Moet soms twee keer klikken op een link, iPhone + Chrome

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:56

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Sinds ik overgestapt ben van Android naar iOS, heb ik het rare fenomeen dat ik op sommige links 2x moet klikken wil er iets gebeuren.

Dit gebeurt alleen bij het gebruik van Chrome. Safari werkt wel naar verwachting.
Het maakt niet uit of ik ingelogd ben, of dat ik het doe in incognito modus met alle cookies geaccepteerd.

Voorbeeld gevalletje:
- download: AdGuard Home 0.107.33
- Ga naar het "Update-historie" tabelletje
- Klik 1 van de oudere versies
- De link wordt wel underlined, maar er gebeurt niets.
- Klik nog een keer -> Nu ga je wel naar de oude versie.

Note; als je vervolgens met de back button teruggaat naar de bovengenoemde link, zijn alle links WEL in 1 keer aanklikbaar. Om het weer gereproduceerd te krijgen moet je de pagina volledig refreshen.

Op het GOT forum zijn meer van dergelijke slecht werkende links te vinden.
Die kan ik wel geven, maar ik dacht dat bovenstaande een simpel reproductie scenario zou zijn.

Omstandigheden:
- iPhone 14
- Chrome latest
- ingelogd / niet ingelogd maakt niet uit
- portrait modus

[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 04-07-2023 14:05 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessiedebeagle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 23:26
Ik merk dit al zeker 2 jaar, en met name op de tweakers site zelf (bezoek vooral de homepage).
Ga er inmiddels vanuit dat ik vrijwel altijd 2 keer moet klikken op een link, ook op de grote “Tweakers” link in de navbar om terug naar de homepage te gaan. Is wel irritant, en heb geen idee hoe dit op te lossen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Aangezien het een irritante bug is, tag ik toch iemand @DaFeliX :)

Het gebeurt op diverse plekken:
- T.net: zie OP
- GOT: forum categorieen
- GOT: het kleine pijltje aan de rechterkant om snel naar helemaal boven of beneden te scrollen in een topic

en wat meer.
Hopelijk kan iemand hier naar kijken.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:19

DaFeliX

Tnet Devver
Ik had het al gezien, maar prima dat je even tagged hoor :)

Het lastige is dat ik het zelf niet kan reproduceren, en ik vermoed dat er veel meer mensen zouden klagen als het een wijdverbreid probleem met Tweakers was. Ik vermoed daarom dat het eerder te maken heeft met jullie specifieke setup.

- Kun je 'ns kijken of je foutmeldingen ziet in je errorlog (F12 in Chrome)?
- Speelt dit ook in incognito mode in Chrome?
- Kun je 'ns kijken of het speelt wanneer je je virsuscanner/firewall/adblocker uitschakeld?
- Draai je in jet netwerk beveiligingssoftware zoals pihoie oid? Probeer dan 's te kijken of het in een ander netwerk ook speelt

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
DaFeliX schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:36:
Ik had het al gezien, maar prima dat je even tagged hoor :)

Het lastige is dat ik het zelf niet kan reproduceren, en ik vermoed dat er veel meer mensen zouden klagen als het een wijdverbreid probleem met Tweakers was. Ik vermoed daarom dat het eerder te maken heeft met jullie specifieke setup.

- Kun je 'ns kijken of je foutmeldingen ziet in je errorlog (F12 in Chrome)?
- Speelt dit ook in incognito mode in Chrome?
- Kun je 'ns kijken of het speelt wanneer je je virsuscanner/firewall/adblocker uitschakeld?
- Draai je in jet netwerk beveiligingssoftware zoals pihoie oid? Probeer dan 's te kijken of het in een ander netwerk ook speelt
Het is alleen in Chrome op m'n iphone ;)
- iphone, dus helaas geen console voor zover ik weet.
- incognito maakt niet uit
- ingelogd of niet maakt niet uit; dus custom css kunnen we uitsluiten
- ik heb geen blockers oid geinstalleerd, echt kale iphone
- 4g of wifi maakt niet uit

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Ah, we kunnen het nu inderdaad reproduceren: specifiek op iPhone 14 icm Chrome.

