Aanpassing regenpijp op erfgrens.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 09:47
De buren hebben ons laatst medegedeeld dat ze een overkapping gingen bouwen tegen de schuur. We wonen in zo'n standaard nieuwbouwwijk en onze schuren staan tegen elkaar met een gedeelde regenpijp op de erfgrens.

Nou hebben ze niks overlegd, niet gevraagd of we hier nog wensen in hadden.. Behalve de avond voor hij geplaatst werd, toen konden we nog net op tijd aangeven dat we wand waar we tegenaan zouden kijken graag in de kleur van de schuur zouden willen (zwart).

Nou is dat ding geplaatst, ik had er verder ook niet over nagedacht, maar de regenpijp is afgezaagd en er is een pvc T-stuk geplaatst en een bocht richting hun overkapping voor de afvoer van hun regenwater.

Eerst hadden we een strakke regenpijp, nu kijken we tegen deze creatie aan. Twee kleuren pvc en in principe is er zonder overleg een stuk uit onze regenpijp gezaagd.

Ik wil niet 'zo'n buurman' zijn, maar eigenlijk vind ik het helemaal niks. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:47
Net als wat er in alle burenconflict topics gedaan wordt: praten met de buurman, en vragen hoe je het samen op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05 15:42
Hoe hebben ze het opgelost, laat het eens visueel zien met een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUIAs80tYBWmVIgtpPuPGJfa4xI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADbCuqGiivmYTVU9YyiAw7zB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 18:02
De 2 kleuren komt door zonverkleuring. Voor 2 tientjes vernieuw je de hele pijp. Ik zou antraciet PVC kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:32
Of een likje verf er tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xiranhi
pennywiser schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:10:
De 2 kleuren komt door zonverkleuring. Voor 2 tientjes vernieuw je de hele pijp. Ik zou antraciet PVC kiezen.
Dat is wellicht een goede om het geheel in antraciet te zetten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 17:43
Ziet er nog niet eens zo heel slecht uit.
Gaat de regenpijp het riool in of loopt het in jouw tuin weg? Die pijp krijgt nu wel wat extra water weg te werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
CappieL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:13:
Ziet er nog niet eens zo heel slecht uit.
Gaat de regenpijp het riool in of loopt het in jouw tuin weg? Die pijp krijgt nu wel wat extra water weg te werken,
Die pijp zit op het riool. Het gaat me meer om de manier waarop en dat het voorheen minder lelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 16-05 18:02
Xiranhi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:13:
[...]

Dat is wellicht een goede om het geheel in antraciet te zetten
Zijn de kosten niet, gewoon doen. Beugels ook meenemen in zelfde kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 14:55
Sowieso eerste stap is overleggen met de buren, vraag ze even te komen kijken en geef op een nette manier aan dat je niet zo gecharmeerd bent van deze oplossing. Als ik de plaatsende partij was dan zou ik ook altijd kijken naar een oplossing waar iedereen mee tevreden is.

Wat ik zelf zou doen is het geheel door zink vervangen met een Y-stuk er tussen, dat is in mijn ogen de mooiste oplossing. Dan ben je misschien iets meer kwijt maar is het wel in één keer mooi en voor een hele lange tijd onderhoudsvrij. Als je de klus ook nog eens samen met de buurman klaart kun je er daarna mooi samen een biertje op drinken en het hele verhaal met een lach afsluiten.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Barrycade

Through the...

Sorry maar nu ben je dus wel zo'n buurman.

Ik had allemaal doemscenario's verwacht is het gewoon een extra stukje pijp. Met nieuw pvc dus nog niet verweerd.

Ga even na bij jezelf, ben je nu niet gewoon een beetje spijkers op laag water aan het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:17
Ziet er niet uit als iets waar je een goede verstandhouding met je buren voor op het spel zou willen zetten :)

Gewoon even overleggen met als insteek: hoewel netjes geplaatst wil het oog ook wat, vind je het goed als we er een esthetisch wat mooiere pijp plaatsen?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik zou dit geen enkel probleem vinden. Is netjes opgelost toch ?
Als je je erg echt zo aan ergert (geen idee waarom eigenlijk), dan zou ik inderdaad
of een nieuwe pijp plaatsen, of een verfje erover, of iets van een koof eromheen bouwen.

