Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickteerlynck
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-07-2023
Dag iedereen

Op dit moment rijd ik met een VW Transporter T5.1 van 2013. Die heeft geen bluetooth module voor muziek maar wel een aux aansluiting. Ik rijd altijd met mijn iPhone 13 pro aan een Quadlock MAG Wireless Charging Head houder, dus mijn telefoon laadt continu op als ik aan het rijden ben. Wat meestal wel nodig is voor lange ritten (GPS) omdat we de bus gebruiken als kampeerbusje.

Nu vroeg ik me af of het veilig is om mijn telefoon dus aan de Quadlock MAG Wireless Charging Head te hebben opladen en er een Lightning naar 3,5 mm Jack Adapter van Apple in te steken zodat we onze eigen muziek kunnen beluisteren want er zit wel AUX in de bus. Ik heb echter helemaal geen kennis van elektronica, etc dus bij deze deze vraag. Komt er dan kortsluiting? Is dit slecht voor de batterij?

Momenteel gebruik ik de Wegman Bluetooth FM Transmitter - Carkit, maar dat kraakt me soms te veel en ik hoor door de muziek, op verschillende frequenties een 'gepiep' die mee gaat met het toerental van de motor...

P.S.: Ik weet dat ik een nieuwe radiomodule met bluetooth en DAB+ kan laten plaatsen, maar de bus is pas herspoten en dus ik wil voorlopig geen al te grote kosten meer uitgeven aan 'luxe' dingetjes. 8)7

Conclusie van alle hardware:

- iPhone 13 Pro
- Quadlock MAG Wireless Charging Head
- Lightning naar 3,5 mm Jack Adapter van Apple (Eventueel na jullie antwoord)

P.S.2: Sorry als deze vraag in het verkeerde topic zou staan, ben nieuw hier...

Alvast bedankt!

Groeten
Nick

Beste antwoord (via nickteerlynck op 04-07-2023 12:50)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Dat kan inderdaad geen kwaad.

Aanrader voor in de toekomst: voor de meeste Volkswagens uit die periode is een RCD330 een leuke upgrade, meteen CarPlay en Bluetooth ;) - kost je zo'n 300 euro.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 21:25
Dat zal zonder problemen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:14
Ja hoor, dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Heb je al eens gekeken of je die piep niet hebt als je de 3.5mm jack gebruikt? Want het kan ook zomaar aan iets anders dan de bluetooth liggen.

(Test even met oude telefoon oid)

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 04-07-2023 08:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Aanrader voor in de toekomst: voor de meeste Volkswagens uit die periode is een RCD330 een leuke upgrade, meteen CarPlay en Bluetooth ;) - kost je zo'n 300 euro.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickteerlynck
99ruud99 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:00:
Heb je al eens gekeken of je die piep niet hebt als je de 3.5mm jack gebruikt? Want het kan ook zomaar aan iets anders dan de bluetooth liggen.

(Test even met oude telefoon oid)
Bedankt allen voor jullie antwoord!

3.5mm jack is onderweg dus dat test ik straks. Tijdens het bellen met de carkit die er al in zat van de vorige eigenaar hoor ik het gepiep niet. Die gaat natuurlijk ook via Bluetooth en dus daar ligt het niet aan. Bij de Wegman dan weer wel die met frequenties werkt. Op de één of andere manier zit ergens het geluid van de motor op een frequentie(?)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickteerlynck
d22wth schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:50:

Bedankt voor je antwoord! Ik zoek inderdaad zoiets voor in de toekomst. Ook incl CarPlay. Dus deze houd ik zeker in gedachten! Weet je toevallig of ik die moet laten inbouwen of is het zo simpel als een paar kabels versteken? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

nickteerlynck schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Bedankt allen voor jullie antwoord!

3.5mm jack is onderweg dus dat test ik straks. Tijdens het bellen met de carkit die er al in zat van de vorige eigenaar hoor ik het gepiep niet. Die gaat natuurlijk ook via Bluetooth en dus daar ligt het niet aan. Bij de Wegman dan weer wel die met frequenties werkt. Op de één of andere manier zit ergens het geluid van de motor op een frequentie(?)...
Ik heb het voor mijn Polo 6R bij iemand in Ooij gekocht, meteen daar door hem (gratis) laten installeren. Is meestal niet meer dan de trim loshalen, paar T6 schroefjes loshalen, kabels los en weer inpluggen en de nieuwe erin. Bij mijn Golf 5 heb ik het toen zelf gedaan, niet moeilijk hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickteerlynck
d22wth schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:02:
[...]

Ik heb het voor mijn Polo 6R bij iemand in Ooij gekocht, meteen daar door hem (gratis) laten installeren. Is meestal niet meer dan de trim loshalen, paar T6 schroefjes loshalen, kabels los en weer inpluggen en de nieuwe erin. Bij mijn Golf 5 heb ik het toen zelf gedaan, niet moeilijk hoor :)
Ooh... Dat lukt me nog net! ;) Zolang ik niets elektronisch moet aanpassen komt t goed! ;) Bedankt!
Pagina: 1