Ontevreden over stuc/spuitwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 13:19
Goedendag, ik heb een vervelende situatie, bij het renoveren van de woonkamer wilden we de muren en plafond sausklaar glad laten stucen, hiervoor hebben we een stucadoor gevonden met tal van lovende reviews, zit in de buurt, reageert vlot en komt op tijd, jackpot dachten we.
Helaas na het stucen zag ik tal van oneffenheden, maar gezien deze partij ook verf ging spuiten zou het goed komen, ze zouden het stucwerk van te voren nog nalopen.
Op de dag van het spuiten werd er afgeplakt (half), maar kwam de schilder zelf pas laat aan binnen een uurtje stond die ook weer buiten, er is nog wel vluchtig wat geschuurd maar daar bleef het bij, blijkbaar moest die de volgende dag naar het buitenland en moest die nog snel wat klussen afmaken...

Nu zit ik met stuc en spuitwerk wat ik echt zwaar onder de maat vind, ik dacht dat sausklaar retestrak betekende, ik ben de moeilijkste niet en een putje en een krasje kan ik best begrijpen, maar volgens mij is dit zeer slecht, ook zijn er plekken waar de verf niet goed dekt.

Ik heb hem al laten weten dat ik er niet blij mee ben, maar daar deed die een beetje laconiek over met de melding van het blijft wel handwerk, maw deal er maar mee.

Ik vraag me nu af of ik te veeleisend ben of dat dit echt niet door de beugel kan en wat ik er verder nog aan kan doen.

Factuur voor stucen van 2100,- is al betaald helaas, maar voor spuiten (1780,-) staat nog open en ben geneigd deze niet te betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUwDZu4mU8QIWfIYBw3M-vnO0IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIVcFgrvJDaovmC3fjy4NODn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMyQ-qqGdjv9daoIWR-Q-ZlWGkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYdxc96QqOsoTLicBFkEUMVn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjtt_tfGBf7VXW3HKZJHsb9f8rI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvwnB0h2qVnuzptn9ElV7gAp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L77Ozob8uYh_CyusjUgS-I-c_7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10QotogCDADUAKzdJZqRXU0N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kO3h9DUDH6ER0gVwevv2EB1UixI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXfo13EgxKwc40cp5cbquOdJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjaSv3tGdwgEEbL6Sh7pNVEtQoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRVw0evkW1HlL5YAVc5Pr9Mj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JO3za-jWuWQ-L410NV-wiTwxykY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nepYzUDSX8To3mRYaNP2q52.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH1pv1iWrJ83wZekF1GHwlMAmKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRoCFyO12dO1b0djDscHZlLT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/281-NHMoo23FaxIoHIwFUIX-e5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPy7w2zoozlxXbcqbErleTsv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFWf8XGuyTba3ehV4Qsy80yKg5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaMhXBKtiLNBrPtxE4impi0f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEkjyAcXjHqqs1s9mukEyy6mO1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oojRJreDg8WRqRiusL3fizNy.jpg?f=fotoalbum_large

Portfolio

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06 02:20
Sorry, maar dit is echt prutswerk.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 11:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Je stukadoor moet op zoek naar een andere hobby en jij op zoek naar de polis van je rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:07

skate master

Autodesk Educator Expert

Ben geen kenner, maar dit lijkt mij verre van sausklaar.
Ik denk zelfs dat het voor behangklaar zelfs niet strak genoeg is met die gaten.

Ik zou het ook niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

paQ

Dit had de schilder / stucadoor voor schilderen en schuren idd moeten bijwerken.
dit had zo weggeschuurd kunnen worden (ik denk zelfs dat je het er zo af had kunnen vegen met je hand)
https://tweakers.net/i/dB...9ElV7gAp.jpg?f=user_large

en dit is vergeten na te trekken in de stucfase
https://tweakers.net/i/9-...Vc5Pr9Mj.jpg?f=user_large

maar een uurtje spuitwerk?
Is er maar 1 keer gespoten dan?

