Toon posts:

A7V = SB IRQ5, Netwerkkaart en USB, meeloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Asus A7V gebruikers,

Ik heb erg veel berichten over Asus A7V en SoundBlaster en netwerkkaart (samen in één computer) gelezen. Ik las zo vaak dat ze Soundblaster in 3e slot gestopt hebben.
En netwerkkaart in 4e of 5e slot, soms ook op 2e slot.

Nu heb ik in mijn computer:

AGP: Asus V8200 Geforce3 DeLuxe
PCI1: leeg (vanwege IRQ delen met agp videokaart)
PCI2: leeg (vanwege IRQ delen met ATA100 Promise onboard controller)
PCI3: Intel PRO/100+
PCI4: leeg
PCI5: SoundBlaster Live Player 1024 (IRQ delen met USB, en PCI4)

Ik heb PCI1 leeg gelaten, omdat Asus Geforce3 Bandbreedte vreter is. Ik heb ook PCI2 leeg gelaten, omdat ik gebruik 2 ATA100 7200 RPM harde schijven.
COM1, COM2, LPT1 en USB zijn in bios uitgezet.
Ik kon tweede usb niet uitzetten, staat nog steeds in windows device manager. :(

Ik wil binnenkort SoundBlaster in derde PCI slot stoppen. En netwerkkaart verhuist naar 4e slot.
Dus SoundBlaster wordt gescheiden van USB en PCI4 en 5. Maar ik weet niet zo zeker over netwerkkaart, want het wordt niet gescheiden van USB. Stomme Asus! :( |:(

In de toekomst wil ik misschien een USB muis of USB joystick aanschaffen. Maar ik speel op lanparty's ook mee. Geeft het toch geen problemen met netwerkkaart (op PCI4 of 5)?

Een andere vraag over Soundblaster:
Ik las in sommige berichten dat je beter in bios IRQ 5 Reserved for Legacy Device --> yes laten staan. Maar waarom IRQ5???

Want ik had Soundblaster geconfiguurd, in windows en ook in bios veranderd:
DMA laag: 1
DMA hoog: 5
IRQ: 9
IRQ: 7 (voor dos)
Moet ik dat IRQ 5 eigenlijk naar 7 veranderen?

Ik heb nog een vraag over een "meeloper"... :)
Dat is "ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering". Ik zie het vaak bij Netwerkkaart, Soundblaster, ATA100 onboard controller, etc...
ACPI regelt zeker dat je computer automatisch kan uitzetten en of opstarten, correct? Zo ja, hoe kan ik het IRQ zelf veranderen zonder ACPI uit te zetten? In bios kan dat wel, maar in windows :?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je gebruikt Windows 2000?
Dan kan je ACPI niet uitzetten zonder Windows 2000 opnieuw te moeten installeren. ACPI zorgt ook voor de IRQ verdeling. Maar gezien je IRQŽs zal dat wel niet, want W2K heeft de neiging alles op IRQ 9 te zetten:P
SB heeft problemen met delen. Gebruik inderdaad het derde PCI slot voor de SB. De NIC kan je gerust laten delen met USB of de IDE controller.
Maar je hebt dus geen problemen, je wil zo goed mogenlijk voorbereid zijn op.....?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 15:54 schreef Mithjo het volgende:
Je gebruikt Windows 2000?
Nee, ik gebruik Windows 98 SE.
Dan kan je ACPI niet uitzetten zonder Windows 2000 opnieuw te moeten installeren. ACPI zorgt ook voor de IRQ verdeling. Maar gezien je IRQŽs zal dat wel niet, want W2K heeft de neiging alles op IRQ 9 te zetten :P
Ik moet eerst alles voorbereid op installatie van Windows 2000 Pro. En als ik in bios iedere pci een eigen IRQ handmatig geef?
Kan dat? Of zet Windows 2000 doodleuk alles op IRQ 9?
SB heeft problemen met delen. Gebruik inderdaad het derde PCI slot voor de SB. De NIC kan je gerust laten delen met USB of de IDE controller.
Ik dacht al...
Maar je hebt dus geen problemen, je wil zo goed mogenlijk voorbereid zijn op.....?
Inderdaad....