Het lijkt er ook op dat het pas speelt wanneer je een stukje hebt gescrolled op de pagina, als je nog niet gescrollt hebt speelt het probleem ogenschijnlijk niet.

We gaan er eens dieper in duiken om te zien wat nu precies de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
DaFeliX schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:42:
Ah, we kunnen het nu inderdaad reproduceren: specifiek op iPhone 14 icm Chrome.

Het lijkt er ook op dat het pas speelt wanneer je een stukje hebt gescrolled op de pagina, als je nog niet gescrollt hebt speelt het probleem ogenschijnlijk niet.

We gaan er eens dieper in duiken om te zien wat nu precies de oorzaak is.
Oh top! Reproduceren is altijd een dingetje, dus hier ben ik al heel blij mee :D _/-\o_

nope

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Het leukste aan mijn werk als devver vind ik het oplossen van problemen. Of het probleem nu is dat er iets stuk is, dat er iets gemaakt moet worden dat er nog niet is, of dat iets suboptimaal werkt; het oplossen van zulke problemen geeft mij een voldoening. Juist bugs oplossen geeft mij onwijs veel voldoening. Ik denk dat dit hetzelfde werkt als een finishlijn: Je hebt een concreet doel, weet wanneer je het bereikt hebt en moet alleen nog even 42,195 km hardlopen. Ik begon dus enthousiast te worden van deze bug. Het enige nadeel: Ik heb redelijk wat frontend kennis, maar ben zeker geen expert. En voor bugs oplossen is het juist onhandig als je redelijke kennis hebt: Je bent niet expert genoeg om alle valkuilen te kennen, maar ook niet onervaren genoeg dat je zaken goed aanleert. Toch kreeg het lot (in combinatie met mijn enthousiasme) het voor elkaar dat ik deze bug ging oppakken.

Het vervelende met deze bug is dat ie specifiek alleen voorkomt op een iPhone met Chrome. Nu zijn er relatief weinig bezoekers op Tweakers met deze combinatie, waardoor we al een beetje twijfelden hoeveel tijd we hier in zouden moeten steken. Het kan immers zijn dat het ontdekken waar ‘t probleem precies door komt al veel tijd in beslag zal nemen, en dat er een kans bestaat dat we daarna niets anders kunnen dan concluderen dat het een bug in de browser is; die we dus niet zelf kunnen verhelpen. En als we het wel oplossen na heel veel tijd te hebben geïnvesteerd, is er maar een kleine groep die er iets van zal merken.

Tijdens de aftrap van de sprint hadden we als team dan ook besloten om deze bug niet koste wat kost moeten oplossen, maar dat we er maximaal 1 werkdag aan zouden besteden. Als we na die ene dag geen zicht hadden op een oplossing, zouden we het in de ijskast zetten en onze aandacht richten op “belangrijkere” zaken. Dat klinkt wellicht hard, maar devtijd is helaas nu eenmaal schaars.

Ik had voordat ik aan de slag ging al wel een vermoeden waar ‘t probleem zou liggen. We konden het immers consequent reproduceren in Chrome op een iPhone nadat we een stukje hadden gescrold. Dit speelde niet op andere websites, en speelde niet in de Safaribrowser zelf1 . Ik dacht daarom dat het een probleem zou zijn met onze JavaScript die “iets” doet met scrollen.
Op onze testomgeving had ik daarom een kopie van de website klaargezet, waar ik alle JavaScript uit had gestript. Een snelle controle met de iPhone van een van de andere devvers gaf aan dat daar het probleem inderdaad niet speelde, en dus onze JavaScript (onderdeel van) het probleem is. Ik was er toen van overtuigd dat ik het probleem wel zou kunnen vinden.

