Hallo Tweakers,
Nieuw jaar, nieuwe problemen met de desktop.
Sinds recent heb ik last van een onregelmatig FPS probleem.
Wat bedoel ik met onregelmatig?
- FPS schommelt van 30 terug naar 100+ in milisecondens.
- Soms helpt het rebooten van de PC en heb ik weer stabiel 100 FPS.
Alle connecties nagelopen en niks zit los.
Systeem is als volgt:
Aorus X570 Elite mobo
MSI RTX 3070 gpu
AMD 3700X cpu
32 GB corsair vengeance 3600 ram
Corsair 650 RMX psu
Nou viel mij op dat mijn GPU Core clock op het moment dat ik last van dit probleem heb, naar 500mhz zakt ingame.
Normaal zit deze op 1830.
GPU drivers zijn updated. GPU wordt ook niet te warm, en zit netjes rond de 60 graden.
Ik zat zelf te denken aan een PSU probleem, aangezien dit het oudste component in mijn systeem is. Maar ik verwacht dat juist dat het systeem altijd (of helemaal) niks meer doet. Nu kan ik de PC rebooten en is het probleem ineens helemaal weg, en dan de volgende dag weer opstarten en het is weer terug
.
Iemand enige insight?
Nieuw jaar, nieuwe problemen met de desktop.
Sinds recent heb ik last van een onregelmatig FPS probleem.
Wat bedoel ik met onregelmatig?
- FPS schommelt van 30 terug naar 100+ in milisecondens.
- Soms helpt het rebooten van de PC en heb ik weer stabiel 100 FPS.
Alle connecties nagelopen en niks zit los.
Systeem is als volgt:
Aorus X570 Elite mobo
MSI RTX 3070 gpu
AMD 3700X cpu
32 GB corsair vengeance 3600 ram
Corsair 650 RMX psu
Nou viel mij op dat mijn GPU Core clock op het moment dat ik last van dit probleem heb, naar 500mhz zakt ingame.
Normaal zit deze op 1830.
GPU drivers zijn updated. GPU wordt ook niet te warm, en zit netjes rond de 60 graden.
Ik zat zelf te denken aan een PSU probleem, aangezien dit het oudste component in mijn systeem is. Maar ik verwacht dat juist dat het systeem altijd (of helemaal) niks meer doet. Nu kan ik de PC rebooten en is het probleem ineens helemaal weg, en dan de volgende dag weer opstarten en het is weer terug
Iemand enige insight?