Software muten bij geluid uit Powerpoint

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulles
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
Hey allemaal,

Ik wil op mijn laptop graag muziek via spotify afspelen, waarbij het geluid gemute wordt of omlaag gaat in volume als er geluid uit een powerpoint presentatie wordt afgespeeld. Kan iemand me op weg helpen hoe dit aan te pakken?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je het geluid van PowerPoint dempen? Wellicht speelt Spotify dan gewoon door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPOlVRWoQXQvQIELaJUtmJr3VI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9vfKTlmihnFnp3uGc4EDjECf.png?f=user_large

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulles
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
Dat zou denk ik wel kunnen, maar ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil het geluid van spotify automatisch laten muten of in ieder geval zachter laten afspelen op het moment dat er geluid uit een powerpoint presentatie wordt afgespeeld.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar zul je dan iets van automation op moeten bedenken. Een soort van macro software die acties uitvoert bij bepaalde events zoals het openen van een presentatie en die het volume kan aanpassen per commandline

Voor commandline manipulatie van volume is er in ieder geval SoundVolumeView

In de meest simpele vorm zou je dus een shortcut naar SoundVolumeView.exe kunnen maken die het volume van Spotify mute (soundvolumeview.exe /mute "spotify.exe" ) en die aanklikken alvorens je een presentatie start. Of een batchfile maken die dat commando eerst uitvoert en daarna je presentatie / powerpoint start

In meer uitgebreide vorm zou je met desktop automation software aan de slag kunnen als PowerAutomate Desktop of UIPath StudioX