Alle devvers draaien op hun eigen machine een kopie van de website, en kunnen dus ook lokaal de website testen. We kunnen hierdoor heel snel kleine wijzigingen checken, omdat je niet hoeft te wachten op een-of-ander onuitspreekbaar cluster2 om een container op te spinnen. Omdat ik zelf Linux draai, en het debuggen van een iPhone een Mac vereist (en bovendien eerder op Safari gericht is dan Chrome) voorzag ik dat ik heel vaak een kleine wijziging zou moeten controleren. Het is dus cruciaal dat de tijd tussen een wijziging en deze kunnen controleren zo klein mogelijk is; anders haal ik het nooit om het in 1 werkdag op te lossen. Oftewel, ik moest de lokale omgeving opvragen via een iPhone. Maar deze lokale omgeving is – zoals ‘t woord al aangeeft – lokaal (127.0.0.1), en dat vereist wat veranderingen wil ik dat via een iPhone kunnen opvragen.
Normaal zou ik een SSH tunnel opzetten om verkeer te kunnen rerouten, maar omdat ik met een iPhone zou moeten gaan testen (die wellicht ook buiten ‘t netwerk zit) leek het mij beter om een “echt” domein te gebruiken, met een proxy die dat verkeer dan naar mijn lokale omgeving doorstuurde. Dus ik ging aan de slag met ngrok, en nadat ik mijn tweakers omgeving had ingesteld op de ngrok “publieke URL”3 kon ik dan echt aan de slag.

Goed, mijn vermoeden was dat het probleem werd veroorzaakt door JavaScript dat iets doet met scrollen. Het idee dat ik had is dat onze JavaScript iets doet op het moment dat je de vinger “neerlaat” op het apparaat, waardoor het “loslaten” van de vinger niet meer wordt geregistreerd. De eerstvolgende keer dat je klikt “reset” deze state zich dan weer, waarna het klikken weer werkt. Ik deed dus een grep over de codebase om te zien waar we event listeners gebruiken, en had deze tijdelijk uitgezet. Het probleem speelde niet, totdat ik die event listeners weer aanzette. Op deze manier kon ik door verschillende delen in- of uit te schakelen precies zien welk deel van onze JavaScript het probleem veroorzaakte: ScrollArrows.

ScrollArrows is de naam van de module in onze JavaScript voor het pijltje waarmee je snel naar ‘t einde van de pagina kunt scrollen. Dit pijltje verschijnt pas als je zelf wat naar beneden hebt gescrold, en verdwijnt automatisch na een tijdje wanneer je gestopt bent met scrollen.
Blijkbaar zorgt dit ding er voor dat je twee keer moet klikken. En wat mij toen opviel: Zo lang dit pijltje zichtbaar is, speelt het probleem. Maar wacht je lang genoeg na het scrollen totdat dat pijltje weg is, dan speelt ‘t probleem niet meer. Op dat moment ging mijn rechter wenkbrauw omhoog, da’s interessant!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C-rBbA7bAsKMQyw2q97hURv3x0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GEHQzxexgNi9DsbP22Bzurbc.png?f=user_large
(click to play)
Zo lang de achtergrond blauw is, hoef je maar eenmaal te klikken op een link. Is de achtergrond rood, moet je tweemaal klikken. Om de een of andere manier deed mij dit denken aan Annamaria koekoek. Die zonnebril komt trouwens goed van pas met zulke frontendskills.

Daarna volgde een saai proces van het proberen te reduceren van de hoeveelheid code om de minimale hoeveelheid over te houden om de bug te kunnen reproduceren. Tijdens dit proces viel mijn oog ineens op een methode genaamd ClickBuster. Dit is een module die touch events afvangt om kliks te voorkomen op het moment dat je iets met touch doet en dan per ongeluk ergens op zou klikken. Even dacht ik dat dit met mijn bug te maken heeft, maar dat bleek (helaas) niet het geval.

Uiteindelijk hield ik zo’n kleine hoeveelheid HTML, CSS en JavaScript over dat ik niet anders kan concluderen dat het inderdaad een browserbug is:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
    <head>
        <meta name="viewport" content="width=device-width">

<title>iOS/Chrome double click after scroll bug</title>

<style>
            /*
             * This background-color is not required for reproducing the bug,
             * but only is used to give feedback to the user. As long as the
             * background is blue, a single click on the link should be
             * registered.
             * A red background indicates that the #scollTo element is displayed,
             * that is when clicking the link requires an additional click.
             */
            #layout {
                background-color: blue;
            }
            #layout.show {
                background-color: red;
            }