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 03-07-2023 21:35 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
En op die foto waar het hoekijzer nog zichbaar is, is niet eens verf op gekomen. 100% de factuur niet betalen. Eerst oplossen. Dit soort gasten nemen een loopje met je. Zodra je betaald hebt zijn ze vertrokken.

Daarnaast, 180. Euro betalen voor spuiten is wel erg fors. Weet niet hoeveel meter t is, maar met een uurtje buiten neig ik naar max 75 meter.

Dan ga ik ook een spuitverfbedrijf opzetten. Koop een verfspuit voor een paar duizend, een aftandse bus en lekker 1000 euro per uur wegspuiten.

[ Voor 41% gewijzigd door t14wo op 03-07-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
paQ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:27:

2 lagen werd mij verteld, voor 2 muurtjes 1 laag maar daar moet nog een kleur op komen, dat zou z'n broer nog even komen doen met een roller wat ik ook een raar verhaal bond gezien we spuitwerk hebben afgesproken.

Maar ik ben dus niet gek, het rare is dat die zoveel goeie reviews heeft, is ook een sympathieke vent in eerste instantie, maar ze hebben hier gestuct met z'n 3en in 1 dag en volgens mij waren die andere jongens niet zo ervaren en is het daar flink misgegaan.

Ik hen geen rechtsbijstand helaas, stom maar niet bij stil gestaan.

Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

paQ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:27:

Twee keer is toch wel het minimum op vers stucwerk inderdaad. Eerst primer en dan verf. En daar moet ook wel eventjes tussen zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door FirePuma142 op 03-07-2023 21:44 . Reden: minumum is geen woord ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

DapperKonijntje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:34:
[...]

2 lagen werd mij verteld, voor 2 muurtjes 1 laag maar daar moet nog een kleur op komen, dat zou z'n broer nog even komen doen met een roller wat ik ook een raar verhaal bond gezien we spuitwerk hebben afgesproken.
uh... een gekleurde muur spuit je nou juist EERST.
Simpelweg omdat je een (droge) gekleurde muur 162x makkelijke afdekt dan het hele plafond en muren er om heen.
En rollen =! spuiten idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

FirePuma142 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Twee keer is toch wel het minumum op vers stucwerk inderdaad. Eerst primer en dan verf. En daar moet ook wel eventjes tussen zitten.
vandaar 'een uurtje'. Dat kan nooit wat worden dan. Dat is afraffelen. En dat zie je dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

DapperKonijntje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:34:
[...]

maar ze hebben hier gestuct met z'n 3en in 1 dag en volgens mij waren die andere jongens niet zo ervaren en is het daar flink misgegaan.
helaas is dat hoe het in de praktijk vaak werkt. Wat dat betreft kun je beter een eenpitter hebben waarvan je weet hoe goed zijn werk is, of een vast team.

Heb ze hier ook gehad met zijn 3 en 4. Alles rete glad en strak, en naarmate het werk vorderde kwamen er ineens andere lui, en toen was het niet recht en hobbel de bobbel. Superirritant.

Sommige plekken waren zo slecht dat ik het zelf nog eens heb gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoeveel tij zat er tussen stucen en verven?
Want het vocht moet nog uit het gestucte muur komen.
En de oneffenheden, die hadden zij kunnen wegwerken. Maar die grote putjes zijn wel heel lelijk. Er is hier meer aan de hand dan wat ik nu kan zien.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Tussen stuc en spuiten zat ongeveer anderhalve week, wel met een bouwventilator en constante doorluchting.
De persoon die afplakte had al een paar putjes opgevuld en hier en daar geschuurd, maar naar mijn idee heeft die dat willekeurig gedaan ipv secuur alles af te lopen.
Dit is overigens lang niet alles, als je iets beter gaat kijken zitten er ook overal krassen van het stucmes.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 10:36
Ik heb al weer een tijdje niet meer gestuct, maar jeetje, wat een prutswerk. Foto's maken en aanmanen dit op korte termijn op te lossen.

