Toon posts:

Spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bak heeft de neiging om af en toe spontaan te rebooten. Het maakt niet uit of ik iets draai of niet ,maar eens per dag (soms eens per 2 dagen) reboot ie.

Specs:
Duron800@984 (8x123)
512mb pc133 (cas3, ingesteld op cas2 (naar cas3 zetten helpt niet))
Asus a7v133, bios 1.05
Asus Geforce2MX400 (Asus drivers v.12.90)
Win2k met servicepack2 en alle updates
Directx8.0a
VIA 4in1 4.32final
300w voeding.

Ik heb al met m'n overklok instellingen zitten spelen maar maakt helemaal niks uit, hij blijft spontaan rebooten.
Iemand een idee?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kortsluiting, slechte voeding?

Ik heb et ook met mijn cheapo Rainbow towertje, als ik die te hard ram, dan reboot ie...(slecht contactje den ik)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Welke bios versie gebruik je op je A7V133 ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Op maandag 03 september 2001 15:20 schreef Rick2001 het volgende:
Welke bios versie gebruik je op je A7V133 ?
Lees dan |:(
Asus a7v133, bios 1.05

Verwijderd

Topicstarter
Als de voeding gaar zou zijn, zou ie dan niet vaker rebooten? Of in ieder geval ook andere problemen geven?
Want op de momenten dat ik m'n bak wat intensiever gebruik heb ik er geen last van, hij reboot alleen als hij een tijdje niets gedaan heeft (soms met alleen winamp aan ook).

Ik heb me kast wat door elkaar gerammeld, maar gebeurt niks, dus los contactje is het niet denk ik.
Kortsluiting? Zegt dan me pc niet direkt "plof" en kapt ie ermee? Hij reboot namelijk alleen, en gaat daarna gewoon weer verder met werken...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Kijk eens of je videokaart niet te heet wordt, en of je proc niet te heet wordt.
Wat zijn de temperaturen?

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
En als je helemaal niet overclocked ?
Werkt het dan wel ?

En welke harry verwacht nu dat als je op een computer ramt hij het altijd gewoon zou blijven doen. (niet de topic-poster)...?
Tuurlijk heeft hij dan zin om te rebooten !

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Heel simpel: Je Vcore voltage iets verhogen en je koeling verbeteren. Lukt dit niet, dan stapje terug met overklokken. Kenmerk dat je tegen de grens van overclokken aan zit met je huidige koeling.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Probeer eens dit zo:
-ga naar configuratiescherm
-Systeem
-Tabblad Geavanceerd
-Opstart- en herstelinstellingen
-Als het goed is, zie ergens in het midden: Automatische opnieuw starten, die moet je weg vinken.

P.S. Sorry ik heb geen engelse versie van w2k, misschien
dat iemand het wilt vertalen voor me.

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Op maandag 03 september 2001 15:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik heb et ook met mijn cheapo Rainbow towertje, als ik die te hard ram, dan reboot ie...(slecht contactje den ik)
Duh :r
Je gaat toch ook niet op je kast staan rammen? Dat doen alleen vrouwen. Een echte tweaker (ook de vrouwelijke) lost problemen met beleid op en niet met geweld. (Tenzij iets zonder geweld niet snel genoeg stuk gaat natuurlijk :P )

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Heb ik ook last van GEHAD :) Je draait zeker windows ME? Gewoon ff formateren die zooi helpt! sinds dien heb ik er geen last meer van :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
CPU temp = 39graden
GPU temp = 47graden

Daar ligt het ook niet aan lijkt me

Eghm, ikke draai win2000...

Ik denk ook niet dat het die automatic reboot instelling is in win2k, aangezien hij geen BSOD geeft, dus lijkt me niet dat er een fatale systeemfout ofso plaatsvind.

Het is gewoon net alsof af en toe m;n resetknop ingedrukt word, zonder dat ik zelf die knop indruk.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Op maandag 03 september 2001 16:03 schreef InterFreak het volgende:
Heb ik ook last van GEHAD :) Je draait zeker windows ME? Gewoon ff formateren die zooi helpt! sinds dien heb ik er geen last meer van :)
Tjeesus, kan de helft van de mensen hier op GOT komen niet lezen ofzo? |:(
Er staat toch duidelijk dat hij w2k met sp2 draaid.
(kijk nog ff naar mijn mogelijke oplossing :) )

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op maandag 03 september 2001 15:57 schreef O.D.Smolik het volgende:
P.S. Sorry ik heb geen engelse versie van w2k, misschien
dat iemand het wilt vertalen voor me.
Settings=>Control Panel=>System=>Advanced=>Startup and Recovery=> Automatically Reboot

Zou ook mijn eerste ged8e zijn.. ff wegvinken :)

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Op maandag 03 september 2001 16:10 schreef sheep het volgende:
CPU temp = 39graden
GPU temp = 47graden

Daar ligt het ook niet aan lijkt me

Eghm, ikke draai win2000...

Ik denk ook niet dat het die automatic reboot instelling is in win2k, aangezien hij geen BSOD geeft, dus lijkt me niet dat er een fatale systeemfout ofso plaatsvind.

Het is gewoon net alsof af en toe m;n resetknop ingedrukt word, zonder dat ik zelf die knop indruk.
Hij hoeft ook geen BSOD te geven.
Dat ik had ik eerst ook toen ik net w2k draaide. Ik had gewoon rond geneust in w2k en toen zag ik dat.
Gelijk wegevinkt, en voilá nooit meer spontane reboots.
Je kunt het altijd proberen, het kost je geen geld ofzo :)

Verwijderd

Precies het is die leuke optie zekers,ennuh je krijgt met die optie ook geen bofd aangezien hij gewoon boot.
Dit neemt trouwens niet de oorzaak van het probleem weg,uiteraard zal de pc daardoor niet meet spontaa booten maar daarvoor in de plaats krijg je wel leuke blauwe schermpjes.

Verwijderd

welke 2k wante de Pro heeft zulke probleemen. ik had het ook. update downe en uppa niets an de hand. ;) maare goed het kan ook gewoon aan je bios of voeding, maar voor de zekerheid check dan toch ff je updates.

Verwijderd

probeer eens je acpi in de bios uit te zetten, en in windows ook alle milieuvriendelijke energiebesparende troep de de-activeren, misschien dat dat nog wel eens wil werken

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 03 september 2001 16:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Duh :r
Je gaat toch ook niet op je kast staan rammen? Dat doen alleen vrouwen. Een echte tweaker (ook de vrouwelijke) lost problemen met beleid op en niet met geweld. (Tenzij iets zonder geweld niet snel genoeg stuk gaat natuurlijk :P )
Nou nee, men neme:
1 pc op de grond
een aantal kinderen
een hond (GROOT)
een paar katten

Dan wil dat wel eens voorkomen, of ff met je voeten er per ongeluk tegenaan. Moet ie kunnen hebben. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat automatic reboot uitgezet, eens kijken of dat dan helpt.Een bsod geeft in ieder geval meer info dan een reboot :)

Ik draai win2k pro met alle updates (op mediaplayer 7 etc na dan).

Verwijderd

Topicstarter
Dat automatische reboot uitgezet, en nou geeft ie heel mooi een BSOD..

Is weer die !@$#@$$#@ IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL bug.. :(

Iemand enig idee hoe ik die wegkrijg?

Heb al zitten klooten met drivers etc. en dacht dat ie weg was.
Pagina: 1