Inkijkwerende mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-02 19:23
Wij hebben sinds een poosje kunststof kozijnen, maar ik kom niet uit het volgende:

We hebben altijd op 9 ramen plastic folie op de ramen geplakt gehad tegen de inkijk van buitenaf.
Maar ik begreep dat dit bij HR++ glas tot een thermische breuk in het glas kan leiden.
Nu zijn we al een poos zoekende naar een alternatief, maar ik kom er niet uit.
Ik hoop dat iemand een leuke creatieve oplossing heeft.

We willen niet in het kozijn boren, dus die mogelijkheden vallen af.

Plissé gordijnen zijn mooi, maar de klemmetjes passen niet tussen het kozijn en de vensterbank.

Magnetische bevestiging of plakbevestiging is een probleem, want de glaslatten zijn aflopend en niet recht.
(we wisten niet dat dit problemen zou geven, noch dat daar opties in waren toen ze geplaatst zijn).

Ook zijn plissé gordijnen flink aan de prijs en voor 9 ramen eigenlijk buiten ons budget.

SCHOTTIS van IKEA zou een optie zijn, maar vinden we eigenlijk niet mooi.

Als we echt niets anders vinden, dan gaan we waarschijnlijk voor de zuignappen optie van aliexpress, maar we hopen eigenlijk dat iemand nog een andere mooiere optie weet. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Thermische scheuren krijg je als er temperatuurverschil optreedt op het glasoppervlakte. Als het glas volledig beplakt is met folie dan zou je geen risico hebben op breuken.

Tevens heb je met (plisse)gordijnen en zelfs met objecten achter je raam al kans op thermische breuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 10:09
Ik heb plisse gordijnen met schroefbevestiging op de kunststof glaslatten gemaakt. ( Plakken vertrouw ik niet met de zon op de ramen). Dat de glaslatten schuin aflopen is hier geen probleem voor.

Ik heb daarbij voor die ramen een extra set glaslatten besteld zodat ik ze weer kan vervangen zodra er hele andere gordijnen voor in de plaats komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
gewoon vitrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:05
@Pokémom
Ik zou contact opnemen met een leverancier van plakfolies. Er zijn ongetwijfeld folies die prima te plakken zijn op hr++ glas. Sowieso kan je altijd aan de buitenkant folie plakken. Probleem bij hr++ is al je aan de binnenkant reflecteren folie plakt. Dan straalt de folie terug en wordt je glas enorm heet.
Aan de buitenkant wordt alles direct terug gestraald en wordt je glas niet perse warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Pokémom schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:
Wij hebben sinds een poosje kunststof kozijnen, maar ik kom niet uit het volgende:

We hebben altijd op 9 ramen plastic folie op de ramen geplakt gehad tegen de inkijk van buitenaf.
Maar ik begreep dat dit bij HR++ glas tot een thermische breuk in het glas kan leiden.
Nu zijn we al een poos zoekende naar een alternatief, maar ik kom er niet uit.
Ik hoop dat iemand een leuke creatieve oplossing heeft.

We willen niet in het kozijn boren, dus die mogelijkheden vallen af.

Plissé gordijnen zijn mooi, maar de klemmetjes passen niet tussen het kozijn en de vensterbank.

Magnetische bevestiging of plakbevestiging is een probleem, want de glaslatten zijn aflopend en niet recht.
(we wisten niet dat dit problemen zou geven, noch dat daar opties in waren toen ze geplaatst zijn).

Ook zijn plissé gordijnen flink aan de prijs en voor 9 ramen eigenlijk buiten ons budget.

SCHOTTIS van IKEA zou een optie zijn, maar vinden we eigenlijk niet mooi.

Als we echt niets anders vinden, dan gaan we waarschijnlijk voor de zuignappen optie van aliexpress, maar we hopen eigenlijk dat iemand nog een andere mooiere optie weet. :) :)
Dit probleem treedt alleen op met van die speciale warmtewerende folie (met zo'n spieggellaag). Gewone anti inkijk plastic folie kun je rustig op je ramen plakken zonder gevolgen. Ik doe dat zelf namelijk ook :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Maar hoe bevestig je die op kantel/kiepramen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
S-te-fan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:19:
Ik heb plisse gordijnen met schroefbevestiging op de kunststof glaslatten gemaakt. ( Plakken vertrouw ik niet met de zon op de ramen). Dat de glaslatten schuin aflopen is hier geen probleem voor.

