Ik heb recentelijk de Fritzbox 7530 AX als test gekregen omdat er DSL problemen zouden zijn met mijn 7490. Nu loop ik tegen een heel raar probleem aan. Ik heb twee Develo Powerline Magic WiFi next in mijn netwerk (huurappartement, geen mogelijkheid tot kabels trekken). Het WiFi netwerk is zo opgezet dat ze allemaal dezelfde SSID, encryption en wacthwoord hebben. Dit lijkt allemaal te werken. Alle WiFi devices hebben een verbinding en kunnen roamen.
Maar alle WiFi devices die verbinding maken via de powerlines worden in de Fritzbox 7530 AX als idle aangegeven. Ze zijn dus niet meer, volgens de Fritzbox, online. Dit veroorzaakt problemen omdat ik device tracking gebruik en nu dus vooral de verschillende mobiele telefoons als offline worden gezien.
Ik had dit probleem nooit met de 7490, alle apparaten of ze nu via de powerlines of rechtstreeks aan de Fritzbox waren verbonden.
Heeft iemand anders hier ook last van?
...
2 Devolo Powerline Magic 2 WiFi Next adaptors
1 Devolo Magic 2 LAN 1-1 adaptor
1 Fritzbox 7530 AX (os version 7.56)
...
Als de powerlines een andere SSID naam geeft dan lijken de devices wel gewoon actief te blijven. Zo nu en dan kun je ook de devices "vergeten" bij de Fritzbox en komen ze voor een tijdje ook op de actieve lijst om vervolgens weer "idle" te worden gezet.
...
Maar alle WiFi devices die verbinding maken via de powerlines worden in de Fritzbox 7530 AX als idle aangegeven. Ze zijn dus niet meer, volgens de Fritzbox, online. Dit veroorzaakt problemen omdat ik device tracking gebruik en nu dus vooral de verschillende mobiele telefoons als offline worden gezien.
Ik had dit probleem nooit met de 7490, alle apparaten of ze nu via de powerlines of rechtstreeks aan de Fritzbox waren verbonden.
Heeft iemand anders hier ook last van?
...
2 Devolo Powerline Magic 2 WiFi Next adaptors
1 Devolo Magic 2 LAN 1-1 adaptor
1 Fritzbox 7530 AX (os version 7.56)
...
Als de powerlines een andere SSID naam geeft dan lijken de devices wel gewoon actief te blijven. Zo nu en dan kun je ook de devices "vergeten" bij de Fritzbox en komen ze voor een tijdje ook op de actieve lijst om vervolgens weer "idle" te worden gezet.
...