Dit is zelf wel vrij makkelijk te verhelpen met fix en finish en schuurmachientje. Maar goed, daar heb je hem niet voor gehuurd natuurlijk.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:09
Als je zelf aan de slag gaat doe jezelf een plezier en koop een emmer pasta ipv zelf mengen, geen gedoe met klontjes enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06 16:20
Jou stucadoor is een metselaar. Wat een prutswerk. Gevalletje te haastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-06 14:59
Vanuit mijn ervaring kan ik vertellen (zelf veel verbouwd) dat dit stucwerk inderdaad matig is afgewerkt.
Echter 100% strak krijgen ze nooit, maar voor het verven/spuiten moeten het geschuurd en evt bijgewerkt worden.

Als je dat netjes doet voor het verven en of spuiten krijg je een perfect resultaat. Zeker met spuiten dan zie je alles nog veel beter. De schilder heeft duidelijk steken laten vallen. En als jullie spuiten afspreken, dan kan rollen nooit het plan zijn.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen 2 x een laag spuiten kan goed, mits de stuc wel een een onderlaag krijgt tegen het wegzuigen van de verf. Maar 3x als kan is altijd beter.

Advies wat ik je kan geven is: factuur niet betalen voordat hij spuiter het netjes gemaakt heeft.
Eerst muur strak, dan netjes verf laag erover.

Succes ermee. De factuur niet betalen is je sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Als je zelf aan de slag gaat doe jezelf een plezier en koop een emmer pasta ipv zelf mengen, geen gedoe met klontjes enz.
Ik heb nog wel een pot renoband staan, maar ik betaal idd geen 3700 euro om zelf nog te gaan zitten rommelen.

Bedankt voor de reacties, uit alle opmerkingen is het mij wel duidelijk dat dit gewoon gehaast prutswerk is, voor het spuiten is er ook geen voorstrijk oid gebruikt, gewoon direct 1e laag op kaal stuc, het voelt hier en daar ook nog krijterig.

In de offerte staat duidelijk spuitwerk, maar niets over primer of lagen oid, maar ik mag er toch vanuit gaan dat dit voor de hand ligt bij zo'n klus en niet gespecificeerd hoeft te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door DapperKonijntje op 04-07-2023 09:17 ]

Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Als ze dit even hadden geschuurd en hadden nagepleisterd had het er waarschijnlijk erg netjes uitgezien en dat had ze waarschijnlijk maar een uur of twee gekost.

Zelf nalopen met renoband zou ik zeker niet doen. Je moet het daarna alsnog bijsauzen en dat ga je enorm zien naast het spuitwerk, want dat heeft een totala andere structuur. Sowieso zou ik niet het advies geven om zoiets met renoband te doen, maar neem iets als Gyproc rifinotop met een spacmes. Dan krijg je het net zo strak als de stucadoor.

Niet betalen en je poot stijf houden. Dit moet worden geschuurd, nagepleisterd en opnieuw worden gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:59

Agent47

I always close my contracts.

Dit is echt beunwerk.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:24
Schriftelijk reageren, aangeven dat je het werk niet naar behoren is uitgevoerd, tijd geven om het op te lossen, dossier aanleggen en rechtsbijstand inschakelen idd. Dit kan een lang traject zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 15:37

Freakie1NL

Grote Baas

FirePuma142 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Twee keer is toch wel het minimum op vers stucwerk inderdaad. Eerst primer en dan verf. En daar moet ook wel eventjes tussen zitten.
Mwha dat is wel heel stellig, al met al hangt dat af van het gebruikte stucwerk en de kwaliteit van de verf.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Freakie1NL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Mwha dat is wel heel stellig, al met al hangt dat af van het gebruikte stucwerk en de kwaliteit van de verf.
Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar voor (licht) poederende/zuigende ondergronden wordt door in ieder geval Sikkens, Sigma, Trimetal en Wijzonol een primer voorgeschreven. Er zal voor de primer overschilderbaar is toch een uurtje of 4 tussen moeten zitten. Dus dat is minimaal twee lagen (primer en verf) en minimaal 5 uur voordat je de deur uit loopt als je het op één dag moet doen zoals in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kliklakloe
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-02 20:17
Dit is echt prutswerk, ik zou dat echt niet accepteren. Ik heb zelf door een stucadoor mijn muren sausklaar laten stucen en dat is inderdaad echt retestrak, dus het kan wel degelijk. Dit is echt verschrikkelijk slecht gedaan.

