Data Sim voor camping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Deze zomer ga ik voor 2 weken kamperen in Nederland. Onze Belgisch SIM heeft 12GB data, normaal is dat voldoende, maar op vakantie is dat te weinig.
Ik heb een orange flybox en een kleine MiFi (3G), dus nu ben ik op zoek naar een SIM hiervoor, liefst met onbeperkte data.

Ik zie voor mezelf 2 opties. Ofwel neem ik tijdelijk een extra abonnement bij youfone aan €22 voor 40GB.
De andere optie die ik sterk overweeg is een data sim zoals deze.

Ik heb hier geen ervaring mee en wat me zorgen baart is de terugval naar 3G bij +500MB. De terugval in snelheid maakt me niet uit, voorgaande jaren gebruikte ik een 3G mifi, maar ik lees wel dat 3G afgeschakeld wordt in NL. Uiteraard heb ik de vraag aan de verkoper gesteld wat er gebeurt bij het overschrijden van de 500MB, maar ik wilde mijn dilemma hier ook eens voorleggen om te zien of er hier betere ideeën naar voren komen.
Deze laatste oplossing zou me €55 kosten voor de gehele vakantie en dat wil ik er gerust aan uitgeven.
Als laatste, er is totaal geen wifi aanwezig op de camping, dus mijn "Alfa WiFi-Camp Pro" blijft thuis want er valt niets te versterken. :P

Voor de moraalridders: ja, we gaan in de eerste plaats kamperen om samen leuke dingen te doen, maar ik zou toch graag internet toegang hebben zonder zorgen.

Beste antwoord (via cadsite op 04-07-2023 10:55)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Of een prepaid kaartje nemen, bv Vodafone: 7 euro voor 1 week, dus 14 euro voor 2 weken onbeperkt.

Bijkomend voordeel is dat je dan een aparte sim hebt. Je eigen abbo upgraden kan wel maar dan kun je die sim dus niet in je telefoon gebruiken en ben je dus telefonisch niet bereikbaar.

Maar of je met 3G nog ver komt.. zoiezo is het niet heel snel. Maar goed, een simpel 4G mifi ding kost ook weinig en kun je 2e hands kopen, met wat geluk na de vakantie voor hetzelfde geld (of misschien zelfs meer) weer verkopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan jij je huidig abonnement tijdelijk niet ophogen tegen een x tarief? Scheelt je weer extra zaken regelen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft/hebben de camping(s) geen WiFi? staat letterlijk in de TS.

Huh, is alweer een tijdje geleden dat ik dat voor het laatst heb gezien.

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 04-07-2023 08:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een maandje mijn abonnement upgraden. Ik heb nu 20 GB, maar kan dat zo verhogen naar 70 GB of 300 GB bij Orange.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat wil je ermee doen? Een beetje Facebook in de gaten houden of echt Netflix kijken?

De simkaart die je linkt heeft maar 500MB per dag op 4G, daarna 3G. Via 3G ga je niet veel Netflix kunnen kijken.

De meeste providers rekenen zo'n 10 cent per MB als je prepaid zit zonder bundel, dus dat is ook niet te betalen (dan ben je voor diezelfde 500MB al 50 euro kwijt).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Of een prepaid kaartje nemen, bv Vodafone: 7 euro voor 1 week, dus 14 euro voor 2 weken onbeperkt.

Bijkomend voordeel is dat je dan een aparte sim hebt. Je eigen abbo upgraden kan wel maar dan kun je die sim dus niet in je telefoon gebruiken en ben je dus telefonisch niet bereikbaar.

Maar of je met 3G nog ver komt.. zoiezo is het niet heel snel. Maar goed, een simpel 4G mifi ding kost ook weinig en kun je 2e hands kopen, met wat geluk na de vakantie voor hetzelfde geld (of misschien zelfs meer) weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar ik ben Belg.
Even upgraden naar 300GB, dat kan gewoon niet. Wij staan op dat vlak gewoon hopeloos achter.

