ik probeer te bellen en te chatten, maar ik krijg via beide kanalen te horen dat alle medewerkers bezet zijn en de verbinding wordt verbroken. Vervolgens besluit ik een poging te wagen via de chatbot. Die legt uit waar in de portal je de status van je creditnota kunt zien. Daar zegt hij overigens ook bij dat het tabblad alleen bestaat als er in de afgelopen 90 dagen een compensatie voor je is aangevraagd. Drie keer raden, dat tabblad bestaat bij mij niet, dus ik concludeer dat het proces helemaal niet in gang is gezet.

Inmiddels ben ik er best wel een beetje klaar mee om hier nog langer tijd in te steken, alle moeite die ik inmiddels heb gedaan is waarschijnlijk veel meer waard dan 75,- euro. Dit is echter natuurlijk geen gevalletje "accepteer het maar", "leergeld" of iets in die trant. Ik wil die 75,- gewoon terug en ik sta eigenlijk op het punt de incasso te storneren en handmatig een betaling van 75,- minder te doen.
Zou ik er mee weg komen als ik dat doe, of kan ik maar beter toch nog 1 keer proberen contact op te nemen met ze?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 16:19
Indien je alles zwart op wit hebt staan inderdaad het bedrag storneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hoewel je in je recht staat, adviseer ik je toch om niet te storneren. Dan wordt waarschijnlijk automatisch een incassotraject (na herinnering) opgestart en krijg je ook nog daarvan extra kosten voor je kiezen, plus ze zullen je gaan afsluiten op enig moment. Ook dat laatste wordt bewaard in de systemen.

Kortom: elke dag bellen, tot vervelens toe. Net zolang totdat ze het in ALLE systemen goed hebben staan. Óf inderdaad je verlies nemen en een keertje minder uit eten gaan dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Vld1989 Bovenstaande relaas op zoveel mogelijk social media zetten en kijken of je bv via Linkedin contactinformatie van managers kunt achterhalen en die dan benaderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Soms gaat het niet om het geld. principe kan ook heel belangrijk zijn... ze maken er daar een potje van en jij zit met de gebakken peren. Gaat niet om het geld, gaat om dat het correct afgehandeld moet worden, dit is niet jouw leergeld. Dat je er ook niet meer zoveel tijd in wil steken, zou ik ook niet willen.

Storneren zonder dit te overleggen zou ik niet zo snel doen, voor je het weet heb je daar ook weer gezeur over maar dan is het wél door eigen toedoen.

Wat betreft een keiharde termijn voor terugbetaling kan ik voor dit soort gevallen niet zo snel vinden, maar ergens tussen de 14 en 30 dagen uiterlijk is wel vrij normaal.

Je zal toch weer even in de mail of telefoon moeten klimmen om verhaal te halen, er zit echt niets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Lejavh schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:59:
Indien je alles zwart op wit hebt staan inderdaad het bedrag storneren.
Ik heb alles zwart op wit ja, behalve het laatste gesprek waarin ze zeiden dat het proces van terugbetaling in gang gezet zou worden.
Icephase schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:04:
Hoewel je in je recht staat, adviseer ik je toch om niet te storneren. Dan wordt waarschijnlijk automatisch een incassotraject (na herinnering) opgestart en krijg je ook nog daarvan extra kosten voor je kiezen, plus ze zullen je gaan afsluiten op enig moment. Ook dat laatste wordt bewaard in de systemen.

Kortom: elke dag bellen, tot vervelens toe. Net zolang totdat ze het in ALLE systemen goed hebben staan. Óf inderdaad je verlies nemen en een keertje minder uit eten gaan dit jaar...
Daar ben ik dus ook bang voor. Misschien klinkt het vreemd na zo'n fuck-up als dit, maar ik zou nog wel graag van hun diensten gebruik blijven maken want daar heb ik verder geen klachten over. Kan me ook voorstellen dat als ze je afsluiten je in een of andere database komt waardoor je nergens anders meer terecht kunt zelfs?

Verlies nemen heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, bij veel topics die ik lees heb ik het idee dat ik dat uiteindelijk wel zou doen omdat het nogal grijs gebied lijkt, maar dit is gewoon een dikke fuck-up van hun kant lijkt me..
Maar het kan altijd nog ja als ik er ECHT klaar mee ben :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het bedrijf heeft een klachtenregeling. Ik zou je verhaal daarnaartoe sturen en verwachten dat het daarmee goed komt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
MicGlou schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:09:
Soms gaat het niet om het geld. principe kan ook heel belangrijk zijn... ze maken er daar een potje van en jij zit met de gebakken peren. Gaat niet om het geld, gaat om dat het correct afgehandeld moet worden, dit is niet jouw leergeld. Dat je er ook niet meer zoveel tijd in wil steken, zou ik ook niet willen.