Middelharnis Solaredge 4900Wp Oost-west PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Zojuist een andere stucadoor over de vloer gehad, deze was ook niet te spreken over de eind afwerking en vertelde me zelfs dat voor het correct spuiten en nabewerken hij wel 1 tot 2 dagen uit zou trekken, dat is wel wat anders dan 2 uurtjes.

Nu twijfel ik of ik de stucadoor nogmaals moet proberen te benaderen of direct een ingebreke stelling op de mail moet gooien.

Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:02
Even rechtsbijstand on demand opzoeken en informeren naar de kosten.

Je zult ze altijd een kans moeten geven het op te lossen, er bestaat ook zoiets als het juridisch loket voor de basisvragen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Ja ik had al gekeken, 650,- bij Unive voor on demand lijkt de goedkoopste.

Ik ga hem nog een duidelijk bericht sturen, afhankelijk van hoe die daarop reageert evt een in gebreke stelling en komt het dan nog niet goed dan maar rechtsbijstand......heb er nu al hoofdpijn van.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 06:37
DapperKonijntje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:32:
Zojuist een andere stucadoor over de vloer gehad, deze was ook niet te spreken over de eind afwerking en vertelde me zelfs dat voor het correct spuiten en nabewerken hij wel 1 tot 2 dagen uit zou trekken, dat is wel wat anders dan 2 uurtjes.

Nu twijfel ik of ik de stucadoor nogmaals moet proberen te benaderen of direct een ingebreke stelling op de mail moet gooien.
Altijd eerst schriftelijk de kans geven om te herstellen! Anders zal hij doodleuk vertellen dat hij nooit de kans heeft gehad om alles weer netjes te maken. Pas daarna in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 06:37
DapperKonijntje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:11:

Ik ga hem nog een duidelijk bericht sturen, afhankelijk van hoe die daarop reageert evt een in gebreke stelling en komt het dan nog niet goed dan maar rechtsbijstand......heb er nu al hoofdpijn van.
Je kunt ook gratis aankloppen bij het Juridisch loket als het je te duur wordt en vanuit daar kijken of het echt nodig is om rechtsbijstand te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
LostInNight schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Je kunt ook gratis aankloppen bij het Juridisch loket als het je te duur wordt en vanuit daar kijken of het echt nodig is om rechtsbijstand te nemen.
Ik had ze gebeld, maar blijkbaar is mijn inkomen te hoog voor gratis bijstand :), behalve advies ingebreke stellen konden ze me niet helpen.

Portfolio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-06 16:23
DapperKonijntje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:11:

Voor dat geld kun je bijna beter je eigen huiswerk doen en zelf gewoon een advocaat inhuren. Ik heb een beetje een situatie momenteel lopen waarbij ik inderdaad een advocaat in de hand heb moeten nemen en ik ook redelijk zeker weet dat ik in mijn gelijk sta. Ze gaven aan dat als alles lang duurt, veel verweer vanuit de andere partij komt (Wat natuurlijk beantwoordt moet worden)en ik de zaak dan win mijn geschatte kosten rond de €500-€700 zijn.
Dan heb ik liever een advocaat die doet wat ik wil dan een overkoepelende partij die besluit of het makkelijker af te kopen is of niet. Maar goed, ik ben ook een beetje stug wat dat betreft ;)

Edit: Een onderbouwde brief vanuit een advocatenkantoor (Kosten €100-€200 meestal) is voor de meeste partijen genoeg om redelijk snel in te binden, ook een mogelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Muismat1991 op 05-07-2023 10:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ

paQ

DapperKonijntje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:32:
Zojuist een andere stucadoor over de vloer gehad, deze was ook niet te spreken over de eind afwerking
nou, dan moet ik ook nog de eerste stukadoor tegenkomen die niet iets heeft af te dingen op het werk van een andere stukadoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-06 20:41
paQ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:16:
[...]

