Slotje openen zonder sleutel

Pagina: 1
Acties:
  • 7.743 views

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Probleem
Mijn zoontje heeft een spaarpot met 2 sleutels. Heel veilig heeft mijn zoontje beide sleutels 'gespaard' in zijn spaarpot. Helaas was mijn zoontje even vergeten dat hij dan zijn spaarpot niet meer openkrijgt.

Onderstaand een foto van de spaarpot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEjPpslS8lQ_d02W3Uc-Ea1A1ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vR6uGRxK23sjy0JPHVsa1VBI.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag
Hoe kan ik dit slotje openen zonder schade?
Welke tools heb ik nodig om dit slotje zonder schade te openen?

[ Voor 7% gewijzigd door jeroeningen op 04-07-2023 17:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 19:31
Een peperclip en een platkop schroevendraaier.
Zie Lock Picking Lawyer voor tips.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:17
lockpicking set zou het mooiste zijn, maar als kind is zo'n slotje mij ook wel eens gelukt met een paperclip en schroevendraaier.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02
Je kan de sleutel er ook weer uitvissen via dezelfde weg als hij erin is gekomen :P

Denk aan een dun stukje plastic of bijvoorbeeld een mes. Deze zet je er rechtop in. Daarna genoeg schudden/wiebelen totdat de sleutel op het plastic / mes ligt, en dan schuif je hem er zo weer uit.

Het is even prutsen, maar uiteindelijk kan je bijna alles uit zo'n spaarpot krijgen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dun stukje verenstaal tussen deksel en basis van kastje en dat van rechts naar links bewegen. Daarmee het armpje terugduwen.

Anders op zijn kop houden en schudden? Voorzichtig zo schudden dat je het oogje van de sleutel ziet en dat dan de sleutel met een tangetje aan het oogje naar buiten pulken.

Of picken, maar als je daar de spullen voor had vroeg je het hier niet.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmcM
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:22
Die kistjes zijn heel gemakkelijk met een paperclip te openen. De paperclip recht maken, het einde iets ombuigen en het slot is meestal binnen een paar seconden te openen. Zelfs voorzichtig proberen te openen met een kleine schaar wil bij die kistjes nog wel eens lukken zonder schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 21:16
Gewoon net als vroeger, met een mes in de inwerpopening poeren. Net zo lang tot je één van de twee sleutels eruit hebt gevist ;).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Goh, normaal wordt op Tweakers iedere poging tot hacken (inbreken) afgebrand (topic gesloten), en dit mag gewoon? :+

Wie zegt dat dit kistje niet alle wachtwoorden van zijn schoonmoeder bevat? :P

[ Voor 30% gewijzigd door The_BoKmeester op 04-07-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 16:15

killercow

eth0

The_BoKmeester schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:33:
Goh, normaal wordt op Tweakers iedere poging tot hacken (inbreken) afgebrand (topic gesloten), en dit mag gewoon? :+
En dat is ook stom. Genoeg legitieme redenen om ergens in te willen breken, of het nu ter educatie is, of omdat het je eigen spul is.
Dat je er in kunt komen betekend alleen maar dat de beveiliging niet afdoende was voor de moeite die er daarna in gestoken is. of die moeite reëel is, dat moet men zelf besluiten.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 00:24
killercow schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:36:
[...]

En dat is ook stom. Genoeg legitieme redenen om ergens in te willen breken, of het nu ter educatie is, of omdat het je eigen spul is.
Dat je er in kunt komen betekend alleen maar dat de beveiliging niet afdoende was voor de moeite die er daarna in gestoken is. of die moeite reëel is, dat moet men zelf besluiten.
Nee hoor. Het gaat er niet om of de reden binnen de context legitiem is. Het gaat erom dat die informatie later ook gebruikt kan worden voor een niet-legitieme reden. Tweakers wordt dan de site waar je kunt vinden hoe je kluizen en andere beveiligingen kunt kraken.
Dat je er alleen in kunt komen met advies van anderen betekent dat het niet heel eenvoudig of voor de hand liggend is.

Stel dat ik vraag hoe ik mijn eigen voordeurslot kan forceren, omdat ik de sleutel kwijt ben. Die vraag lijkt legitiem. Als ik vraag hoe ik jouw voordeurslot kan forceren zullen bij iedereen de alarmbellen afgaan. Maar de techniek is dezelfde. Hoe controleer jij of het echt mijn eigen voordeur is? En hoe weet je dat niet later iemand anders het antwoord gaat gebruiken om een ander voordeurslot te forceren?

Toevoeging om 9:16: Gezien een aantal reacties hieronder had ik duidelijker moeten maken dat ik uitleg waarom Tweakers in het algemeen bezwaar heeft tegen het omzeilen van beveiligingen en het uitwisselen van informatie hierover.