Random WTF

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23
Als dit alles is :D Netjes opgelost van de buurman, laat hem lekker genieten. Hang er wat plantjes omheen en je ziet er niks meer van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ziet er keurig uit toch?

Je kijkt er nu telkens naar maar over een paar weken zie je het niet meer.

Ik zou een ander tijdverdrijf zoeken....

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 12:15
Dit ziet er zo slecht nog niet uit. Maar als je het anders wilt hebben, begin dan idd gewoon een gesprek met de buurman. En deel de kosten. Of betaal die 2 tientjes zelf.
"He buurman, ik vind de regenpijp op deze manier niet zo suuper mooi. Wat vind je ervan als ik ervoor zorg dat het er voor mij wat leuker uit ziet, want ik moet er de hele dag naar kijken (zeg je grappend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Natuurlijk is dit niet heel erg, maar ik snap TS wel. Als de buren zonder het te laten weten mijn regenpijp zouden vervangen door een minder goed uitziend iets, dan zou ik dat ook niet heel fijn vinden.

Het gaat er niet om dat het afgrijselijk is om te zien, want dat is het niet, maar dat het 1. niet van tevoren gecommuniceerd is, en 2. minder mooi is dan voorheen.

Dat lijken me beide prima argumenten om even bij je buren aan te kloppen en aan te geven dat je niet helemaal blij bent hiermee, en of ze misschien bereid zijn om samen met jou te kijken voor een oplossing.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
Ik hoor een aantal mensen die dit er keurig uit vinden zien, smaken verschillen. Het plan is toch hier lang te wonen.
Het gaat me er vooral om dat er niks is besproken en dat het esthetisch er niet op vooruit is gegaan. Ik ga kijken of de buurman open staat de boel om te zetten naar zwart/antraciet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Xiranhi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:17:
Ik hoor een aantal mensen die dit er keurig uit vinden zien, smaken verschillen. Het plan is toch hier lang te wonen.
Het gaat me er vooral om dat er niks is besproken en dat het esthetisch er niet op vooruit is gegaan. Ik ga kijken of de buurman open staat de boel om te zetten naar zwart/antraciet.
Aan het groene sprietje onderin de foto te zien zit er iets van een bloembak direct onder.

Even een stuk gaas in de hoek en een plant die klimt (clematis ofzo) en je hebt de regenpijp helemaal uit het zicht.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32
Buurman had het moeten bespreken, dan had je misschien in overleg ook die schutting ervoorlangs weggegaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Ik vind het gek dat je blijft doorzagen met gebrek aan overleg. Ze hebben het op tijd medegedeeld en je laten meebeslissen over de kleur. Dat ding is degelijk afgewerkt en staat volledig op de buren hun grond. Ze hadden helemaal niks hoeven afstemmen of aan hoeven passen en dat hebben ze toch gedaan om jou tevreden te stellen. Dan zou ik over dat stukje pvc niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Ik persoonlijk zou overleggen en een plank omheen maken(koofje zeg maar) dat ziet er beter uit.