Die vodaphone optie lijkt me inderdaad wel een goed idee. Ik contacteer hen om te zien of ik daar gebruik van kan maken als Belg.
Die Flybox is een 4G mifi, dus dat zit al goed. Maar ik kan niet terugvinden of de vodaphone sim zonder restricties kan en mag gebruikt worden in een mifi.

Het is niet mijn bedoeling om te gaan netflixen. Eerder af en toe wat te kunnen surfen met ons 3.

Indien ze niet versturen, worden die SIM kaarten ook in de supermarkt verkocht?

[ Voor 24% gewijzigd door cadsite op 04-07-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cadsite schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:08:
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar ik ben Belg.
Even upgraden naar 300GB, dat kan gewoon niet. Wij staan op dat vlak gewoon hopeloos achter.
Ik zit ook in Belgie :p Heb Orange, kan dat met een klik upgraden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Marzman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Ik zit ook in Belgie :p Heb Orange, kan dat met een klik upgraden.
Ja ok...
Ik heb youfone, een abonnement van €10. Enkele maanden geleden heb ik dat gratis kunnen upgraden van 10 naar 12GB, maar als ik mijn formule aanpas kan ik erna niet terug naar de 12GB, maar val ik terug naar 10GB. Ik ga dat dus niet ophogen. Ook kan je hier niet zomaar even naar 300GB ofzo upgraden. Tenzij je de belachelijke tarieven van proximus voor lief neemt.

Voorlopig lijken mijn oplossingen minder interessant en is de vodaphone oplossing waarvoor ik denk te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door cadsite op 04-07-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:17
Zelf goede ervaringen met https://keepgo.eu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 15:31
DJSmiley schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:04:

mocht je er niet uitkomen kan ik er eventueel een voor je halen en naar je toe sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:41:
[...]

mocht je er niet uitkomen kan ik er eventueel een voor je halen en naar je toe sturen.
Dank je, heel vriendelijk van jou!
Ik heb een Nederlandse collega en ik heb de sim naar daar laten sturen.
Normaal gezien zijn we deze zomer dus online op momenten dat we dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:06
Of een esim nemen? Tijdje geleden in de VS geweest en via Airalo een esim aangeschaft, dat ging hartstikke soepel.
Als je via Airalo een esim in Nederland wil kost dat bv. 30 dollar voor 20GB, 30 dagen geldig.

*knip*. Referall is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 04-07-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
zjeeraar84 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:58:
Of een esim nemen? Tijdje geleden in de VS geweest en via Airalo een esim aangeschaft, dat ging hartstikke soepel.
Als je via Airalo een esim in Nederland wil kost dat bv. 30 dollar voor 20GB, 30 dagen geldig.

[mbr]*knip*. Referall is niet toegestaan.[/]
Heb je eigenlijk het topic een beetje door gelezen?
Ik ga gebruik maken van een Mifi die ik reeds in mijn bezit heb, deze heeft geen esim.
Ik had zelf al een oplossing voor €22 voor 40GB.
Er werd al een oplossing voorgesteld waarbij ik onbeperkt internet heb gedurende mijn hele vakantie voor €14.
Waarom denk je dat 30$ dan beter is voor 20GB? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door cadsite op 04-07-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:06
Ja ik heb het topic gelezen.
De door mij aangedragen oplossing schakelt niet terug naar 3G na 500MB per dag. En je hoeft er geen fysieke simkaart voor te hebben en is direct leverbaar.
En de mifi of esim, slechts een andere oplossing voor hetzelfde ‘probleem’.
Maar voel je vrij om een andere oplossing te kiezen die beter bij je wensen past, ik probeerde slechts te helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door zjeeraar84 op 04-07-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

cadsite schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:08:
Maar ik kan niet terugvinden of de vodaphone sim zonder restricties kan en mag gebruikt worden in een mifi.
Ja, zo gebruik ik hem ook. Apart in een Mifi router. Gaat perfect en het is écht unlimited kan ik zeggen met 2 kinderen die heel veel online zijn en veel streamen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 15:31
psy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Ja, zo gebruik ik hem ook. Apart in een Mifi router. Gaat perfect en het is écht unlimited kan ik zeggen met 2 kinderen die heel veel online zijn en veel streamen.
let op dat er een 75 GB per dag limiet op zit.

als je meer dan 500GB gebruikt is het bundel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10
Je zal intussen vast in Nederland zijn. Over de netwerken:

Er zijn nu 3 netwerken over van de 5. KPN, Vodafone en T-Mobile. Alle andere merknamen die je aan simkaarten/aanbieders tegen komt zijn dus virtuele providers op deze 3 netwerken.

