Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ho3rie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-08 10:06
Hoi allen,
ik kan binnenkort een nieuwe telefoon (los toestel) uitzoeken met een bijdrage van mijn werkgever.
Huidige telefoon: OnePlus Nord 2 (redelijk tevreden, niet perfect).
De telefoons waar ik nu naar zat te kijken is de S23 of de Pixel 7, maar wil de wat goedkopere telefoons ook niet uitvlakken. Budget is dus ergens tussen de 400 en 800 euro, maar bij het maximum moet het wel significant betere telefoon zijn (en niet alleen bijv. draadloos laden als extraatje hebben).

Opmerkingen:
- Ben wel verwend met snelladen bij OnePlus dus daar zou ik zeker op moeten inleveren, maar een goede accuduur is wat dat betreft ook al wel prima natuurlijk.
- Ik vind de camera wel redelijk belangrijk, vanwege een aanstaande gezinsuitbreiding. Ook weer niet zo belangrijk dat het bijv. de prijzen van de ultieme flagships rechtvaardigd (die zijn ook te groot vind ik).
- Voorkeur voor 256GB, maar als dat voor een bepaalde telefoon geen optie is, dan red ik het met 128GB ook wel, denk ik.
- Vind een goede, soepele werking en snelheid van het systeem belangrijk. Kan mij ergeren aan haperingen, wachten etc :)
- Grootte 6,4 inch is wel echt het maximum, de Nord 2 past in sommige broekzakken net
- Ik zou evt. 2 maandjes kunnen wachten met kopen: geen beeld wat er nog uitkomt en wat evt. prijsverlaging zou kunnen opleveren.

Wat ik weet:
Ik hoor dus goede verhalen over de camera van de Pixel 7, maar dat de hardware wat meer gemiddeld is.
De S23 ook prima camera (buiten de evt. banana blur om), wel goede hardware naar wat ik begrijp.

De S23 kan ik voor 807 euro (ING punten+TabA8 32GB) krijgen en de Pixel 7 staat voor 649 euro.
Kortom, vinden jullie dit prijsverschil een S23 waard?
Mis ik misschien iets wat mijn keuze zou helpen.
En ook de vraag: of zouden jullie meer een telefoon uit het rijtje (S21FE/Pixel7a/A54) adviseren?

Alvast dank voor een antwoord!

[ Voor 9% gewijzigd door Ho3rie op 05-07-2023 15:25 ]

Beste antwoord (via Ho3rie op 06-07-2023 12:06)

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Heb zelf een vergelijkbare afweging.
Qua prijs: Pixel 7 is regelmatig bij belsimpel met 100 cashback voor 479 te krijgen. Als je geen haast hebt zou ik daarop wachten (niet gegarandeerd natuurlijk).
S23: Met Tele2 maand truc is de 128GB < 700 euro (+ Tab). Maar weet niet of je dit dan ook kan declareren. Voor de 256GB is het ca 25 euro meer.

Voordeel Pixel: minder bloatware, goedkoper. Zelf ooit Pixel Experience ROM gehad en vond die geweldig.
Voordeel S23: 3x optische zoom, zuinigere CPU, langere ondersteuning meen ik, beter modem (pixel schijnt met bellen niet optimaal te werken). Volgens mij is de bananagate wat minder/geen een issue nu.

Als je geen haast hebt kun je wat je zegt tot oktober wachten met al dan niet een goedkopere Pixel (of misschien doet Samsung ook nog een actie om klanten te behouden) :) En ja, misschien is de Pixel 8 dan ook leuk, haha :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wil je een kaal OS? Of wil je de uitgebreide beleving van Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ho3rie
@Blasterxp: ik denk dat ik er wel uitkom met wat Google speurwerk om de bloatware er af te halen. Ooit met een Galaxy S8 ook gedaan.
Uiteraard is een kaal OS een pluspunt, maar geen dealbreker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een S23U en dat is de eerste die in de buurt komt qua beleving met de Note 8 die ik vroeger gehad heb.
Dus een S23 beleving zal vergelijkbaar zijn met je S8 ervaring, als je daar gelukkig mee was...

Tussendoor heb ik een OnePlus Nord gehad die voldeed, maar niet meer dan dat. Dus teruggekeerd naar Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Ho3rie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:14:
Hoi allen,
ik kan binnenkort een nieuwe telefoon (los toestel) uitzoeken met een bijdrage van mijn werkgever.
Wat is de bijdrage van je werkgever? Is het een vast bedrag of een percentage? Neem aan dat je er maximaal gebruik van wil maken.
Maar als je eigen bijdrage substantieel is, waarom dan niet bij je huidige telefoon blijven?