Waarom hebben ze die bovenste plank blank gelaten en niet geverfd ? dat ziet er nog veel lelijker uit dan die pijp wat verkleurd is.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
MBvB schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:35:
Ik vind het gek dat je blijft doorzagen met gebrek aan overleg. Ze hebben het op tijd medegedeeld en je laten meebeslissen over de kleur. Dat ding is degelijk afgewerkt en staat volledig op de buren hun grond. Ze hadden helemaal niks hoeven afstemmen of aan hoeven passen en dat hebben ze toch gedaan om jou tevreden te stellen. Dan zou ik over dat stukje pvc niet moeilijk doen.
Hey buur morgen wordt er een schuur geplaatst en die pijp doorgezaagt. :o
lkkr op tijd idd... van beide kanten valt wel wat van te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 04-07-2023 17:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
MBvB schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:35:
Dat is niet helemaal waar. De regenpijp is gedeeld eigendom. Daar hadden ze wel toestemming voor moeten vragen als je het heel precies neemt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 17:43
Zet zelf de zaag in de regenpijp en plaats er een regenton. Vang je mooi extra water van de buurman z'n schuur. Ontlast je het riool ook meteen en heb je zelf een mooie waterbuffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Xiranhi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Dat is niet helemaal waar. De regenpijp is gedeeld eigendom. Daar hadden ze wel toestemming voor moeten vragen als je het heel precies neemt.
Wat had je dan willen zien?
Hij moet z'n regenwater toch kwijt, dan kom je al snel op dit uit.
Koop gewoon een pot verf en maak die pijp zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:11
Even los van de realiteit dat er grotere problemen op de wereld zijn (daar kan half GoT mee worden weggezet); dit had inderdaad best nog een stukje netter en vooral minder opvallend gekund. Waarom komt die pijp op 25 cm afstand uit de wand en gaat die horizontaal naar de bestaande regenpijp? De afvoer had ook aan de binnenkant verder naar beneden kunnen gaan en achter de huidige pijp naar buiten kunnen komen voor de aansluiting. Dan ziet niemand er wat van.
Of met een vergelijkbare aansluiting vanaf de nieuwe dakrand in de regenpijp laten uitkomen. Hier is door de buren gewoon niet over nagedacht en de uitkomst is over de schutting gegooid.
Voor TS: kleurtje geven (of regenpijpsticker plakken, dat bestaat ook). Of in overleg met buren een nieuwe afwerking maken die voor iedereen prettig is. Bijvoorbeeld zoals hierboven genoemd binnendoor en op een andere plek aansluiten, of schuin aflopend laten aansluiten, dat ziet er (in mijn ogen) al iets fatsoenlijker uit en lijkt me ook beter werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:42
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:51:
[...]

Koop gewoon een pot verf en maak die pijp zwart.
Tja als het was overlegd had je nou dat gezeik niet toch?, Of gaan we het nou maar normaal vinden om niks meer te overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:51:
[...]

Dat de buren het even hadden overlegd.
Prima, in overleg.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan 'TS had graag gewild dat buren dit van tevoren even hadden overlegd'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor dit soort principekwesties moet je de Rijdende Rechter inschakelen, met klagen op een forum ga hier geen oplossing voor krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:57
"Hé buurman, ik ga morgen de regenpijp zwart schilderen."

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xiranhi
Pikoe schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:45:
[...]

Voor dit soort principekwesties moet je de Rijdende Rechter inschakelen, met klagen op een forum ga hier geen oplossing voor krijgen.
Ik heb anders een goed alternatief verkregen via dit forum (regenpijp in antraciet pvc - kende ik niet), mijn doel is bereikt.

En sorry dat ik een forum gebruik voor een discutabele kwestie, zal ik niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
mr_evil08 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:44:
[...]

Hey buur morgen wordt er een schuur geplaatst en die pijp doorgezaagt. :o
lkkr op tijd idd... van beide kanten valt wel wat van te zeggen.
Helemaal niet. Hij zegt zelf dat ze al eerder hadden aangegeven dat ze die overkapping wilden aanleggen, dus de buren hadden een opening gegeven voor interventie. Omdat ze op eigen terrein mogen doen wat ze willen, hebbrn ze dus het uiterlijk aangepast aan de wensen van TS en daarmee hebben ze wel degelijk redelijk gecommuniceerd en TS al best wat tegemoet gekomen. Het is geven en nemen en het is niet onredelijk verlopen. Daarom zou ik geen zaak maken van die regenpijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:40:
[...]

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan 'TS had graag gewild dat buren dit van tevoren even hadden overlegd'?
Niks, maar was het resultaat dan heel anders geweest?
Of was alleen TS ego bevredigd.