[ Voor 9% gewijzigd door MSteverink op 05-07-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGJ
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-05 19:03

FGJ

Staat er een nummer op het slotje ( naast de sleutel ingang ) zo ja, dan kan je vaak bij een sleutelmaker op nummer een nieuw sleuteltje laten slijpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stukje stevig papier/karton in de gleuf schuiven en een beetje rammelen zodat muntjes en de sleutels via die manier naar buiten glijden. Hoef je niets te forceren aan het slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

MSteverink schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:50:
[...]

Nee hoor. Het gaat er niet om of de reden binnen de context legitiem is. Het gaat erom dat die informatie later ook gebruikt kan worden voor een niet-legitieme reden. Tweakers wordt dan de site waar je kunt vinden hoe je kluizen en andere beveiligingen kunt kraken.
Dat je er alleen in kunt komen met advies van anderen betekent dat het niet heel eenvoudig of voor de hand liggend is.

Stel dat ik vraag hoe ik mijn eigen voordeurslot kan forceren, omdat ik de sleutel kwijt ben. Die vraag lijkt legitiem. Als ik vraag hoe ik jouw voordeurslot kan forceren zullen bij iedereen de alarmbellen afgaan. Maar de techniek is dezelfde. Hoe controleer jij of het echt mijn eigen voordeur is? En hoe weet je dat niet later iemand anders het antwoord gaat gebruiken om een ander voordeurslot te forceren?
Joh, ik snap je punt maar dit soort slotjes zoals in de foto gaan al open als je er met een strenge blik naar kijkt. Van enige beveiliging zou ik niet durven spreken. Een paperclipje erin vertaalt zich echt op geen enkele manier naar het openen van een voordeurslot of fatsoenlijke kluis.

Edit/ontopic: als ik een vergelijkbaar kistje opzoek lijkt het scharnier aan de buitenkant te zitten dus op die manier kan je er ook bij als je gewoon de pin eruit tikt.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 05-07-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MSteverink schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:50:
[...]

Dit zijn allemaal dingen die in locksport gewoon goed zijn uitgedacht en uitgeschreven. Net zoals dat Tweakers discussies over belastingontwijken wel toestaat maar belastingontduiken niet, is ook dit een kwestie van legale kennis die iemand zelf op een illegale manier kan gebruiken.

Maar dat alles heeft geen reet te maken met dit topic. Dit gaat niet over het kraken van een slot, maar over het openen van een kluisje. Zo'n blik kost een tientje of twee, dus TS kan desnoods nog zonder gereedschap het blik opentrekken, met gereedschap gaat het alleen sneller. Het slot dat erop zit voegt weinig toe en zou door iedereen met 10 minuten ervaring open te krijgen zijn, maar zal ook makkelijk compleet te omzeilen zijn.

TS wil gewoon het blik open, dat (gezien het gebruik van 'zoontje') eigendom is van TS. Of het legaal is om het voordeurslot van de buurman open te breken staat daar totaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

FGJ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:58:
Staat er een nummer op het slotje ( naast de sleutel ingang ) zo ja, dan kan je vaak bij een sleutelmaker op nummer een nieuw sleuteltje laten slijpen
Dit zijn standaardsleutels, de kans is 99% dat je voor een euro of twee die sleutel op Amazon kunt kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
The_BoKmeester schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:33:

Wie zegt dat dit kistje niet alle wachtwoorden van zijn schoonmoeder bevat? :P
Dat was Welkom123, had ik geen lockpick setje voor nodg. :Y)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:49

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Naast de bovenstaande optie van aanklooien met een paperclip:

Hoe ziet de achterkant de uit? Als de scharnieren zichtbaar zijn, kun je wellicht de pin uit de scharnieren drukken, dan gaat die via die kant open.

Daarnaast, met een platte schroevendraaier in de sleutelopening, kun je zo'n slot met wat geweld gewoon ronddraaien, dan draait namelijk het volledige slot mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
De redenering van je zoontje heeft in ieder geval een brede glimlach op mijn gezicht getoverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:55

EiT

Terug geven aan je zoon en meedelen dat hij kan doorsparen of dat hij het zelf probeert open te maken.

Aan de reacties te zien ben ik naast zijn zoon de enige die dit flikte als kind? Zulke slotjes stellen niets voor en er zijn genoeg creatieve manieren om dit open te krijgen ;-)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 16:53

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
(picking 704) Cash box picked open with paper clips - not secure at all

[ Voor 146% gewijzigd door breew op 05-07-2023 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 22:29
Richh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:42:
Je kan de sleutel er ook weer uitvissen via dezelfde weg als hij erin is gekomen :P

Denk aan een dun stukje plastic of bijvoorbeeld een mes. Deze zet je er rechtop in. Daarna genoeg schudden/wiebelen totdat de sleutel op het plastic / mes ligt, en dan schuif je hem er zo weer uit.

