Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 10:20
Ik zoek een?
Tablet met stylus.

Wat is je budget?
max 400€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruiken wij in onze productie omgeving nog volop afgedrukte schema's en controle lijsten.
Maar momenteel zijn wij alles aan het digitaliseren en willen wij al deze documenten aanbieden via de cloud(Onedrive). De controle lijsten zullen in excel formaat worden aangeboden deze kunnen worden ingevuld via office365. En de elektrische schema's zullen in PDF worden aangeboden. Het enige wat de tablet zou moeten ondersteunen is een deftige stylus. Zodat de technieker dingen kan markeren in het PDF bestand.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel gebruik ik zelf een IPad Air met Apple pencil.
Maar dit apparaat is te kostelijk voor wat het moet dienen en om aan de techniekers te geven in een productie omgeving.

https://tweakers.net/pric...022-wi-fi-64gb-grijs.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 15:05
Mijn suggestie zou zijn om de boekhoudregels van het bedrijf te controleren waaronder de afschrijfperiode.
Daarnaast, meestal bij bedrijven zijn budgetten exclusief BTW, en de prijzen hier zijn Inclusief BTW.

Probleem waar je tegenaan gaat lopen als je de mensen geen goed spul geeft is dat het hun werk gaat vertragen. Aangezien een moderne tablet van Apple 7 jaar meegaat, zou een tablet van 700 Euro in de afschrijving 100 Euro per jaar kosten, dat is 8,50 Euro per maand, dat is een half uur loon.
Als de medewerker daarmee 30 seconden per dag efficiënter werkt dan met een goedkopere tablet, heb je die investering al terugverdiend t.o.v. een tablet die 400 Euro in de aanschaf zou kosten.

De vraag is dan wel, wat wil je nog meer doen op de tablet?

Toen ik IT deed voor een productie omgeving bestelde ik altijd 2 apparaten en liet die door de medewerkers aldaar een paar weken testen. Dus bijvoorbeeld je neemt een Samsung S8 en een iPad pro 2022.
Stel een van beide komt duidelijk naar voren, heb je een winnaar, en met bovenstaande berekening zou het geen probleem mogen zijn om wat meer budget te krijgen.
Bij gelijkspel, kijk dan naar wat de IT afdeling het beste kan ondersteunen en beveiligen met de MDM oplossing van het bedrijf.
Maakt dat ook niet uit, pak dan de goedkoopste van de 2.