Ik heb daarbij voor die ramen een extra set glaslatten besteld zodat ik ze weer kan vervangen zodra er hele andere gordijnen voor in de plaats komen.
Is dat niet heel duur voor 9 ramen extra glaslatten aanschaffen naast de aanschaf voor de gordijnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 11:24
Gewone gordijnen? Wij hebben tegen de inkijk vitrage gordijnen aan het plafond en dikke gordijnen om te verduisteren. In de slaapkamer zijn deze van plafond tot vloer. In de computerkamer zijn deze van plafond tot vensterbank hoogte. Je kan ook enkel vitrage doen als het alleen om inkijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
chrisborst schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:22:
@Pokémom
Ik zou contact opnemen met een leverancier van plakfolies. Er zijn ongetwijfeld folies die prima te plakken zijn op hr++ glas. Sowieso kan je altijd aan de buitenkant folie plakken. Probleem bij hr++ is al je aan de binnenkant reflecteren folie plakt. Dan straalt de folie terug en wordt je glas enorm heet.
Aan de buitenkant wordt alles direct terug gestraald en wordt je glas niet perse warmer.
Heb ik gedaan, ze kunnen niet garanderen dat er geen thermische breuken ontstaan door de folie en de verzekering betaald niet uit als het erop zit begreep ik..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Nyarlathotep schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:22:
[...]

Dit probleem treedt alleen op met van die speciale warmtewerende folie (met zo'n spieggellaag). Gewone anti inkijk plastic folie kun je rustig op je ramen plakken zonder gevolgen. Ik doe dat zelf namelijk ook :)
Heeft u ook ramen waar de zon veel op staat??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokémom
Wij zoeken een oplossing voor de onderkant van het raam. De bovenkant willen we vrij laten.
(Daarnaast is deze oplossing echt te duur.... :? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokémom
Seriph schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:26:
Gewone gordijnen? Wij hebben tegen de inkijk vitrage gordijnen aan het plafond en dikke gordijnen om te verduisteren. In de slaapkamer zijn deze van plafond tot vloer. In de computerkamer zijn deze van plafond tot vensterbank hoogte. Je kan ook enkel vitrage doen als het alleen om inkijk gaat.
We zouden graag de bovenkant wel vrij laten.
Er komt al weinig licht in onze woonkamer en we werken thuis, dus alle licht is verder welkom, alleen de inkijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Pokémom schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Wij zoeken een oplossing voor de onderkant van het raam. De bovenkant willen we vrij laten.
(Daarnaast is deze oplossing echt te duur.... :? )
Begrijp ik, stond geen budget bij in je startpost ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 10:09
Pokémom schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:26:
[...]

Is dat niet heel duur voor 9 ramen extra glaslatten aanschaffen naast de aanschaf voor de gordijnen??
Ik was voor 4 glaslatten van +/- elk een meter ongeveer €80 kwijt. In mei 2022.

Maar ik kon geen geschikt alternatief vinden, of het was zelfs duurder dan de huidige gordijnen incl extra glaslatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nattebaksteen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 11:02
Wij hebben de plissegordijnen geplakt boven de glaslatten op het kunstof kozijn. Top- down systeem met greepjes. Dit is de plakstrip:
https://www.trisq.nl/mont...ijnen-handgreepbediening/

Wij hebben ook hr++ glas en de plissees hangen aan de zuidkant, dus in de zomer volop zon. 2,5 jaar geleden opgehangen/geplakt en ze zitten nog steeds muurvast. De strips aan de noordkant ook overigens.

De plisseegordijnen komen van dezelfde webshop, ben er zeer tevreden over, en de prijs was nog goed te doen.

Folie heb ik alleen in de woonkamer, die kijkt uit op het noorden. Weinig warmte, en ook geen barsten tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door nattebaksteen op 04-07-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 22:32
Wij lopen een beetje tegen hetzelfde aan met onze kunststof kozijnen in de woonkamer. De leverancier heeft wel een bepaald systeem wat je op het kozijn kunt klikken en daar lamellen of plisse in kunt hebben, maar dat vinden we niet mooi want daar wordt je kozijn breder van.

