Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een zeer stabiele, snelle Windows VPS. Het liefst een server met een goede Ddos- bescherming zodat het niet na een ‘booter’ aanval er uren uit ligt. Ik heb zelf al het een en ander opgezocht, maar, ik wil niet zomaar iets aanschaffen. Er zijn talloze sites voor VPS en ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen en wat het best is, daarom hier de vraag voor de mensen die serieus kennis hebben met VPS en dergelijke en mij echt goed op weg kunnen helpen.

Mijn VPS voorkeuren:

- Processor(en): Het minimale is 4 Cores of hoger gewenst (gaat veel op gewerkt worden)
- RAM geheugen: Het minimale is 4 GB DDR4
- Opslag: NVMe, indien dit niet mogelijk is, dan minimaal 80 SSD
- Gigabit Uplink: 1G. Maar als het mogelijk is, het liefst 10G.
- Al het andere is welkom. Ik wil het allemaal het liefst simpel houden. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Mijn maximale budget per maand voor de VPS:

€35,-

Bedankt voor het lezen en meedenken

Ik hoor graag van jullie,

Groet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Ervaringen zijn helaas erg persoonlijk. Wellicht heb je al bij verschillende partijen zoals OVH, Hetzner, Contabo en vele anderen gekeken en reviews gezien.

Wat heb je zelf gevonden al en wat houdt je daarbij vooral tegen?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
35 euro is best wel krap voor een dergelijke machine met 1G+ uplink en een licentie.

Edit: Kennelijk loop ik achter en valt dat eigenlijk wel mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Bertus op 03-07-2023 21:50 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nelizmastr :
Ja, maar misschien zijn er mensen die mij alsnog wat kunnen aanraden wat zijzelf heel goed vonden.

@Bertus :
Weet U misschien wat opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49

jurroen

Security en privacy geek

De enige manier waarop je dit zou kunnen doen, minus de 10G uplink en zo lang deze niet 24/7 hoeft te draaien (maar alleen en direct wanneer jij m nodig hebt), is iets als Shadow.

Dat neemt ook gelijk het vraagstuk weg van veilig verbinden, want RDP/RDS wil je écht niet direct exposen naar internet toe.

En als dat niet is wat je zoekt, dan kun je het beschikbare budget serieus verhogen :+ Want verder wil je graag voor een stuiver op de eerste rang zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door jurroen op 03-07-2023 21:58 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jurroen
Zoiets lijkt me wel wat, alleen is dat volgens mij een normale Windows Computer?

En ja,

De Server zal voor taken echt voor de volle 24 uur moeten draaien.

Alsnog heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49

jurroen

Security en privacy geek

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:05:
@jurroen
Zoiets lijkt me wel wat, alleen is dat volgens mij een normale Windows Computer?
Wat wil jij dan voor een niet-normale Windows computer?

Bij het aanmaken van een vraag-topic krijg je al wat ingevulde tekst te zien, zoals "wat heb je zelf al geprobeerd". Dat mis ik in jouw topicstart, alsmede deze verborgen requirements. Je mag zelf ook wel wat moeite tonen voordat je verwacht dat wij dat erin steken.

Anyhow, succes met je zoektocht.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Voor 35 euro per maand heb je bij Hetzner wel een leuke dedi op hun auction, die zijn er ook met GPU en alles.

Ik heb zelf ook goede ervaringen met de VPSen van TransIP. Als je zelf een Windows licentie hebt kun je voor 35 euro best wel een leuke VPS krijgen daar, en qua performance zijn die prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Wat is eigenlijk het doel van je VPS?

En hoe wil je hier op 'werken'?

Ik heb zelf een VPS bij Argeweb én 1tje bij Strato.

De Strato VPS is redelijk traag wat aan de langzamere kant met het laden van dingen als je er actief op werkt, de Argeweb variant is haast alsof ik live op een computer zit.

Er zit geen dedicated GPU in, dus veel grafische dingen kun je er niet mee doen. Maar ik kan er AutoCAD op draaien en gebruik het ook af en toe met Photoshop.

In principe draaien beide VPS'es t.b.v. een gameserver en dat doen ze prima. Maar ik heb dan ook niet veel traffic. Draaien een paar websites op die niemand bezoekt :P

Ze hebben wel een VPS binnen jouw budget, maar dat zijn excl. btw prijzen én een windows licentie kost weer extra. Dus onder aan de streep ben je weer meer kwijt.