Pot verf, half uurtje werk, ziet die oude pijp er ook meteen weer fris uit.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 04-07-2023 19:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdkBxVC2_U_ZTVM2p2-QQpPXjBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YfjUM7ggzM4VcnjAUsASvhFS.jpg?f=user_large
De aansluiting op het t-stuk zit er een halve centimeter in (rood omcirkeld)
Hwa bochten worden normaal gesproken niet gelijmd maar met de stroomrichting mee geplaatst, de bocht zit verkeerd om (blauw omcirkeld)

En mooi of niet, ik had persoonlijk een houten deel uitgekozen die meer op de andere schuur lijkt.
Er moet ook nog een randafwerking op het nieuwe dak, hoe gaan ze dat doen met de uitloop?
De uitloop zit nu strak tegen het boeideel zo te zien.

Ik zou de buren toch eens aan jouw kant laten kijken, wat vinden ze er zelf van?
Als je het niet mooi vindt mag je dat toch wel zeggen?
En dat hoeft helemaal niet te escaleren, je mag best kritisch zijn, jij moet er tegen aan kijken.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Waarom de overkapping ook niet hetzelfde aluminium trim gegeven als de schuurtjes?
Die onbehandelde plank er tegen aan geschroefd ziet er inderdaad niet heel mooi uit. Meer zo'n idee van "wij zien het toch niet dus het maakt ons niet uit". En waarom niet dezelfde maat rabatdelen gebruikt als de schuurtjes.

Verder: ik zou een mooie klimop (lijkt al een witte jasmijn te groeien) in de hoek zetten en de gezamenlijke regenpijp. Heb je mooi stukje groen en geen last van de lelijke pvc regenpijp meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Niks, maar was het resultaat dan heel anders geweest?
Ja, geen ontevreden TS en mogelijk een andere regenpijp.
Of was alleen TS ego bevredigd.
:?

Mee willen bepalen over je eigen eigendom is voor sommige mensen hier blijkbaar overbodige luxe, maar ik vind het de normaalste zaak van de wereld.
Pot verf, half uurtje werk, ziet die oude pijp er ook meteen weer fris uit.
Da's niet het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De buurman had een kleine moeite kunnen nemen en kunnen overleggen over de pijp (zo zou ik het doen). Dat is kennelijk niet gedaan, om wat voor reden dan niet (geen idee hoe vaak jij en hoe vaak hij thuis is).

In plaats om hier een topic te starten, is het wellicht handiger om gewoon naar de buurman toe te stappen (al dan niet met een uitnodiging voor de koffie).

Dat gezegd hebbende: ik gok dat er geen zinken pijp zat, want anders had die wel aangepast geworden.
Persoonlijk vindt ik grijze PVC regenpijpen, want ze verkleuren altijd. Je kunt ze verven en wellicht helpt een Y-splitsing ook nog om het minder massief te maken. Ik zie zelf dat zwarte PVC regenpijp bestaat. Scheelt zelfs nog verfwerk (zoek maar op: zwart HWA 80mm of 100mm, net wat je nodig hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Barrycade

Through the...

kdekker schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:18:
De buurman had een kleine moeite kunnen nemen en kunnen overleggen over de pijp (zo zou ik het doen). Dat is kennelijk niet gedaan, om wat voor reden dan niet (geen idee hoe vaak jij en hoe vaak hij thuis is).

In plaats om hier een topic te starten, is het wellicht handiger om gewoon naar de buurman toe te stappen (al dan niet met een uitnodiging voor de koffie).