We hebben boven de ramen wel een koof waar we in kunnen schroeven maar we zitten met een raam wat naar binnen opent. Tot op heden de juiste oplossing nog niet gevonden dus we hebben nu gordijnen voor de ergste warmte en inkijk maar we willen iets wat deels het raam kan bedekken maar ook licht door laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:50
Luxaflex heeft een systeem voor plissé gordijnen waarbij je een strip op het raam plakt. Dit past altijd en ziet er mooi uit. Echter niet goedkoop.

Ook heb ik goede ervaring met zonweringzuignap.com en heb ze dan aan de buitenkant geplaatst zodat de warmte buiten blijft.

Er is ook gewoon goede plakfolie beschikbaar voor hr+++ glas, zou dan wel naar een wat meer premium variant gaan in plaats van dat spul bij de bouwmarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
@Pokémom
Eerste hit op google:
https://www.raamfolieonli...glas-voor-HR-glas-(90cm)-

Zou toch gewoon goed moeten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Thermische breuk door folie, althans zo heb ik het geleerd, komt omdat de folie aan de binnenkant van het raam geplakt wordt. De warmte kan dan niet weg door de isolerende werking van de folie. Daarom hebben wij de folie aan de buitenkant van het raam geplakt. Ik weet uiteraard niet of dat mogelijk is. Maar onze ramen (met folie) worden nog nauwelijks warm aan de binnenkant. Dus ik kan mij niet voorstellen dat daar een thermische breuk kan ontstaan.

Daarnaast zijn er mogelijkheden met bijvoorbeeld plissé gordijnen die je op het raam of kozijn plakt. Zowel aan de linker- en rechterzijde, als aan de boven- en onderkant met touwtjes. Maar dat is vaak niet goedkoop. En al helemaal niet op maat.

Een andere oplossing, die ik in huis veel heb toegepast, is de bevestiging op de dag of in de dag maken. Maar dan op de muren of plafonds. Dat kun je ook veelal strak tegen het kozijn aandoen waardoor dit niet opvalt. Dan hoef je niet in het kozijn te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:29
S-te-fan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Ik was voor 4 glaslatten van +/- elk een meter ongeveer €80 kwijt. In mei 2022.

Maar ik kon geen geschikt alternatief vinden, of het was zelfs duurder dan de huidige gordijnen incl extra glaslatten.
Wat @S-te-fan zegt, glaslatten kosten in verhouding niets in vergelijking met al die dure klem en plak oplossingen. Ook bij ons de knoop doorgehakt nadat de prijs voor onze glaslatten bekend was: 36 euro voor 6 meter (2021). Informeer even wat je kwijt bent voor vervangende glaslatten en baseer daar je keuze ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
gaatjes kunnen eventueel ook vrij simpel gerepareerd worden. als je het laat doen is het onzichtbaar, maar zelf kom je ook een heel einde omdat dat vul spul op Ral-kleur te krijgen is. Dus mochten glaslatten kwijt of beschadigd raken is er nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:24
Heb hier ook op zitten zoeken.. Nu bij textiel raam folie uitgekomen, goedkoop bij de hema te krijgen, https://www.hema.nl/wonen-slapen/raamdecoratie/raamtextiel

Ze zeggen dat het zonder problemen op HR+++ glas moet kunnen (moet het nog aanbrengen).

Zie dat ze nu maar 1 kleur hebben, hadden er toen im bestelde meer. En anders geeft textiel raamfolie op google meer (maar duurdere) resultaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Maaark op 04-07-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
In de kleine lettertjes:
Webcompanies kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor breuk van ramen door gebruik van raamfolie.
En dus niet verzekerd als het raam wel kapot gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Maaark schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:44:
Heb hier ook op zitten zoeken.. Nu bij textiel raam folie uitgekomen, goedkoop bij de hema te krijgen, https://www.hema.nl/wonen-slapen/raamdecoratie/raamtextiel

Ze zeggen dat het zonder problemen op HR+++ glas moet kunnen (moet het nog aanbrengen).