nou, dan moet ik ook nog de eerste stukadoor tegenkomen die niet iets heeft af te dingen op het werk van een andere stukadoor :D
Ze zien altijd de foutjes van elkaar waarvan ze weten dat je die maakt door het snel werken :P
Maar ik heb vaklui over de vloer gehad die wel degelijk complimenten uitdeelden als iemand z'n tijd had genomen om alles goed en doordacht te doen :)

Bij TS is geen compliment op z'n plaats... dat doe ik als amateur ook netter, en mijn stukadoor had zelf ook weleens zo'n plekje in z'n werk maar dan op bv een plafond in een donkere ruimte en niet op een buitenhoek

[ Voor 18% gewijzigd door mathelicious op 05-07-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
paQ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Snap ik, maar blijkbaar kende deze gast mijn stucadoor ook (zitten beide in de buurt bij me) en had die ook met hem samengewerkt, zodra ik opnoemde wie bij mij gestuct had was die erg verbaast.

Het is gewoon duidelijk dat het werk afgeraffelt is, naar ik begreep had die een grote klus aangenomen in het buitenland en ipv werk goed uit te besteden heeft die denk ik nog even snel in willen cashen.

Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

yep... haastklussen, even snel dit of dat, de vorige was eigenlijk ook nog niet klaar... vul maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 13:45
DapperKonijntje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:18:
Ik heb hem al laten weten dat ik er niet blij mee ben, maar daar deed die een beetje laconiek over met de melding van het blijft wel handwerk, maw deal er maar mee.
Grappige opmerking, want juist met handwerk is dit veel strakker te krijgen. Als je gewoon een klein beetje de tijd neemt kun je dit heel eenvoudig oplossen. Handwerk is de oplossing voor dit probleem. Een bak stucpasta doet wonderen. Daarna een keer goed schilderen, persoonlijk zou ik dat met de roller doen ipv spuiten. Ik ben benieuwd of je de verf lostrekt als je er een stukje schilderstape op plakt en dat lostrekt. Zo te zien is er geen voorstrijk gebruikt voor het schilderwerk. Maargoed, de verf komt in elk geval niet los op de stukken die ze vergeten zijn :+

Ik was best wel eens pissig op de stucadoors die ons zijn geweest. Maar hoe meer resultaten ik van anderen zie hoe blijer ik met ons resultaat mag zijn. Ik had er ook bewust voor gekozen de afwerking en het sausklaar maken zelf te doen. Ik ben veel nauwkeuriger en besteed liever een dag extra aan een muur dan dat ik 10 jaar naar die plekken zit te kijken. Nagenoeg alles van wat op te foto's te zien is, is op te lossen met schuren een pot stucpasta. Zeggen dat het handwerk blijft is onzin, want met de hand kun je de mooiste dingen maken.

Stuccen was een van de dingen waar ik zelf niet aan wilde beginnen, maar ik denk dat ik het een volgende keer zelf doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Verf lijkt eerder in de muur getrokken te zijn dan er op, het voelt hier en daar nog erg 'krijtig'
Was er nog niet geverfd dan was ik geneigd het zelf bij te schuren idd, nu betekend het helaas dat ook dat er opnieuw verf op moet en dan wordt het wel weer een flinke klus om zelf aan te pakken.

Uit nieuwschierigheid, waarom zou je dit liever rollen dan spuiten?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-06 14:35
DapperKonijntje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:36:
Verf lijkt eerder in de muur getrokken te zijn dan er op, het voelt hier en daar nog erg 'krijtig'
Was er nog niet geverfd dan was ik geneigd het zelf bij te schuren idd, nu betekend het helaas dat ook dat er opnieuw verf op moet en dan wordt het wel weer een flinke klus om zelf aan te pakken.