KPN en Vodafone hebben 3g uitgeschakeld en hebben nu 2g, 4g en 5g
T-Mobile heeft juist 2g uitgeschakeld en heeft nu 3g, 4g en 5g.

Vodafone en T-Mobile hebben de meest interessante data aanbiedingen op prepaid simkaarten. Helaas nog geen e-sims.

Op 3g van T-Mobile is de bandbreedte relatief intussen erg smal (=traag) om 4g en 5g ruimte te geven, dus 3g is vooral voor toestellen of roamers die geen VoLTE compatible toestel of abonement hebben voor 4g bellen.

Sowieso zou ik een 3g MiFi dus vervangen door een 4g model. Er zijn ook al 5g modellen, maar die zijn erg duur. Mediamarkt heeft bijvoorbeeld TP-link modellen die het erg goed doen en goedkoop zijn als 4g model (onder de 100,- euro). Deze stellen zelf het profiel in voor het dataverkeer. Wel thuis alvast de TP link MiFi app voor op je telefoon downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 20-07-2023 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Ik heb een 4g model, daarin zit een een vodafone sim met 7-dagen unlimited.
Werkt perfect voor ons 3.
Bedankt allen voor de rips.
Het was even een gedoe om alles werkend te krijgen, maar nus is het perfect.
Ik heb ook de ssid en paswoord aangepast zodat deze identiek zijn aan ons thuis wifi. Zo hoef ik op de clients niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:02
cadsite schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:20:
Ik heb een 4g model, daarin zit een een vodafone sim met 7-dagen unlimited.
Werkt perfect voor ons 3.
Bedankt allen voor de rips.
Het was even een gedoe om alles werkend te krijgen, maar nus is het perfect.
Ik heb ook de ssid en paswoord aangepast zodat deze identiek zijn aan ons thuis wifi. Zo hoef ik op de clients niets te doen.
Let wel op dat er een verbogen limiet op deze bundels zit, 75GB bij de dag bundel, 225GB bij de 3 dagen bundel en 525GB bij de week bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Week 1 loopt vannacht af en ons verbruik is 22GB, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
cadsite schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:28:
Week 1 loopt vannacht af en ons verbruik is 22GB, dus dat zit wel goed.
Dat is mooi, al is het niet veel :) , heb zelf vorige week nog 19GB in 4 uurtje Luxemburg verbruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
Zoals ik al zei, ik wil de mogelijkheid hebben om zonder zorgen online te kunnen gaan, maar vakantie is vooral samen niets doen of samen beleven.
Leuk’dat het kan, maar nog leuker om het exotische Nederland verder te ontdekken. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:49
Misschien beetje topic kapen. Wie heeft er Sting met eSIM voor Frankrijk als data bundel. Ik koop afgelopen vakanties nu vaak bij. Maar dat is altijd relatief duur.
In Nederland heb in altijd aan 7gig genoeg. In buitenland kost krant lezen blijkbaar meer mb’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tito129 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:59:
Misschien beetje topic kapen. Wie heeft er Sting met eSIM voor Frankrijk als data bundel. Ik koop afgelopen vakanties nu vaak bij. Maar dat is altijd relatief duur.
In Nederland heb in altijd aan 7gig genoeg. In buitenland kost krant lezen blijkbaar meer mb’s
Heb deze wel eens gebruikt: https://esim.ifreemogos.c...oup_id=141&product_id=348 Na het verbruik van de bundel verlaagde snelheid (128~256kbps)
Pagina: 1