Zie dat ze nu maar 1 kleur hebben, hadden er toen im bestelde meer. En anders geeft textiel raamfolie op google meer (maar duurdere) resultaten.
Dat is gaaf!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
@Pokémom
Uiteraard nemen ze geen aansprakelijk op zich, genoeg consumenten die het wellicht verkeerd kunnen installeren. Maar als er keurig wordt gezegd dat het voor hr++ geschikt is, is het risico erg klein dat het fout gaat.

En anders ga je toch gewoon voor een plisse-gordijn?
https://www.kwantum.nl/go...decoratie/plissegordijnen

Aan de bovenkant open en aan de onderkant dicht. Bijkomend voordeel is dat het goed isoleert, zowel in de zomer als in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
chrisborst schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:52:
@Pokémom
Uiteraard nemen ze geen aansprakelijk op zich, genoeg consumenten die het wellicht verkeerd kunnen installeren. Maar als er keurig wordt gezegd dat het voor hr++ geschikt is, is het risico erg klein dat het fout gaat.

En anders ga je toch gewoon voor een plisse-gordijn?
https://www.kwantum.nl/go...decoratie/plissegordijnen

Aan de bovenkant open en aan de onderkant dicht. Bijkomend voordeel is dat het goed isoleert, zowel in de zomer als in de winter.
Die plissé gordijnen kunnen we niet bevestigen op onze ramen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ken de situatie niet, maar zijn groenblijvende struiken/bomen geen mogelijkheid?

De voorkant van mijn huis is nagenoeg volledig van glas, en ik woon aan een toegangsweg van een wijk met redelijk wat verkeersbewegingen. Ik zocht ook wat tegen inkijk vanaf straat, zonder (imho) lelijke en ongezellige folie of vitrage te gebruiken. Heb dus wat Portugese laurier en glansmispel geplant. Ben een paar jaar later erg blij met die keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
sOid schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:42:
Ik ken de situatie niet, maar zijn groenblijvende struiken/bomen geen mogelijkheid?

De voorkant van mijn huis is nagenoeg volledig van glas, en ik woon aan een toegangsweg van een wijk met redelijk wat verkeersbewegingen. Ik zocht ook wat tegen inkijk vanaf straat, zonder (imho) lelijke en ongezellige folie of vitrage te gebruiken. Heb dus wat Portugese laurier en glansmispel geplant. Ben een paar jaar later erg blij met die keuze.
Helaas haalt dat slechts deels het probleem weg bij ons. Op sommige plekken is dit door bestrating geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:59
Wij hebben nieuwe kunststof kozijnen waar plisségordijnen van Keje op zijn gemonteerd d.m.v. een magneetstrip op de glaslatten. Werkt erg goed qua inkijkwerend en ook lichtwerend ('s nachts).

https://www.keje.nl/raamdecoratie/splendid-pliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Net op internet Luxaflex TruFit montagesysteem gevonden.
Plakstrips op het raam.
Eigenlijk wat we zoeken, maar veel te duur.
Wie weet of dit ook van een B merk ergens te koop is??

Voor nu eerst maar een SCHOTTIS van IKEA op één raam geplakt, ben de inkijk zo zat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11
achteraf heb je er niks aan maar voor zoiets bestaat glas met een wit doorzichtig tintje, melkglas achtig.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:01
Pokémom schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:
Dat klinkt bijzonder.. Hoeveel ruimte heb je dan? Ik heb het hier wel zitten en die klemmetjes zijn echt nihiel.. Vraag mij dan af in hoeverre je raam niet aanloopt tov je vensterbank :)

En je kan toch ook plisse plakken op je kozijn of raam?

[ Voor 6% gewijzigd door ID-College op 06-07-2023 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-10 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBcxsfkfLiWxglLfjZKg740XOzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jit6WZME250kHfr74cVO7aHM.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien zijn zuignappen een oplossing boor jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokémom
No Hands schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:48:
achteraf heb je er niks aan maar voor zoiets bestaat glas met een wit doorzichtig tintje, melkglas achtig.
Ken ik hoor, hebben we in sommige ramen ook gedaan met een leuk golfje.
Maar deze ramen willen we maar voor de helft afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
ID-College schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:52:
[...]