#scrollTo {
              opacity: 0;
              position: fixed;
            }
            #layout.show #scrollTo {
              opacity: 1;
            }
        </style>
    </head>
    <body>
        <div id="layout">
            <p>
                Minimal required HTML, CSS and JavaScript to create a bug with Chrome in iOS.
                Open this page in Chrome on an iPhone, and scroll slightly down. The background
                should now turn red.
                When the background is red, click the link. Notice that the click is not registered.
                A second click on the link follows the link.
            </p>
            <p>
                Now, reload the page and scroll down. The background should be red, stop scrolling and
                wait until the background turns blue again. Once the background is blue, click the link
                and notice that the first click immediately follows the link.
            </p>
            <p>
                Now, reload the page and do not scroll. Click the link and notice that the first click
                immediately follows the link.
            </p>
            <p>
                What I have observed is this:
            </p>
            <ol>
                <li>There needs to be an element with position fixed that is hidden</li>
                <li>That element is displayed inside a scroll event</li>
                <li>There also needs to be a mousedown event handler attached to that element. The event does not have to do anything though</li>
            </ol>
            <p>
                Once all 3 conditions have been met, it requires an additional click to follow the link.
            </p>
            <p>
               Note that I use "opacity: 0" to hide the element, but using "display: none" also seems to work.
            </p>
            <p>Lorem ipsum dolor sit amet</p>
            <a href="https://duckduckgo.com">
                Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim
                ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in
                reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt
                in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
            </a>

<p>
                How to fix this bug? One solution would be to use a
                <a href="https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/PointerEvent" target="_blank">PointerEvent</a> instead of the mousedown
                event, that fixes this issue. Otherwise, I think that using one for the mousedown event and another event that is hidden. You may
                also want to try to not fully hide the element in the "hidden" state, tricking the browser into thinking that the elemen was
                always visible. Or perhaps you can try to move the element outside the viewport instead of using opacity.

</p>

<div id="scrollTo"></div>
        </div>

<script>
            var scrollTimer,
                layoutElement = document.getElementById('layout'),
                scrollToElement = document.getElementById('scrollTo');

function hideScrollToElement() {
                layoutElement.classList.remove('show');
            }
            function checkScroll() {
                clearTimeout(scrollTimer);
                scrollTimer = setTimeout(hideScrollToElement, 2000);

if ((window.pageYOffset || document.documentElement.scrollTop) > 10) {
                    layoutElement.classList.add('show');
                } else {
                    hideScrollToElement();
                }
            }

scrollToElement.addEventListener('touchstart', function () {});
            scrollToElement.addEventListener('mousedown', function () {});

window.addEventListener('scroll', checkScroll);
        </script>
    </body>
</html>

Zodra je een element zichtbaar maakt in een scrollevent, waar op dat element ook een mousedown event is gekoppeld, moet je twee keer klikken.

Waarom dit probleem precies speelt weet ik niet, maar ik kan er wel naar raden. Een paar zoekopdrachten over ‘t internet geeft aan dat er vaker browser zijn (geweest) die soortgelijk gedrag vertonen, vaak met de bedoeling om de user experience op mobiele apparaten te verbeteren voor gedrag dat gemaakt is voor desktop apparaten. Op een desktop heb je immers (vaak) een muis, en kun je met een muis hoveren over een link. Op mobiele apparaten kun je dat niet (altijd), daar is het klikken of niet. Wellicht dat Chrome hier slim dacht te zijn het gewenste gedrag van desktop (hover) te reproduceren op een touch device (single touch).
Hoe dan ook, het slechte nieuws is dat het dus een browserbug is, waardoor het oplossen ervan eerder een workaround is dan een echte oplossing.

Gelukkig zijn er tegenwoordig pointer events, daar lijkt dit probleem niet te spelen. Waarschijnlijk omdat dit event nieuwer is en Chrome er dus vanuit gaat dat als je die events gebruikt, het moderne code betreft, en moderne code beter rekening houd met mobiele devices.
Dus ik heb een fix voorgesteld om in deze situatie de pointer events te gebruiken (met een fallback naar mousedown voor browsers die nog geen pointer events ondersteunen).