Persoonlijk vind ik de Pixel telefoons erg aantrekkelijk. Goede software ondersteuning, goede camera, etc. Mooi gebalanceerde telefoon.
De A54 is ook een mooie midrange telefoon, maar je moet wel van het samsung eco-systeem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ho3rie
Wat is de bijdrage van je werkgever? Is het een vast bedrag of een percentage? Neem aan dat je er maximaal gebruik van wil maken.
Maar als je eigen bijdrage substantieel is, waarom dan niet bij je huidige telefoon blijven?
Om de twee jaar 300 euro om aan een telefoon te besteden. Dus ontkom niet aan maximaal gebruik.
Waarom niet bij huidige telefoon blijven: mijn vriendin heeft ook een nieuwe telefoon nodig (nu A41). Zij neemt misschien mijn Nord 2. En zo niet, wil ik met de bijdrage + verkopen van een degelijke Nord 2 en een stukje eigen bijdrage weer een mooie nieuwe kopen. En dan gaan we voor mijn vriendin op zoek naar een lage middenklasser (A54/Pixel 6a), want die geeft er wat minder om.

Bedankt voor je mening over Pixel telefoons, de Pixel 7 loopt nu nog wel sterk op poleposition. Denk dat ik de S23 laat schieten, want dat wordt dan wel 400-500 eigen bedrag inleggen. Vind ik toch iets te veel. Eind juli kan ik weer declareren, dus ik wacht in ieder geval nog paar weekjes voor het geval er toch nog ergens een actie o.i.d. is.
Ik lees net dat de nieuwe Pixels waarschijnlijk in oktober komen. Heel misschien wacht ik daar ook nog op voor een prijsverlaging; aan de andere kant zal ik dan weer gaan twijfelen over de Pixel 8 zelf en dat is ook weer niet handig :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Heb zelf een vergelijkbare afweging.
Qua prijs: Pixel 7 is regelmatig bij belsimpel met 100 cashback voor 479 te krijgen. Als je geen haast hebt zou ik daarop wachten (niet gegarandeerd natuurlijk).
S23: Met Tele2 maand truc is de 128GB < 700 euro (+ Tab). Maar weet niet of je dit dan ook kan declareren. Voor de 256GB is het ca 25 euro meer.

Voordeel Pixel: minder bloatware, goedkoper. Zelf ooit Pixel Experience ROM gehad en vond die geweldig.
Voordeel S23: 3x optische zoom, zuinigere CPU, langere ondersteuning meen ik, beter modem (pixel schijnt met bellen niet optimaal te werken). Volgens mij is de bananagate wat minder/geen een issue nu.

Als je geen haast hebt kun je wat je zegt tot oktober wachten met al dan niet een goedkopere Pixel (of misschien doet Samsung ook nog een actie om klanten te behouden) :) En ja, misschien is de Pixel 8 dan ook leuk, haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ho3rie
- declareren kan overigens wel op basis van aanschafwaarde.
- Dat zou dan ook werken voor een Pixel 7, toch? (wel alleen 128GB voor 486 dan zie ik). Dus in principe maakt een Tele2 truc voor de keuze van telefoon niet uit.

- zag de truc voorbij komen in een topic, maar weet de precieze voorwaarden niet:
heb al een simonly voor 2 jaar bij youfone, maar lukt het dan met een nieuw nummer ("tijdelijk") bestellen
en direct weer opzeggen? That's it? + evt. aansluitkosten (0euro) en 1 maand abonnementskosten
natuurlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Samsung S23 FE wordt binnenkort gelanceerd, meestal is dat gecombineerd in combinatie met een tijdelijke extra korting op de huidige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Ho3rie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:06:
[...]

- declareren kan overigens wel op basis van aanschafwaarde.
- Dat zou dan ook werken voor een Pixel 7, toch? (wel alleen 128GB voor 486 dan zie ik). Dus in principe maakt een Tele2 truc voor de keuze van telefoon niet uit.

- zag de truc voorbij komen in een topic, maar weet de precieze voorwaarden niet:
heb al een simonly voor 2 jaar bij youfone, maar lukt het dan met een nieuw nummer ("tijdelijk") bestellen
en direct weer opzeggen? That's it? + evt. aansluitkosten (0euro) en 1 maand abonnementskosten
natuurlijk?
Klopt, zelfde kan met Pixel 7 via Tele2 (als je niet wilt wachten of er nog een cashback komt).

Voorwaarden kan ik niet garanderen uiteraard, zelf nog niet gebruikt.
Maar moet gewoon lukken door maandabo met nieuw nummer te nemen en dan abo op te zeggen. Een extra korting zou ook nog via Cashback XL mogelijk zijn. Dat komt volgens mij op 1x het maandbedrag neer. Zelf zou ik het teveel gedoe vinden. Beter gewoon maandbedrag zo laag mogelijk zetten en 1 maand betalen. Maar moet je zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ho3rie
@FaZe Lijkt gewoon te lukken, ook na een chat met klantenservice (onder het mom van "wat als mijn werkgever verandert of stopt met een telefoonabo binnen een maand, dan wil ik wel supersnel kunnen opzeggen en de telefoon privé gebruiken" :P)
De Pixel 7 is dan 486 euro, denk niet dat ik lang daarmee ga wachten. Icm 300 euro werkgeversbijdrage en evt. nog wat geld voor de Nord 2 (of die gaat dan naar mn vriendin en bespaart een nieuwe extra telefoon) valt het alleszins mee.
Pagina: 1