Storneren zonder dit te overleggen zou ik niet zo snel doen, voor je het weet heb je daar ook weer gezeur over maar dan is het wél door eigen toedoen.

Wat betreft een keiharde termijn voor terugbetaling kan ik voor dit soort gevallen niet zo snel vinden, maar ergens tussen de 14 en 30 dagen uiterlijk is wel vrij normaal.

Je zal toch weer even in de mail of telefoon moeten klimmen om verhaal te halen, er zit echt niets anders op.
Ja, dat storneren twijfel ik ook heel erg aan. Dan ga ik gewoon nog 1 keer proberen contact op te nemen met ze, ik zie dat ze vandaag tot 22:00 bereikbaar zijn dus laat op de avond zal het wel rustiger zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:43
jeroenkb schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:06:
@Vld1989 Bovenstaande relaas op zoveel mogelijk social media zetten en kijken of je bv via Linkedin contactinformatie van managers kunt achterhalen en die dan benaderen...
Het is zo treurig dat je tegenwoordig geregeld stennis moet gaan schoppen op social media om je recht te krijgen. omdat de grote bedrijven je anders door een wereld van bureaucratie en papieren rompslomp niet proberen te helpen terug te krijgen waar je recht op hebt. Zou mij niks verbazen als er zo veel geld onterecht op de rekeningen van de bedrijven blijft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
Pompi schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:24:
[...]

Het is zo treurig dat je tegenwoordig geregeld stennis moet gaan schoppen op social media om je recht te krijgen. omdat de grote bedrijven je anders door een wereld van bureaucratie en papieren rompslomp niet proberen te helpen terug te krijgen waar je recht op hebt. Zou mij niks verbazen als er zo veel geld onterecht op de rekeningen van de bedrijven blijft staan.
Ben het hier wel mee eens ja. Ik heb overigens ook geen social media (meer), dus het wordt sowieso lastig :P

Overigens heb ik het druk op mijn werk vandaag, dus op de achtergrond een chat met T-mobile aangeslingerd waar ik nu in de wacht sta in plaats van dat de verbinding direct wordt verbroken. Naar aanleiding van de antwoorden hier toch maar niet gekozen voor de stornering, maar ik ga wel (uiteraard op een keurig nette manier) bij ze aangeven dat ik er klaar mee ben en op het punt sta die stornering uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Ik zou niet storneren. Maar wel wederom contact opnemen (of een klacht indienen) om die onterechte boete terug te krijgen. Zoals al eerder gemeld in het topic, als je storneert zal het systeem dit als een openstaande post beschouwen die ze zullen proberen te vorderen. En zoals je kan zien met je huidige ervaringen is het lastig tot onmogelijk om als werknemer voldoende invloed op het systeem uit te kunnen oefenen om de automatische workflows aan te kunnen passen.

Dan is de boete voldoen voor het systeem genoeg om daarmee de zaak van de "missende Z" af te sluiten. Vervolgens kan iemand dan de boete retourneren aan jou, en daar kan inderdaad nog wel tijd overheen gaan (het systeem zal eerste de incassering van de boete en de afhandeling van de zaak moeten doorlopen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Vld1989 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:55:
ik kreeg een bevestigingsmail voor mijn nieuwe bestelling. Daarin stond dat geconstateerd was dat mijn modem niet meer te repareren was, dat ik een nieuwe kreeg en dat ik mijn oude mag houden.
(...)
Later die dag kreeg ik een bevestigingsmail en ook een track and trace.
Verschil was dat in deze mail stond dat ze het oude modem WEL terug wilden. Wederom via mijn topic op hun forum gevraagd wat de bedoeling was en het antwoord was "ik snap dat het verwarrend is, maar we hoeven hem echt niet terug, gooi maar weg".
Ik vermoed dat er niet één bedrijf is dat deze processen uitvoert, maar dat jouw dienstverrichter het omwisselen uitbesteedt aan een derde met wie jouw dienstverrichter steeds een proces moet afstemmen.

Er lijken ook twee processen te zijn:
A. nieuwe modem leveren, bestaande is end-of-life
B. nieuwe modem leveren, bestaande moet retour

Vermoedelijk heeft de (niet goed ingewerkte? tijdelijke?) eerstelijns medewerker proces B geactiveerd i.p.v. proces A.