TLDR: Het zou gefikst moeten zijn

1 Alle browsers op een iPhone gebruiken dezelfde render engine. Het verschil tussen browsers op een iPhone is dus niets anders dan een andere UI. Daarom is cross-browser testen op een iPhone zelden zinvol

2 Het nadeel van dingen digitaal doen is dat je vaak geen idee hebt hoe je zaken moet uitspreken. Dat maakt IRL conversaties soms erg verwarrend

3 Normaal zou een host rewrite van ngrok genoeg moeten zijn om te werken met de lokale omgeving, maar omdat de omgeving automatisch switcht tussen tweakers.net en gathering.tweakers.net op basis van het inkomende domein - en het feit dat we alle URLs absoluut genereren – had dit wat meer voeten in de aarde dan ik had gehoopt. Maar goed, die kennis die ik heb opgedaan is nu voor alle devvers beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@DaFeliX Ik merkte dat het sinds kort weer werkt. Voor mijn gevoel een paar dagen al (geen browserupdate iig, laatste update is van 2 weken geleden), hoelang het ook precies is, het probleem is voor mij weg :)

Ik ben met vakantie, dus ik heb het een en ander aan updates van het ticket gemist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Glaanie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:38:
@DaFeliX Ik merkte dat het sinds kort weer werkt. Voor mijn gevoel een paar dagen al (geen browserupdate iig, laatste update is van 2 weken geleden), hoelang het ook precies is, het probleem is voor mij weg :)

Ik ben met vakantie, dus ik heb het een en ander aan updates van het ticket gemist
Mooi, dan heeft mijn fix die vorige week is gereleased gewerkt.

Het enige nadeel is dat dit dan een nieuw probleem introduceerde Scroll-knoppen klikken bij loslaten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

DaFeliX schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:43:
[...]

Mooi, dan heeft mijn fix die vorige week is gereleased gewerkt.

Het enige nadeel is dat dit dan een nieuw probleem introduceerde Scroll-knoppen klikken bij loslaten O-)
Leuk he, vakanties en taken van een collega overnemen :+ Althans, ik neem aan dat dit de reden is dat je nu (meer) frontend oppakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Glaanie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Leuk he, vakanties en taken van een collega overnemen :+ Althans, ik neem aan dat dit de reden is dat je nu (meer) frontend oppakt :)
offtopic:
Het heeft deels met vakanties te maken (er zijn daardoor minder gegadigden om het op te pakken), maar het leek mij vooral wel een leuke uitdaging om weer 'ns buiten m'n comfortzone wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessiedebeagle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 23:26
Mooi! Bedankt voor het fixen en de uitgebreide toelichting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
DaFeliX schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:19:
Het leukste aan mijn werk als devver vind ik het oplossen van problemen.
<snip>
Wow goed werk man!
Echt leuk om te zien dat je zo enthousiast aan mijn (wat vage) probleem begonnen bent, en hoe je dit heel methodisch / gestructureerd hebt aangepakt. Als mede-dev vind ik dat oprecht mooi te zien!

Je zou je verhaal haast in een .dev post op tweakers.net moeten gieten :)

Het lijkt idd gefixt op diverse plekken, waarvoor hartelijk dank!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:20

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier nu wel iets in moeten aanpassen ivm Scroll-knoppen klikken bij loslaten - ik hoop dat het probleem nu niet ineens weer terug is op iOS :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:47:
ik hoop dat het probleem nu niet ineens weer terug is op iOS :P
Nou, ik ben bang dat het probleem idd weer terug is :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:15
De wet van behoud van ellende volop aan het werk hier, merk ik :+
quote: 26
De Wet van behoud van ellende:
Binnen een gesloten systeem blijft de totale hoeveelheid ellende constant. Als het ene probleem wordt opgelost zal daardoor het volgende probleem ontstaan.
Zie ook: Behoudswet, voor de natuurkundige wet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 17:22
Exact zelfde probleem hier op een iPhone 12 Mini met de laatste iOS en Chrome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We zijn er nog mee bezig... Chrome/iOS blijft toch een lastige combinatie, mede door de buggy safari engine die andere browsers op iOS verplicht moeten gebruiken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:06
Wat is er eigenlijk gebeurt met de go-to-top en go-to-bottom pijltjes. Of zaten die in mijn iPhone firefox?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

CurlyMo schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:20:
Wat is er eigenlijk gebeurt met de go-to-top en go-to-bottom pijltjes. Of zaten die in mijn iPhone firefox?
Die had ik ook in Chrome op Android.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
True schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Die had ik ook in Chrome op Android.
Ik mis ze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bij mij zijn ze ook weg, maar ik mis ze niet ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
@CurlyMo en @True ik heb jullie reacties even naar dit topic verplaatst. Heeft niks te maken met dark mode maar met een andere issue met deze pijltjes, blijkbaar heeft een fix van vanmiddag onbedoeld iets stuk gemaakt ;) Zie ook Scroll-knoppen klikken bij loslaten (die staat in het archief, vandaar verplaatsing naar dit topic).

