Moeilijkheden met microfoon en koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaristic
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-10-2024
Mijn vraag

Hey, ik heb een probleem met me audio en microfoon en ik zou daar graag hulp bij willen, mijn microfoon klinkt heel zacht voor andere mensen en ook voor mezelf, en ik kan ook me back panel niet gebruiken en ik kan realtek hd audio manager niet gebruiken want die staat niet eens op me pc, ook elke keer als ik heel even idle ben dan doet me geluid en microfoon niet meer. Ik gebruik nu maar me case headphone en mic jacks maar dat is niet echt heel optimaal en ik wil gewoon dat me microfoon het weer acceptabel doet want in het begin deed ie het wel gewoon goed tot die idle issue weer gebeurde en zelfs een reboot werkt niet, ik vind het echt heel naar want ik ga er gewoon vanuit dat me microfoon en audio het gewoon goed zou moeten doen zonder problemen, en aan de realtek audio console app heb ik ook echt compleet niks, zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:

Mobo: Asrock b650m PG riptide
GPU: Asrock phantom gaming RX 7900 XTX
CPU: Ryzen 7 7700x
RAM: Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al me drivers geupdate, online gezocht naar asrock audio drivers op de officiele website (niet gevonden), driver easy gebruikt en daar de driver van gedownload, Andere headset (heeft me iets luider gemaakt maar nogsteeds heel erg zacht), Gekeken of het aan discord lag wat niet het geval was,op de realtek site drivers gedownload, etc. en voor derest ben ik wanhoop nabij ik weet niet eens meer wat te proberen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is lastig om een goed antwoord te geven op je vraag, omdat je dan al een overeenkomstige setup zou moeten hebben. Je geeft aan dat je aan de Realtek Audio Console niets hebt, maar als ik bij de FAQ van Asrock kijk, dan staan hier toch best hele aardige dingen bij om eens aan te schuiven/klikken: https://asrock.com/support/faq.asp?id=487

Ik zie sowieso een of andere boost optie, waarmee je de microfoon harder kunt maken. En een aantal opties om dingen te onderdrukken, die misschien ook wel iets stuk maken in jouw geval. Ik zou daar toch nog eens wat aandacht aan besteden.

Verder zou je het probleem eens kunnen opbreken in kleinere stukken. Check eens op een ander systeem of je microfoon daar wel goed werkt. Check eens of je in een ander programma wel normale audio hebt met je microfoon, etc... Op die manier kan je de oorzaak langzaam maar zeker bepalen.

Oh... En let alsjeblieft op het gebruik van me en mijn... Me audio en me microfoon is tenenkrommend Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jaristic schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:23:
Gekeken of het aan discord lag wat niet het geval was
Hoe heb je dit bevestigd?
Welke microfoon gaat het überhaupt over?

Vrijwel alle communicatiesoftware heeft tegenwoordig ruisonderdrukking en standaard passen ze automatisch het volume aan. Een lage kwaliteit microfoon (bijv. een willekeurige gaming headset) of veel achtergrondgeluid zorgt er al snel voor dat ook jouw stem gedempt gaat worden.

Heb je al eens geprobeerd om in Discord input sensitivity niet automatisch te laten gebeuren, en Noise Suppression, Echo Cancellation, en Automatic Gain Control uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Is het Windows 11?