Uit nieuwschierigheid, waarom zou je dit liever rollen dan spuiten?
Er komt een dikkere laag verf op wat weer iets beter tegen kleine tikjes kan.
Spuiten ziet er over het algemeen net wat strakker uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 10:43
poh, het zijn allemaal wel kleine deuken en strepen zo te zien. in principe kan je dit binnen 2 uur á een middagje met fix en finish of rifino top wel allemaal verhelpen lijkt het. Het probleem is nu dat er al een laag verf op zit natuurlijk. Dan hecht zo;n dun stuclaagje ook minder. Dus die plekken zou ik dan van te voren wel opschuren. Het lijkt idd op een haastklusje, want er is gewoon niet voldoende nagemest. zo zonde want dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
DapperKonijntje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb nog wel een pot renoband staan, maar ik betaal idd geen 3700 euro om zelf nog te gaan zitten rommelen.

Bedankt voor de reacties, uit alle opmerkingen is het mij wel duidelijk dat dit gewoon gehaast prutswerk is, voor het spuiten is er ook geen voorstrijk oid gebruikt, gewoon direct 1e laag op kaal stuc, het voelt hier en daar ook nog krijterig.

In de offerte staat duidelijk spuitwerk, maar niets over primer of lagen oid, maar ik mag er toch vanuit gaan dat dit voor de hand ligt bij zo'n klus en niet gespecificeerd hoeft te worden.
Zelf NIETS aan doen. Want dan verspeel je alle kansen en rechten. De "stucadoor..." MOET het op te lossen en niet jij.
Wat al vaak is gezegd, gewoon factuur niet betalen en hem de kans geven om het te fixen.
De betreffende stucadoor een aangetekende brief sturen met dat verzoek.

[ Voor 5% gewijzigd door Dixie op 05-07-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sjtienuh schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:37:
[...]

Er komt een dikkere laag verf op wat weer iets beter tegen kleine tikjes kan.
Spuiten ziet er over het algemeen net wat strakker uit.
mwa... als het gewoon goed in 2 lagen gespoten wordt heb je en een prima dekking en een strakker resultaat.
Rollen zul je ws. ook twee keer moeten doen.
m.a.w. Dit moet sowieso nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:04
In dit soort situaties het hoofd koel houden: simpelweg aangeven dat de kwaliteit ondermaats is en dat de punten die jij noemt opgelost moeten worden voordat het restant betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Ik ben momenteel in gesprek met de stucadoor, duidelijk in een app laten weten wat ik er van vind en hij komt het over 2 weken fixen zodra die weer in Nederland is, beetje laat maar op het randje van acceptabel voor ons dus ok, beter dan met juridisch gedoe in de weer gaan.

Ons grootste probleem is het verfwerk, dat is niet schoon te krijgen en zuigt enorm, gisteren een veegje heel lichtjes weg proberen te poetsen met een vochtige doek en dat laat direct een vlek achter,

Nu probeer ik alles zo duidelijk mogelijk te krijgten voor die aan de slag gaat zodat ik in de gaten kan houden of alles nu wel correct gaat en ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat ik mag verwachten bij zo'n verfklus,moet daar duidelijk een laag verf op zitten, moet dat goed afneembaar zijn? zou hier nu nog een laag primer op moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nr10YJifEC3866cmiIWTKAcjwls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GPff4lF0PmrzDpP2sqs4q9l.jpg?f=fotoalbum_large

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Dat hangt af van wat er is afgesproken. Specifiek welke verf en welke eigenschappen die verf heeft.

Normaal gesproken wil je dat er een schrobvaste muurverf wordt gebruikt, dat zorgt ervoor dat de muur eenvoudig af te nemen is met een doekje zonder dat er direct vlekken achter blijven. Let wel dat wanneer er een matte structuur wordt aangebracht (bijvoorbeeld via spuiten) met vegen de verf alsnog glad geveegd kan worden en er dus alsnog een vlek achterblijft. Een gespoten muur moet dus altijd zeer voorzichtig worden afgenomen en er kan dan beter gebruik gemaakt worden van een spuit om de plek te vernevelen en dan deppend af te nemen. Ook heb ik wel eens met wat van dezelfde verf en een sponsje deppend opnieuw structuur aangebracht waar deze weg was geveegd, met gemiddeld succes, onder bepaalde hoeken zie je het alsnog als je weet waar je op moet letten.

