Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 13:37

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
Een belangrijk advies gezien de complexe situatie, schakel een advocaat/rechtsbijstand in. De meesten rekenen het eerste half uur niets, kan je de situatie uitleggen en vervolgens geeft de advocaat aan of hij iets kan betekenen.

Over loonstrook juni kan je informeren bij werkgever? Gewoon kopie mailen en vragen waarom het niet overgemaakt is. Dan weet je hun standpunt. Mogelijk is er iets administratief onjuist verwerkt, ook richting UWV en kunnen ze dit eenvoudig oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 17:59
Hoi Faust2016,

Allereerst een vervelende situatie waarin je terecht bent gekomen, hoop dat t een beetje gaat.
Het klopt wat je zegt de werkgever kan evt stoppen zonder vaststellingsovereenkomst, maar je kan wel aandringen op een vaststellingsovereenkomst. Anders blijf je op papier in dienst.
Temeer, omdat je door de vaststellingsovereenkomst ook nog eens in aanmerking komt voor een transitievergoeding.
Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoeveel dienstjaren je hebt, maar dit kan best een aanzienlijk bedrag zijn.
Ik zou eea bij de rechtswinkel, of als je een rechtsbijstandsverzekering hebt daar voorleggen. Ook zijn er wel bedrijven die dit doen in een soort no cure no pay constructie. Vaak onder de voorwaarden die in de CAO beschreven staan.
Dat is dus de tweede tip, wat staat er in je CAO.

Wat me niet duidelijk is in t verhaal is ook dat je zegt dat je wel werkte, maar niet hoeveel. en wat de afspraken waren met de bedrijfsarts.

Allereerst is dit een echt zakelijke transactie, zo moet je t helaas zien.

Hoeveel % ben je afgekeurd of ben je ondertussen ergens anders weer volledig aan t werk?

[ Voor 4% gewijzigd door k_kroket op 05-07-2023 08:02 . Reden: vergeten vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
k_kroket schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:01:
Temeer, omdat je door de vaststellingsovereenkomst ook nog eens in aanmerking komt voor een transitievergoeding.
Nee, je kan een transitievergoeding opnemen in een vso, maar het is niet zo dat je door een vso daarvoor in aanmerking komt.

Maar goed, het enig juiste advies is een arbeidsrechtsadvocaat in de hand nemen. Normaliter wordt in een vso daar ook een vergoeding voor opgenomen en hoeft het je niks of niet veel te kosten qua advocaatkosten.

Bezuinig niet op een goede advocaat al weet ik niet of je een beginnend vakkenvuller of een ervaren piloot bent met een groot gezin? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 11:02
k_kroket schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:01:
Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoeveel dienstjaren je hebt, maar dit kan best een aanzienlijk bedrag zijn.
Bij een vaststellings overeenkomst heb je juist geen wettelijk recht op een transitievergoeding. Een VSO gebruik je als je samen andere afspraken over een beeindiging van een dienstverband wil maken. Bijvoorbeeld omdat de werkgever graag van je af wil maar geen zin heeft of geen mogelijkheid ziet om een onstlagvergunning aan te vragen, en daar dan een groter bedrag als de transitievergoeding voor over heeft.
In dit geval kan de werkgever een slapend dienstverband volgens mij zonder kosten laten voortbestaan dus is er voor hem weinig reden om een vso aan te gaan.

Op dit moment is een gewoon ontslag waarschijnlijk het meest gunstig, je krijgt dan een transitievergoeding en de werkgever krijgt de transitievergoeding vergoed van de overheid. Vanuit goed werkgeverschap is de werkgever verplicht mee te werken aan ontslag als jij dat na 2 jaar ziekte voorsteld.

Zoals hier al eerder gezegd, is het wel handig om dit alles onder begeleiding van een jurist of advocaat te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door jmzeeman op 05-07-2023 11:51 ]