Liggend aan je workload zou je de Strato VC10 VPS kunnen proberen, die voldoet bijna aan je minimumeisen (2cores ipv 4).

Je kunt het voor 1 maand proberen, maar dan betaal je 9 euro 'setupkosten'. Eventueel het VC30 pakket, welke wel 4 cores heeft (en meer ram+opslag)

Edit:
Oon schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:02:

Ik heb zelf ook goede ervaringen met de VPSen van TransIP. Als je zelf een Windows licentie hebt kun je voor 35 euro best wel een leuke VPS krijgen daar, en qua performance zijn die prima.
Hoe moet ik dat zien? Je neemt een 'linux' VPS en installeert daar dan zelf windows op? En is dat uberhaupt mogelijk? Een dedicated server kun je in principe alles mee doen, maar een VPS?

Daarbij zie ik bij transip momenteel 'aanbiedingsprijzen' staan (dus ze zijn duurder na een half jaar) , waarbij de 'bladevps X4' en de 'performance C2' onder de 35 euro blijven.
En bij de Windows VPS variant enkel de BladeVPS x2 (met 1 core en 2gb ram) onder de 35 euro blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door BLACKfm op 03-07-2023 23:46 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
BLACKfm schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:25:
Hoe moet ik dat zien? Je neemt een 'linux' VPS en installeert daar dan zelf windows op? En is dat uberhaupt mogelijk? Een dedicated server kun je in principe alles mee doen, maar een VPS?

Daarbij zie ik bij transip momenteel 'aanbiedingsprijzen' staan (dus ze zijn duurder na een half jaar) , waarbij de 'bladevps X4' en de 'performance C2' onder de 35 euro blijven.
En bij de Windows VPS variant enkel de BladeVPS x2 (met 1 core en 2gb ram) onder de 35 euro blijft.
Dat is een mogelijkheid... vanuit linux (al helemaal vanuit de rescue omgeving) kan je in principe zo een image dd'en als je wilt. TransIP is gewoon KVM dus je kunt lokaal een image bouwen en die over de harddisk heen schrijven.

Bedenk echter wel dat het gewoon illegaal is, ook al heb je een gekochte licentie. TransIP neemt Windows af via SPLA en betaalt per fysieke server de benodigde core licenties. Het zou me sterk verbazen als TransIP linux en windows doorelkaar host op dezelfde fysieke machines, kostentechnisch is dat nml totaal niet interessant. Je eigen gekochte licentie dekt niet het aantal cores af van de fysieke servers waar jouw VPS op gehost gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07
@Verwijderd kaashosting biedt ongeveer wat je wilt, in ieder geval de standard VPS voor 30,00 p/m 8 cores, 16 GB ram, 100 GB SSD en tot 10 Gbit/s bandbreedte. Met Windows Server alleen zonder licentie: https://www.kaashosting.nl/vps

Ze zitten voornamelijk in gameservers; houd er rekening mee dat er geen automatische verlenging is - vergeet je te betalen dan wordt je server getruncate :P
Je kan een dienst handmatig opzeggen, of simpelweg de factuur niet betalen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nescafe

Heeft U een VPS draaiende of in het verleden gehad bij Kaashosting? Wat zijn de ervaringen van zo’n VPS?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Oon

Zijn deze dedi’s met Windows inbegrepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:01:
@Oon

Zijn deze dedi’s met Windows inbegrepen?
Hetzner levert ze gewoon 'kaal', je kunt via hun paneel kiezen welke OS je wil installeren en ik meen me te herinneren dat je zelfs een eigen ISO kunt uploaden. Mocht dat laatste niet lukken dan kun je een verzoek indienen om een uurtje een KVM te hebben, dan gaat er iemand fysiek in het datacenter naar jouw server toe om een kastje in te steken waarmee jij volledige controle hebt over de fysieke server op afstand, en daar kun je sowieso wél een ISO in uploaden.

Dan zou het dus een kwestie zijn van een eigen Windows licentie gebruiken met de standaard Windows installer, kost je eenmalig een tientje voor de licentie. Hetzner doet ook helemaal niet moeilijk over bijv. de 'minder legale' OEM licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Oon

Erg bedankt voor uw antwoord. Zeker alvast een goede optie :-) !
Pagina: 1