Dat verklaart o.a. de mail van 29 april en 8 mei met daarin:
dat er op mijn volgende factuur 75,- extra in rekening wordt gebracht wegens het niet retourneren van de Z. Ik heb direct weer contact opgenomen, ik kreeg toen te horen dat de boete gecrediteerd zou worden maar dat ik tot de deadline van het retourneren (eind van de maand) wel herinneringsmails zou blijven ontvangen. Als er op de nieuwe factuur een boete zou staan kon ik contact opnemen om te kijken of het nog gecrediteerd kon worden.
En daar maakte het bedrijf van hun probleem, jouw probleem. Jij moet nu ineens in de gaten gaan houden of hun proces goed loopt. 🤔

En dat loopt niet goed want:
Na veel on hold te hebben gestaan en overleg met de chef kreeg ik te horen dat ik de factuur gewoon moet betalen en het proces om mij 75,- euro terug te betalen in gang wordt gezet.
Bevestiging van dit telefoongesprek krijg ik - ondanks dat ik er uitdrukkelijk om gevraagd heb - overigens niet gemaild (alle vorige keren wel).

22 juni 2023: de factuur met boete wordt geïncasseerd van mijn rekening
Ik denk dat je inderdaad het beste een klacht kunt indienen en je daarin met een korte en bondige tijdlijn de feiten moet benoemen. Niet over de processen beginnen, want dat weet ik uiteraard ook niet zeker.

Maar als proces B in gang was gezet (dat vermoed ik) en jij hebt nu 'eindelijk' de €75 betaalt, dan zul je bij storneren waarschijnlijk weer terugkomen in proces B waar je moet betalen.

<insert paarse krokodil>

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vld1989
Real schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Ik vermoed dat er niet één bedrijf is dat deze processen uitvoert, maar dat jouw dienstverrichter het omwisselen uitbesteedt aan een derde met wie jouw dienstverrichter steeds een proces moet afstemmen.

Er lijken ook twee processen te zijn:
A. nieuwe modem leveren, bestaande is end-of-life
B. nieuwe modem leveren, bestaande moet retour

Vermoedelijk heeft de (niet goed ingewerkte? tijdelijke?) eerstelijns medewerker proces B geactiveerd i.p.v. proces A.

Dat verklaart o.a. de mail van 29 april en 8 mei met daarin:

[...]

En daar maakte het bedrijf van hun probleem, jouw probleem. Jij moet nu ineens in de gaten gaan houden of hun proces goed loopt. 🤔

En dat loopt niet goed want:

[...]

Ik denk dat je inderdaad het beste een klacht kunt indienen en je daarin met een korte en bondige tijdlijn de feiten moet benoemen. Niet over de processen beginnen, want dat weet ik uiteraard ook niet zeker.

Maar als proces B in gang was gezet (dat vermoed ik) en jij hebt nu 'eindelijk' de €75 betaalt, dan zul je bij storneren waarschijnlijk weer terugkomen in proces B waar je moet betalen.

<insert paarse krokodil>
Klopt dat er 2 processen zijn. Hoe ik het begrijp zijn zowel proces A als proces B actief. Proces A in eerste instantie, toen hebben ze het hele proces doorlopen maar hebben ze het modem op tafel laten staan in plaats van meegegeven aan de bezorger, maar het systeem dacht dat het nieuwe modem gewoon naar mij is gegaan.
Vervolgens klaag ik dat ik geen modem binnen krijg en is proces B gestart, omdat het systeem denkt dat ik inmiddels een modem Z heb en geen modem H. Dat ze denken dat ik 2 keer een modem Z heb staan heb ik zwart op wit van ze ontvangen, maar ik heb dus maar 1 modem Z.

Maar goed, inmiddels heb ik gechat. Hij zei dat hij blij was dat ik het nog 1 keer probeerde, want storneren was inderdaad niet de beste optie geweest. En zowaar, binnen 2 minuten had hij alles geregeld. Nog tijdens het chatgesprek had ik de bevestigingsmail binnen en verscheen op de portal het knopje Compensaties, met zelfs al de status dat die helemaal goedgekeurd is. Het wordt alleen wel op de volgende factuur verrekend in plaats van apart overgemaakt, maar ik vind het helemaal prima.
Hij zei dat degene met wie ik het laatst had gesproken de compensatie wel had aangevraagd, maar niet had ingevoerd wat dat dan ook moge betekenen. In ieder geval blij dat het uiteindelijk zo makkelijk geregeld is, maar wat een stelletje incompetenten heb ik dan de laatste maanden steeds te pakken gehad zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33

Wish

ingwell

fopjurist schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:14:
Het bedrijf heeft een klachtenregeling. Ik zou je verhaal daarnaartoe sturen en verwachten dat het daarmee goed komt.
Dit. Uiteindelijk heb ik me een uur druk gemaakt om alle communicatie (die ik me kon herinneren en aantonen) op papier te zetten. Klacht ingediend. En gehonoreerd met een refund van €90.
Wish in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:35
En heb je de klachtenafdeling al gebeld? dat mis ik namelijk.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Ben ik nou zo stom dat ik alleen
Members only:
link kan vinden waaruit ik concludeer dat de klachtenservice "gewoon" de klantenservice is? :$
Tuurlijk staat er dat je een brief kan sturen enzo, maar ik hoef het nou ook weer niet geëscaleerd te hebben naar een geschillencommissie.

