Ik heb vorige week een nieuwe ketel gekregen. Een Nefit (bosch) Trendline HRC30 5CW 2.
Nu heb ik al een aantal jaar een NEST learning thermostat v3 op opentherm draaien.
Uiteraard werk opentherm niet out-of-the-box op deze CV. Ik heb dus zoals mening persoon een Nefit EMS opentherm converter gekocht. Nu doet het volgende zich voor. Als ik deze aansluit tussen de heat link van de NEST en de CV, ongeacht de volgorde van de OT1 en OT2 draden, krijg ik de H73 error (geen open therm) op de NEST, EN gaat mijn CV accuut branden en warmte leveren terwijl er op dit moment (ruim 25 graden) geen warmte vraag binnen is.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen zodat open therm toch werkt met mijn nieuwe NEFIT ketel en NEST?
Bijgevoegd afbeeldingen van de aansluiten. Het lijkt mij niet dat ik hier iets verkeerd gedaan heb.
:strip_exif()/f/image/FQ0uEd0FN9IrOFPXYreY9wtl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3DH3aaXbWfw9ElzaW8Hbw2d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H842ilukRsr0U8bNvHT6GnI4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uh2mopXR6e2eAhHuunBVHE7y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0yNbAGK6neco9Vz0pmZHepwR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Nu heb ik al een aantal jaar een NEST learning thermostat v3 op opentherm draaien.
Uiteraard werk opentherm niet out-of-the-box op deze CV. Ik heb dus zoals mening persoon een Nefit EMS opentherm converter gekocht. Nu doet het volgende zich voor. Als ik deze aansluit tussen de heat link van de NEST en de CV, ongeacht de volgorde van de OT1 en OT2 draden, krijg ik de H73 error (geen open therm) op de NEST, EN gaat mijn CV accuut branden en warmte leveren terwijl er op dit moment (ruim 25 graden) geen warmte vraag binnen is.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen zodat open therm toch werkt met mijn nieuwe NEFIT ketel en NEST?
Bijgevoegd afbeeldingen van de aansluiten. Het lijkt mij niet dat ik hier iets verkeerd gedaan heb.
:strip_exif()/f/image/FQ0uEd0FN9IrOFPXYreY9wtl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3DH3aaXbWfw9ElzaW8Hbw2d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H842ilukRsr0U8bNvHT6GnI4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uh2mopXR6e2eAhHuunBVHE7y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0yNbAGK6neco9Vz0pmZHepwR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
[ Voor 51% gewijzigd door Jeroen-kg op 03-07-2023 23:24 . Reden: plaatjes toegevoegd ]