Dat klinkt bijzonder.. Hoeveel ruimte heb je dan? Ik heb het hier wel zitten en die klemmetjes zijn echt nihiel.. Vraag mij dan af in hoeverre je raam niet aanloopt tov je vensterbank :)

En je kan toch ook plisse plakken op je kozijn of raam?
Ze lopen ook bijna aan tegen de vensterbank.

Betaalbare plakoplossing oid zoeken we ook. (Zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Racing-Paradise schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:56:
[Afbeelding]

Misschien zijn zuignappen een oplossing boor jullie?
Hebben we ook naar gezocht, maar bij Lidl en gamma uitverkocht in onze maten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Pokémom schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Ze lopen ook bijna aan tegen de vensterbank.

Betaalbare plakoplossing oid zoeken we ook. (Zie hierboven)
Maar je geeft geen antwoord: hoeveel ruimte heb je beschikbaar? En waarom ga je dan niet gewoon voor plisse met een plakstrip ipv klemmen..

[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 06-07-2023 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Pokémom schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Ken ik hoor, hebben we in sommige ramen ook gedaan met een leuk golfje.
Maar deze ramen willen we maar voor de helft afgeschermd.
https://suneclipse.nl/zonwering-buitenkant-raam/

Dat kun je in elke maat bestellen. Gebruik het zelf ook.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
ID-College schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Maar je geeft geen antwoord: hoeveel ruimte heb je beschikbaar? En waarom ga je dan niet gewoon voor plisse met een plakstrip ipv klemmen..
Dat schreef ik: "Ze lopen ook bijna aan tegen de vensterbank."
Daar zit nog geen 2 mm tussen op sommige plekken.

Plakstrips kende ik niet, net ontdekt.
Ik heb alleen die van Ikea en van Luxaflex gevonden.
Die eerste zijn gewoon niet handig, kan je niet eens je ramen wassen. :?
De tweede zijn heel mooi, maar eigenlijk buiten ons budget.
Dus zijn we zoekende naar het luxaflex systeem, maar dan een goedkoper merk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Bertus schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:18:
[...]

https://suneclipse.nl/zonwering-buitenkant-raam/

Dat kun je in elke maat bestellen. Gebruik het zelf ook.
Deze zijn wel mooi, maar we zoeken inkijkwerend voor het hele jaar, niet zonnewerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
(Ook is €76,- per raam eigenlijk buiten ons budget.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pokémom schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Label 65 heeft met Easyfit een vergelijkbaar systeem wat vaak goedkoper is dan Luxaflex. Geen idee wat de kwaliteit is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Daedalus schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:43:
[...]
Label 65 heeft met Easyfit een vergelijkbaar systeem wat vaak goedkoper is dan Luxaflex. Geen idee wat de kwaliteit is.
Die zijn nog € 164,36 per raam, dat budget hebben we niet.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Daedalus schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:43:
[...]
Dat scheelde bij ons meer dan 50%. Prijs/kwaliteit vind ik uitstekend. Luxaflex heeft iets mooiere profielen, maar dat vond ik geen 3K waard.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10 19:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbn6DkM6-ZTBp7QvqKTHZ5A3OAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oSc06Iw7P4oWMlrLuRLGtXlf.png?f=user_large

Voor minder dan 75 euro per raam ga je niet snel de knappe oplossing vinden die je zoekt. No offence, maar dat zit er maar één ding op: nog even sparen. 's Zomers is het buiten toch lang licht, leef je meer buiten/in de tuin en is inkijk minder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Pokémom schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Bij 2 mm heeft je kozijnenboer gewoon een fout gemaakt ;) Je probeert nu eigenlijk iets op te lossen wat je kozijnenboer verkeerd heeft gedaan. Kozijnen die aanlopen na het monteren is natuurlijk gewoon een bouwfout / inmeetfout / whatever. Je had dat niet moeten accepteren maargoed.

