Monitor gaat langzaam stuk??? HELP!!

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hey...

ik heb een monitor van iets meer dan een jaar oud... een Samsung SyncMaster 900 iFT 19". Nu denk ik dat ie an het stuk gaan is. Het is zo'n monitor met een super plat beeld, en er zit een iets donkerder laagje overheen. Nu begint dat laagje los te laten ofzo, want aan de randen van het beeld zie ik nu stukken die lichter zijn als het beeld waar nog wel het laagje overheen zit. Dit is geen beschermlaag ofzo, want ik gebruik de monitor al meer als een jaar.

Weet iemand wat dit is? Ik ben er namelijk niet zo heel blij mee... en ik zie nu ik dit aan het typen ben ook dat het in het midden van het beeld begint... help!

Alvast bedankt voor de antwoorden die ik hopelijk snel ga krijgen... Greetz, Paul.

Verwijderd

Hoi Paul,

Ik heb zelf een Ilyama met platte beeldbuis en ik weet dat je die absoluut niet mag reinigen met Glassex of een ander chemisch reinigingsmiddel, alleen met een licht vochtige doek of een speciaal monitor reinigingsmiddel. Als je dat niet doet beschadig je dat laagje waar jij het over hebt. Als je je monitor niet of alleen met water gereinigd hebt weet ik het ook niet.

Succes, Koos

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord...

Ik heb net ff gevraagd, aan m'n moeder (ja, die maakt ook weleens m'n beeldscherm schoon :() En ze heeft weleens Glassex gebruikt... Maar de laatste paar weken al niet meer, kan het dan zijn dat het nu pas begint te slijten ofzo?

Paul.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
En als het echt door de Glassex komt, denk ik ook niet dat dat het nog binnen de garantie valt?

Paul.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Je moet gewoon je monitor opsturen naar de leverancier
deze zal met wat geluk gewoon de beeldbuis vervangen.
Heb ik ook gedaan met mijn Sony iemand anders had hem schoon gemaakt met Glasex of zo, Gewoon gebeld, toen kwamen ze de volgende dag langs met een tijdelijke vervanger en 2 dagen later had ik mijne weer met een nieuw beeldscherm.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Opsturen naar de winkel waar ik hem gekocht heb, of opsturen naar Samsung btw?

Paul.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
winkel --> die sturen hem wel door...

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Ik weet niet hoe het bij samsung zit, maar Iiyama heeft een "omruil" service.
Je monitor word binnen 48 uur opgehaald door bv. Van Gent en Loos en je krijgt een tijdelijk exemplaar ter beschikking tot de joue gefixed is.
Lees us de boekjes door zou ik zo zeggen.

Ik spreek je in 5 minuten wel weer op irc :)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
hehe, tnx Spook ;)

ik spreek je vanavond weer...

verder ook iederen bedankt voor het snelle antwoorden, ga morgen direct bellen, en kijken of Samsung ook zo'n service heeft... Paul.

Verwijderd

leuke mama

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
TIP: maak zelf je pc schoon vanaf nu..

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
hehe, dat was ik vanaf nu ook wel van plan ;)

Verwijderd

nu we het toch hebben over monitor die stuk gaat (hoef ik geen appart topic te openen):

mijn monitor die "piept" soms. Heel erg irritant. Echt hard piept hij niet, maar wel erg hoog. Het werkt als ik boven tegen de monitor druk. Ik druk hem dan als het ware een stukje naar achteren. Laat ik los dan veert de monitor terug en is het piepen er weer.

ik heb een 17" Vision Master pro MF-8617E , iemand een id?

Verwijderd

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
|||||||||KICK|||||||||||
\/\/\/\/\/\/\/\/\//\/\/\

Niemand??

Verwijderd

leuk dat jeje topic weer actief maakt... >:)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 22:40 schreef Limited het volgende:
nu we het toch hebben over monitor die stuk gaat (hoef ik geen appart topic te openen):

mijn monitor die "piept" soms. Heel erg irritant. Echt hard piept hij niet, maar wel erg hoog. Het werkt als ik boven tegen de monitor druk. Ik druk hem dan als het ware een stukje naar achteren. Laat ik los dan veert de monitor terug en is het piepen er weer.

ik heb een 17" Vision Master pro MF-8617E , iemand een id?
Dit hoor je ook bij TV's, zijn spoelen die zo trillen.

Verwijderd

Komt door de zeer hoge voltages in je monitor.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 03 september 2001 19:48 schreef Kev0867 het volgende:
TIP: maak zelf je pc schoon vanaf nu..
Ja idd. vrouwen en computers schoonmaken gaat helemaal flex (sorry girls :) ) Mijn ma heeft eens toetsenbord laten pleuren, toen ze even het bureau wilde afnemen. Je raad het al....alle toetsen over de wereld >:)

Oh oow, deze reactie gaat me vast een heleboel commentaar opleveren :P

/dev/null

Pagina: 1