Een glad gestucte muur met een matte strak witte verf ziet er fantastisch uit (heb ik zelf ook), maar praktisch is het niet en met kinderen zou ik het zeker niet aanraden. Vlekken onzichtbaar verwijderen is zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

happysan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:24:

Een glad gestucte muur met een matte strak witte verf ziet er fantastisch uit (heb ik zelf ook), maar praktisch is het niet en met kinderen zou ik het zeker niet aanraden. Vlekken onzichtbaar verwijderen is zeer lastig.
Ik heb die ervaring niet. Eenvoudig weg te vegen, glimt niet. Met groot gemak onzichtbaar te verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 07-07-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
Met matte verf? Ik heb Sigma SuperLatex Matt gespoten in het wit. Deze heeft scrobklasse 1, maar alsnog is het van belang voorzichtig te zijn bij het wegvegen van vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:04
Heb je wel rekening gehouden met de droogtijd voordat je ging schrobben. Het kan 2 tot 3 weken duren namelijk voordat je verf daadwerkelijk afschrobbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DapperKonijntje
De geveegde vlek voelt idd gladder aan dus waarschijnlijk hebben we het minimale beetje structuur dat er zat glad geveegd,

Qua afspraak hadden we gewoon wit afgesproken en 2 muren kleur, die kleur en type verf heb ik wel bepaald maar voor het witte heeft die zelf verf meegenomen.
Ik had wel wat onderzoek gedaan van te voren en begreep dat met latex spuiten de muren beschermd en afneembaar zouden worden, dus daar was ik een beetje blind vanuit gegaan.
Homer-Simpson schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:44:
Heb je wel rekening gehouden met de droogtijd voordat je ging schrobben. Het kan 2 tot 3 weken duren namelijk voordat je verf daadwerkelijk afschrobbaar is.
De verf zit er anderhalve week op en schrobben zou ik het niet noemen, we hebben echt met minimale kracht geveegd, maargoed misschien is dit dan onze fout geweest.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
Helaas is dat geen garantie inderdaad. Bij de Action verkopen ze een "muurverf" wat in feite behangplak met wat pigment is. Daar heeft een kennis van mij een keer een muur mee gedaan. Toen na een paar weken er een vlekje op kwam bleek dat met een vochtige doek de verf letterlijk van de muur af te vegen viel.

We hebben toen de hele muur maar afgenomen voor zo ver mogelijk en opnieuw gedaan met een goede verf. Er zit dus gigantisch veel verschil tussen de soorten verf beschikbaar op de markt.

Ook hoor je regelmatig dat huismerk verf net zo goed is als de dure merk verven, onder het motto: "Het wordt in dezelfde fabriek gemaakt". Maar de hoeveelheid pigment (bijvoorbeeld titanium voor witte verf) en andere additieven maakt een enorm verschil in de prijs en het eindresultaat. Tijdens het fabricageproces kan eenvoudig hierin variatie worden aangebracht.
Wat niet wil zeggen dat alle merkverven gelijk goed zijn, er zijn er ook een hoop die goedkope verf duur verkopen met een merknaampje erop.

Zelf heb ik goede ervaringen met Sigma, maar dat is gelijk ook weer een van de duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

happysan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:40:
Met matte verf? Ik heb Sigma SuperLatex Matt gespoten in het wit. Deze heeft scrobklasse 1, maar alsnog is het van belang voorzichtig te zijn bij het wegvegen van vlekken.
Zeker met matte verf. Sikkens Alphacryl Pure Mat SF, gespoten, ook schrobklasse 1. Ik heb het zelfs achter de kookplaat, dus daar wordt veel gepoetst.

Pagina: 1