Ik heb zelf mijn plisse bij raamdecoratie.com gehaald, en die hebben zowel plak strips als klemmetjes. Die plakstrips kan je op het glas plakken, maar natuurlijk ook op je kozijn. Dat is net wat je wilt / mooi vindt. Ze zitten helemaal tegen het kunststof aan, dus 'je ramen wassen' kan prima, zolang je ze maar tegen de zijkant aanplakt op het glas. Je kan de plisse er even afhalen en dan kan je er prima bij. Het ligt natuurlijk wel aan je eigen meetkunsten en plakvermogen hoe netjes je ze plakt / inmeet ;)

Voor de volgende keer: let iets meer op bij oplevering, want je hebt nu een probleem terwijl dit gewoon verkeerd gemonteerd is. Imo onacceptabel als kozijnen al aanlopen bij oplevering..

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 07-07-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Mr. Stom schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:04:
[Afbeelding]

Voor minder dan 75 euro per raam ga je niet snel de knappe oplossing vinden die je zoekt. No offence, maar dat zit er maar één ding op: nog even sparen. 's Zomers is het buiten toch lang licht, leef je meer buiten/in de tuin en is inkijk minder een probleem.
Wij zoeken paars. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
ID-College schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:06:
[...]

Bij 2 mm heeft je kozijnenboer gewoon een fout gemaakt ;) Je probeert nu eigenlijk iets op te lossen wat je kozijnenboer verkeerd heeft gedaan. Kozijnen die aanlopen na het monteren is natuurlijk gewoon een bouwfout / inmeetfout / whatever. Je had dat niet moeten accepteren maargoed.

Ik heb zelf mijn plisse bij raamdecoratie.com gehaald, en die hebben zowel plak strips als klemmetjes. Die plakstrips kan je op het glas plakken, maar natuurlijk ook op je kozijn. Dat is net wat je wilt / mooi vindt. Ze zitten helemaal tegen het kunststof aan, dus 'je ramen wassen' kan prima, zolang je ze maar tegen de zijkant aanplakt op het glas. Je kan de plisse er even afhalen en dan kan je er prima bij. Het ligt natuurlijk wel aan je eigen meetkunsten en plakvermogen hoe netjes je ze plakt / inmeet ;)

Voor de volgende keer: let iets meer op bij oplevering, want je hebt nu een probleem terwijl dit gewoon verkeerd gemonteerd is. Imo onacceptabel als kozijnen al aanlopen bij oplevering..
We zijn nog druk met de man in conclaaf, maar we zitten met een woning van voor 1900 waar moderne kunststof kozijnen in gemaakt worden. Dat is een hele uitdaging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Pokémom schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:10:
[...]

We zijn nog druk met de man in conclaaf, maar we zitten met een woning van voor 1900 waar moderne kunststof kozijnen in gemaakt worden. Dat is een hele uitdaging. ;)
Ik snap dat het niet allemaal recht is (heeft geen enkele woning), maar dit is gewoon verkeerd ingemeten. Hier zijn de kozijnen ook vervangen door kunststof, en daar heb ik +/- 3cm ruimte tussen het kiepraam en de vensterbank.

Dit is gewoon te groot ingemeten, vervolgens geplaatst en dan kom je erachter dat je vensterbank te hoog komt (omdat je kozijn te hoog is), en dan krijg je dit.. Ik snap dat hij ze toch plaatst, want anders kunnen ze weg, maar als dit overal is, dan is er structureel verkeerd ingemeten.. Ik zou dat niet accepteren.

Ik zou dan voor plakstrips gaan, als je plisse wilt of gewoon iets heel anders kiezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokémom
ID-College schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Ik snap dat het niet allemaal recht is (heeft geen enkele woning), maar dit is gewoon verkeerd ingemeten. Hier zijn de kozijnen ook vervangen door kunststof, en daar heb ik +/- 3cm ruimte tussen het kiepraam en de vensterbank.

Dit is gewoon te groot ingemeten, vervolgens geplaatst en dan kom je erachter dat je vensterbank te hoog komt (omdat je kozijn te hoog is), en dan krijg je dit.. Ik snap dat hij ze toch plaatst, want anders kunnen ze weg, maar als dit overal is, dan is er structureel verkeerd ingemeten.. Ik zou dat niet accepteren.