Mijn vriendin ruikt overigens wel extra compensatie naast de boete terug, maar dat zal wel zijn omdat ze vrouw is, ik vind het prima zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Vld1989 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:02:
[...]
Het wordt alleen wel op de volgende factuur verrekend in plaats van apart overgemaakt, maar ik vind het helemaal prima.
Ik zou nu cynisch kunnen opmerken dat ik vermoed dat de facturatie waarschijnlijk ook is uitbesteed aan weer een andere partij en je dus niet te vroeg moet juichen. Oh, ik heb het al gedaan :)
maar wat een stelletje incompetenten heb ik dan de laatste maanden steeds te pakken gehad zeg
Als je het letterlijk neemt is dat op zich correct, maar vermoedelijk is de medewerker waar het mis ging niet goed genoeg getraind. Bijvoorbeeld omdat er geen trainingsmethode bestaat en iedereen elkaar op een eigen manier maar wat aanleert. Gebeurt bij heel veel bedrijven in ieder geval.

Daar komt bij dat er een soort 'wel aangevraagd, niet ingevoerd' lijst zou moeten zijn waar iemand om de zoveel tijd doorheen loopt om te kijken of (nieuwe) medewerkers iets zijn vergeten 'in te voeren'. Wat dat inderdaad ook maar is.

Het is dus vaak geen onwil (iedereen begrijpt dat dit niet klopte) maar een vorm van onmacht om iets foutloos te corrigeren bij een fout. En ook dat is iets wat bij veel organisaties speelt.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Mooi dat het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Pompi schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:24:
[...]

Dat is niet iets van de huidige tijd hoor. Maar van alle tijden... Genoeg verhalen gehoord van mijn oma dat ze stennis in de winkel moest schoppen om haar gelijk te krijgen. Alleen krijgen we dankzij Sociale Media en forums veel meer inzicht landelijk/wereldwijd. Die we pre 2000 nooit hadden meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Real schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:43:
[...]

Ik zou nu cynisch kunnen opmerken dat ik vermoed dat de facturatie waarschijnlijk ook is uitbesteed aan weer een andere partij en je dus niet te vroeg moet juichen. Oh, ik heb het al gedaan :)

[...]

Als je het letterlijk neemt is dat op zich correct, maar vermoedelijk is de medewerker waar het mis ging niet goed genoeg getraind. Bijvoorbeeld omdat er geen trainingsmethode bestaat en iedereen elkaar op een eigen manier maar wat aanleert. Gebeurt bij heel veel bedrijven in ieder geval.

Daar komt bij dat er een soort 'wel aangevraagd, niet ingevoerd' lijst zou moeten zijn waar iemand om de zoveel tijd doorheen loopt om te kijken of (nieuwe) medewerkers iets zijn vergeten 'in te voeren'. Wat dat inderdaad ook maar is.

Het is dus vaak geen onwil (iedereen begrijpt dat dit niet klopte) maar een vorm van onmacht om iets foutloos te corrigeren bij een fout. En ook dat is iets wat bij veel organisaties speelt.
Nou ja, ik heb tot de persoon vandaag iets van 5 verschillende personen gesproken en die kregen het allemaal niet voor elkaar. Geloof ook zeker niet dat het onwil is hoor, maar dat nu iemand van de klantenservice (oftewel exact hetzelfde kanaal als waar ik de vorige keren contact mee heb opgenomen) het binnen 2 minuten voor elkaar krijgt doet me wel twijfelen wat de vorige 5 hebben zitten doen..

Maar goed, we gaan zien of het goed komt, ik heb er vertrouwen in! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

loki504 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
[...]

Dat is niet iets van de huidige tijd hoor. Maar van alle tijden... Genoeg verhalen gehoord van mijn oma dat ze stennis in de winkel moest schoppen om haar gelijk te krijgen. Alleen krijgen we dankzij Sociale Media en forums veel meer inzicht landelijk/wereldwijd. Die we pre 2000 nooit hadden meegekregen.
Mijn oma komt nog uit de tijd dat er meerdere kruideniers in het dorp waren die ze afwisselend bezocht. Als er bij eentje wat was dan bezocht ze die gewoon niet meer. Zonder uitzondering merkte de kruidenier dat op en kwam hij bij haar thuis om te informeren waarom ze niet meer kwam, en om het goed te maken. In het dagelijks leven kwam je gewoon niet in aanraking met grote bedrijven en hun bureaucratie, met uitzondering van de PTT, de postgiro en de belastingdienst. Zulke service krijg je als consument niet meer. De marges zullen er wel naar geweest zijn.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1