[ Voor 22% gewijzigd door jelle. op 08-08-2023 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ga morgen op zoek naar de pijltjes; blijkbaar zijn ze even helemaal de weg kwijt :p

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Een harde refresh of cache clearen zou het moeten oplossen. De oude versie van de code zat vast in de cache...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
True schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Bij een 350px breedte is het soms aardig naar beneden scrollen. Het zou wel handig zijn als er dan ook direct iets gedaan kan worden aan het per ongeluk drukken op de thumbs-up als je die go-to-top en go-to-bottom knoppen gebruikt. Die zaten namelijk op dezelfde verticale lijn.

[ Voor 32% gewijzigd door CurlyMo op 08-08-2023 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
True schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Echt niet? Ik word er helemaal gek van zonder die knopjes. Ik blijf aan het swipen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 17:22
crisp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:21:
Een harde refresh of cache clearen zou het moeten oplossen. De oude versie van de code zat vast in de cache...
Jep, geen last meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik miste de scroll buttons ook al een paar dagen in Safari op de iphone. Cache/data verwijderen van tweakers site was idd de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

crisp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:21:
Kan dit ook voor alleen Tweakers op Chrome ipadOs, of moet ik dan letterlijk alles wissen?

Edit: Uitloggen en opnieuw inloggen was de oplossing. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 09-08-2023 19:29 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yorinn schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:25:
Edit: Uitloggen en opnieuw inloggen was de oplossing. :)
Je krijgt als ingelogde gebruiker geen andere 'assets' dan uitgelogd (op eventuele custom css na)... Dus ik gok eerder dat je browser daardoor e.e.a. wat nadrukkelijker opnieuw opvroeg of dat het gewoon toeval was ;)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ACM schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:21:
[...]

Je krijgt als ingelogde gebruiker geen andere 'assets' dan uitgelogd (op eventuele custom css na)... Dus ik gok eerder dat je browser daardoor e.e.a. wat nadrukkelijker opnieuw opvroeg of dat het gewoon toeval was ;)
Kan het er ook niet aan liggen dat mijn sessie gekoppeld was aan m'n IP?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yorinn schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:48:
Kan het er ook niet aan liggen dat mijn sessie gekoppeld was aan m'n IP?
Nee. Je krijgt simpelweg dezelfde javascript, css, etc.

Dus ik gok eerder dat het toeval was, dat je bijvoorbeeld hierdoor lang genoeg bezig was voor de specifieke loadbalancer om een nieuwe versie van die 'assets' te krijgen en jij die daardoor ook kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Eea is er niet beter op geworden ben ik bang.
Het pijltje verdwijnt nu ietwat achter de afgeronde rechts-onder displayhoek van m'n iphone. Pijltje is vierkant, dus er wordt een hap uit genomen.

Het tappen op de pijl is slechter geworden; nu moet ik vaak een stuk of 4 keer tappen wil er iets gebeuren.

Toch heb ik ook een positieve update; het 'voorbeeld gevalletje' van m'n OP treedt nu niet meer op :)
Blijkbaar is rond die hoek iets aangepast? :)

[ Voor 20% gewijzigd door bloody op 10-08-2023 19:54 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

bloody schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:49:
Eea is er niet beter op geworden ben ik bang.
<knip>

Het tappen op de pijl is slechter geworden; nu moet ik vaak een stuk of 4 keer tappen wil er iets gebeuren.
Dit merk ik dus ook. Gevoeligheid van de pijltjes lijkt een stuk lager (iphone 13).

En het was al voorzichtig laveren om de like button heen, maar dat is nu nog meer oppassen door het vele drukken op de pijltjes.

[ Voor 15% gewijzigd door JPS op 10-08-2023 20:38 ]

Pagina: 1