Ik zou dan voor plakstrips gaan, als je plisse wilt of gewoon iets heel anders kiezen..
Nee, de ruimte aan de buitenkant van de woning is veel groter dan aan de binnenkant van de woning.
Zelfs met steldelen. Heel gedoe. Aan de binnenkant ogen de ramen te groot aan de buitenkant ogen ze te klein. Dus het is nu balans zoeken. Alternatief was muren in het hele huis strippen en opnieuw bekleden, dat was ook geen optie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
En iets anders kiezen waren we aan het zoeken, maar dus nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Pokémom schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:39:
En iets anders kiezen waren we aan het zoeken, maar dus nog niet gevonden.
Wat je kan overwegen is een deel weg te beitelen/slijpen/frezen aan de binnenkant en dan glad te maken/stucen, waarop dan je vensterbank kan. Dat is niet heel veel werk als je er goed bij kan. Houten plaat voor je kozijn, e.e.a. wegbeitelen b.v. en dan naderhand met gips glad maken.

Wij hebben een complete renovatie gedaan, dus hadden deze optie makkelijk (hoewel het niet hoefde). In de badkamer hebben wij ook zo'n soort situatie gehad (toen het kozijn erin zat kwam de muur bijna op het glas, dus zag je het hele kozijn niet meer). Daar heb ik toen een stuk weggebeiteld zodat het wat mooier oogde.

Daar zou je ook naar kunnen denken, dan los je wel al je problemen iig op. Ik zou het persoonlijk in die hoek zoeken, daar ga je altijd plezier van hebben ipv een workaround te zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokémom
ID-College schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Wat je kan overwegen is een deel weg te beitelen/slijpen/frezen aan de binnenkant en dan glad te maken/stucen, waarop dan je vensterbank kan. Dat is niet heel veel werk als je er goed bij kan. Houten plaat voor je kozijn, e.e.a. wegbeitelen b.v. en dan naderhand met gips glad maken.

Wij hebben een complete renovatie gedaan, dus hadden deze optie makkelijk (hoewel het niet hoefde). In de badkamer hebben wij ook zo'n soort situatie gehad (toen het kozijn erin zat kwam de muur bijna op het glas, dus zag je het hele kozijn niet meer). Daar heb ik toen een stuk weggebeiteld zodat het wat mooier oogde.

Daar zou je ook naar kunnen denken, dan los je wel al je problemen iig op. Ik zou het persoonlijk in die hoek zoeken, daar ga je altijd plezier van hebben ipv een workaround te zoeken :)
In de badkamer hebben we dat inderdaad ook gedaan. De keuken is de hele muur gestript, daarom hoopten we in de woon- en slaapkamer een workaround te vinden. Die ramen zijn aan de binnenkant nu "netjes" af. We zouden namelijk twee weken in de verbouwing zitten voor de kozijnen, dat is inmiddels bijna 3 maanden, het is nog lang niet af en we zijn het zat..... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Net een leuke deal gevonden op raambekledingnederland.nl (€65,- per raam), klik ik het scherm per ongeluk weg en nu kan ik het niet meer terugvinden.... Ook niet in mijn geschiedenis... ARGHH... 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Morgen maar verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Pokémom schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:16:
Net een leuke deal gevonden op raambekledingnederland.nl (€65,- per raam), klik ik het scherm per ongeluk weg en nu kan ik het niet meer terugvinden.... Ook niet in mijn geschiedenis... ARGHH... 8)7 8)7 |:( |:(
Ik heb zelf destijds alles bij raamdecoratie.com besteld (was idd vrij prijzig als je alle kozijnen meerekent) maar ben niet zo te spreken over de non-aluminium plisse. Die verduisterende (met aluminium dus) zijn echt prima, maar die gewone hebben al 2 scheuren (en zijn pas een paar jaar oud). Toen ik dat melde was het ook van: tja, kan gebeuren, kunnen niets voor je doen, maar wel gratis verzending of 10% korting..

Aftersales is daar dus ook niet al te best, zou ze niet aanraden iig voor de gewone plisse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Deze hadden we gevonden en gaan we kijken of het iets is:

https://www.otto.nl/p/160...estelbevestiging_internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Bedankt allemaal voor het meedenken! Blij mee. :) :) :) :)
Pagina: 1