Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevs
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-09 20:25
Mijn vraag
Ik heb een gigabyte 4070ti en op het moment dat mijn fans harder gaan draaien dat ze direct op de hoogste snelheid gaan en door ook op blijven totdat ik mijn pc restart. verder zegt GeForce experience dat de fans niet draaien en dan draaien twee van de drie fans inderdaad niet maar eentje staat volop te blazen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
GeForce experience

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
drivers opnieuw geïnstalleerd en gekeken naar fan settings in bios en in GeForce experience.

[ Voor 8% gewijzigd door Jellevs op 04-07-2023 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:19
GeForce Experience lijkt me niet echt de juiste applicatie om de fan curves van je Gigabyte 4070Ti in te stellen.
Ik zou kijken naar Gigabyte specifieke software voor de kaart of MSI Afterburner.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevs
ik heb ook niks ingesteld het was alleen kijken naar de rpm van de fans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:02

Eren

Boss of this gym

Probeer Gigabyte AOROS Engine te installeren en via daar de fan curve aan te passen. Anders is het waarschijnlijk een defecte kaart.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevs
Maakt het daarbij nog uit dat het geen Aorus kaart is (maar een Gigabyte Gforce RTX 4070 ti 12GB)?

Hoe dan ook, ik heb het geïnstalleerd maar die werkt niet naar behoren (ik kan niets selecteren)....

Ik zie trouwens dat mijn oorspronkelijke probleemstelling niet helemaal klopte: fans 1 en 2 doen wat ze moeten doen, fan 3 gaat (zodra er een wat hogere load op de kaart is) naar max en blijft op max staan (ook als de andere twee fans weer stil staan). In Gigabyte Control Centre staat dan een toerental van 0.

Ook als ik met MSI Afterburner de fans handmatig op 100 zet en vervolgens weer op 0, dan blijft fan 3 (100%) draaien... Overigens zie ik in MSI Afterburner alleen statistieken voor fans 1 en 2 (?)

Gevalletje contact opnemen met de verkoper, of heeft iemand anders nog een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Jellevs op 04-07-2023 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:11
Ik vermoed dat, net als bij mijn Evga rtx380ti; de 3e fan apart wordt aangestuurd. Daarom zie je er maar 2 in MSI Afterburner (wat uitgaat van de Nvidia reference)

Neemt niet weg dat het vreemd is dat die 3e fan alsnog vol blijft blazen als de load alweer minder is geworden.
Mogelijk kun je dat met Gigabyte Control Centre alsnog aanpassen, al doet vermoeden dat ie alleen de 2 "standaard" fans laat zien gezien je 0rpm ziet...
Mogelijk moet je een andere view of modus inschakelen in het control centre.
(bv met Evga Precission X1 kan ik 3 handmatig zetten, 3 los Auto, of alle 3 Synced)
Pagina: 1