Dat gezegd hebbende: ik gok dat er geen zinken pijp zat, want anders had die wel aangepast geworden.
Persoonlijk vindt ik grijze PVC regenpijpen, want ze verkleuren altijd. Je kunt ze verven en wellicht helpt een Y-splitsing ook nog om het minder massief te maken. Ik zie zelf dat zwarte PVC regenpijp bestaat. Scheelt zelfs nog verfwerk (zoek maar op: zwart HWA 80mm of 100mm, net wat je nodig hebt)
Ik zou wel even met de buurman afgestemd hebben over het bouwwerk en melden dat de afwatering op de gezamelijke bestaande aangesloten zou worden. Maar ik zou er geen miliseconde over nagedacht hebben of er dan wel weer een lelijke verweerde regenpijp voor in de plaats zou moeten komen met een nog grotere Y verbinding dan de de T nu zodat mijn buurman wel gelukkig zou zijn. Wat maakt het in hemelsnaam nu afzichtelijk en toen het hiervoor met een recht stukje verweerd pvc zat wel draaglijk en zelfs mooi?

Denk trouwens dat er nog wel een trimrandje op komt gezien de losse dakbedekking, dus ik denk dat dit topic nog wel vervolgd gaat worden want denk niet dat het een trimrandje poedergecoat in de RAL kleur gaat worden zoals de schuur.

[ Voor 21% gewijzigd door Barrycade op 04-07-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:37:
[...]

Ik zou wel even met de buurman afgestemd hebben over het bouwwerk en melden dat de afwatering op de gezamelijke bestaande aangesloten zou worden. Maar ik zou er geen miliseconde over nagedacht hebben of er dan wel weer een lelijke verweerde regenpijp voor in de plaats zou moeten komen met een nog grotere Y verbinding dan de de T nu zodat mijn buurman wel gelukkig zou zijn. Wat maakt het in hemelsnaam nu afzichtelijk en toen het hiervoor met een recht stukje verweerd pvc zat wel draaglijk en zelfs mooi?

Denk trouwens dat er nog wel een trimrandje op komt gezien de losse dakbedekking, dus ik denk dat dit topic nog wel vervolgd gaat worden want denk niet dat het een trimrandje poedergecoat in de RAL kleur gaat worden zoals de schuur.
Tja uiteindelijk is de hele discussie waar het hier om gaat eigenlijk al flauwekul en ieder woord te veel. En ik ben zo dom om er aan mee te doen 8)7

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Xiranhi
Topic gesloten.
Buurman vervangt de hele pijp en bocht voor een zwarte versie (thanks voor de tip). Hij kwam thuis en de aannemer had ook niet gedaan wat hij had verwacht en aan de andere kant ziet het er ook niet uit.

Voor degenen die niet snappen dat een strakke pijp, zoals overal in de buurt, estetisch beter is dan deze situatie, bedankt voor jullie mening. Het is maar een klein tuintje en dan vallen dit soort dingen gewoon meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 21:31
*snip* je hoeft niet te reageren.

[ Voor 138% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05 23:30
Zou je na de fix toch de topic willen updaten? Ben er nu wel benieuwd naar.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 20:21
reactie op verwijderde post

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 22:55
Ik zou die hele pijp vervangen door koper. Blinkt tenminste mooi en trekt de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 21:31
*snip*

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 12:44
Xiranhi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:55:
Topic gesloten.
Buurman vervangt de hele pijp en bocht voor een zwarte versie (thanks voor de tip). Hij kwam thuis en de aannemer had ook niet gedaan wat hij had verwacht en aan de andere kant ziet het er ook niet uit.

Voor degenen die niet snappen dat een strakke pijp, zoals overal in de buurt, estetisch beter is dan deze situatie, bedankt voor jullie mening. Het is maar een klein tuintje en dan vallen dit soort dingen gewoon meer op.
Ik zou de buurman ook even wijzen op de afwezigheid van de daktrim: nu waait z'n dakbedekking eraf met een beetje wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-05 10:33
Vermoedelijk moet het dak nog afgewerkt worden door een dakdekker, dat wordt vaak door een specialist gedaan en daar kan goed wat tijd tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:23:
Buurman had het moeten bespreken, dan had je misschien in overleg ook die schutting ervoorlangs weggegaald.
Dan was die regenpijp nog meer in de tuin gekomen.
Pagina: 1