Het is even prutsen, maar uiteindelijk kan je bijna alles uit zo'n spaarpot krijgen.
Als je op dat stukje plastic dan nog wat dubbelzijdige kleefband kleeft is het vrij eenvoudig. (als er verder niet te veel briefjes in liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik krijg een aantal reports dat dit hacken e.d. is. Dit soort sloten/kistjes zijn in basis niks waard, daar ga ik het topic niet om sluiten. Verder tikje naar AZ, dit heeft niet zoveel met Bouwen en Klussen te maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

Señor Sjon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:34:
[mbr]Ik krijg een aantal reports dat dit hacken e.d. is. Dit soort sloten/kistjes zijn in basis niks waard, daar ga ik het topic niet om sluiten. Verder tikje naar AZ, dit heeft niet zoveel met Bouwen en Klussen te maken.[/]
Jij als moderator kan toch ook slotjes verwijderen?, kan jij de ts niet helpen? 8)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan ook met zo'n klein magneetje werken die wel eens in corsages zitten. Moet de sleutel wel magnetisch zijn. Munten zijn volgens mij over het algemeen niet magnetisch. Als het kistje van een magnetisch metaal is wellicht ook even prutsen. Ik heb die magneten al vaak met succes gebruikt (o.a. voor een plug die in toiletpot verdween tijdens ophangen en iets wat achter keukenkast/koelkast verdween)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
mrc4nl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Jij als moderator kan toch ook slotjes verwijderen?, kan jij de ts niet helpen? 8)
Ik kan zelfs doorposten ondanks slotjes. Dat is ook wel het niveau van het slot van dit kistje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Laat de andere kant van het kistje eens zien, is dat zo'n scharnier met een metalen roede die je eruit kan schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:07
Lockpicken of keypicken.

Kluisje kantelen, stuk karton in de gleuf, kluis andere kant op kantelen en langzaam het karton terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Dit soort sloten openpeuteren met een standaard lockpick set is idd makkelijk, maar vaak ben je er ook al door de lockpick dóór het slot te steken om het mechanisme erachter te manipuleren. Of het scharnier eruit.... of de hoeken iets openduwen zodat de sleutel eruit kan vallen... zoveel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 20:54
Grote kan dat, als je het op de ene hoek of op de andere hoek laat vallen van 0,5 meter, het deksel openschiet. Een oom heeft mij dat laten zien toen ik een geldkistje van mijn overleden vader niet openkreeg.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 20:07
Pak een klein sleuteltje van een fietsslot of een hangslotje, of iets soortgelijks. Als het maar dun genoeg is om in dit slotje te passen. Goed aan die sleutel rammelen terwijl je wat torque in de goede richting uitoefent. Dat kan ook al genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:30
Het leukste aan dit topic is de denkrichtingen. Typisch Tweakers en heerlijk: veel verder kijken dan je neus lang is.

Er wordt gevraagd het slot te openen en meteen wordt er veel breder gekeken. Van het oplossen via de scharnieren, via niet het slot.....maar de haak daarachter manipuleren tot het er uit halen via de gleuf.

Deze kan je zo als IQ test inzetten in een assesment voor een creatieve baan.

10 man apart van elkaar in een kamertje zetten met de opdracht geweldloos bij de inhoud te komen. De eerste 3 van de 10 die met de inhoud en een intact en bruikbaar kistje buiten staan, krijgen de job. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ucsdcom op 05-07-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Archer_VC10 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:26:
Pak een klein sleuteltje van een fietsslot of een hangslotje, of iets soortgelijks. Als het maar dun genoeg is om in dit slotje te passen. Goed aan die sleutel rammelen terwijl je wat torque in de goede richting uitoefent. Dat kan ook al genoeg zijn.
Jij denkt in de richting van een raker:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1602/4901/products/polariszzz.jpg?v=1548442143

zeker met een goedkoop slot dat ruime toleranties heeft werkt dat nog wel eens ja. Kwestie van het slot draaien met een stuk metaal erin terwijl je die raker langs de pinnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 29-05 22:03
Met 2 botermessen en een lampje krijg je die sleutels er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 30-05 20:07
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:53:
[...]
Jij denkt in de richting van een raker:
Precies... maar ik ben ook wel eens sloten (als je ze al zo mag noemen) tegengekomen waarbij de toleranties dusdanig waren dat ze met bijna elk klein sleuteltje te openen waren. Zo kon ik met mijn fietssleutel in de auto van een vriend van mij komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-03 11:40
Je kan ook gewoon een stevige schroevendraaier in het slot steken, naar links (denk ik) draaien met flink wat kracht, en voila.

Heb ik jaren geleden ook eens gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat er al genoeg antwoorden zijn gegeven, maar zoals ik mijn collega moet quoten:
Daar wij niet kunnen controleren of je de rechtmatige eigenaar bent, gaan wij idd niet helpen bij het openen van deze kluis. Daarom dus slotje.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.