Toon posts:

Router of server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een Linksys Cable/ADSL Router aan te schaffen voor 550 gulden.
Ben er gister achtergekomen dat in de UK hetzelfde produkt 106 pond kost (omgerekend 370 gulden) en in de USA 100 dollar (omgerekend 240 gulden).
Oftewel: je wordt zwaar afgezet.

Nu ben ik eens na gaan denken, ik wil namelijk ook een HTTP/FTP server hebben. Zo'n AOpen HX300A Flex-atx kastje, maar wat moet er dan pcies in? Iig een 40,9 GB HD... (zo'n kastje heeft 145 watt voeding dus kom niet aan met een Duron plz)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12
Koop gewoon een oude celeron met moederbord uiteraard en verder een simpel videokaartje en natuurlijk voldoende geheugen en verder de benodigde hardware om verbinding te maken met internet...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Owk kan. Ff zien wat ik nog meer kan doen (nieuw).

Up.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
US robotics is ook een goede router, 4 poorts switch erin en voor maar 450 piek

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik heb hier zelf ook over lopen denken en ben tot de conclusie gelomen dat ik beter een edimax router kan halen voor 380,- dan mijn p2 24 uur perdag aan te laten staan als server.

Kwam er al snel achter dat mijn upload snelheid als server niet boven de 8kb/s kwam. En de elektriciteit rekening schoot ook omhoog.

Info over die edimax vind je hier

Voor verkoop kijk je hier

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op maandag 03 september 2001 23:22 schreef stunter het volgende:
Ik heb hier zelf ook over lopen denken en ben tot de conclusie gelomen dat ik beter een edimax router kan halen voor 380,- dan mijn p2 24 uur perdag aan te laten staan als server.

Kwam er al snel achter dat mijn upload snelheid als server niet boven de 8kb/s kwam. En de elektriciteit rekening schoot ook omhoog.

Info over die edimax vind je hier

Voor verkoop kijk je hier
precies... Een servertje is misschien in aanscaf een stuk goedkoper, maar de router heb je er dan binnen een jaar weer uit omdat een router bijna geen stroom gebruikt. (geen bewegende onderdelen e.d.) Ik zou dus zeker voor het routertje gaan...
Als je ook nog een http/ftp serven wilt zou ik ook voor de router gaan en de pc die als server dient alleen aanzetten als je hem echt gebruikt. (tenzij je hem natuurlijk sowieso 24/7 aan laat staan, maar ik weet niet wat de bedoeling is van je file server...).

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik toch maar een router koop, serven heb ik wel nodig ook voor download maar kan wachten.
Pagina: 1