slimme stekker aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Ik heb een slimme stekker besteld (Zigbee Alliance Smart Power Plug) maar ik kom niet ver met de installatie;
Ik heb de bijbehorende Smart Life app gedownload, maar ik krijg het apparaat niet aan de gang.
Het lampje van de slimme stekker knippert, maar maakt geen verbinding.

Nu heb ik ook een Zigbee bridge (zie foto).
Is het mogelijk om de stekker aan te sluiten op deze bridge?
En zoja...is er iemand die me daar stap voor stap doorheen kan leiden?
Ik weet niet waar ik die bridge kan vinden op mijn computer.
Wel heb ik de KlikaanKlikuit app op mijn telefoon geinstalleerd. Daar zitten mijn rookmelders op.

Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik deze slimme stekker daarop kan krijgen.

Als iemand me kan en wil helpen...erg graag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jnkvF_9hGvx5wljrgxMETFow8E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IWg20NZMj524FxGNnLLsy0ok.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0Ddmx373yOUJ-8jucpTyyy4MhI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/anpov6aj00247xCHnHnfi7Qb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het maakt gebruik van Zigbee, dus je zal er een bridge voor nodig hebben. Wil je Smart Life gebruiken zal dat een ondersteunde bridge daarvoor moeten zijn (en dat komt neer op een van de Tuya bridges).

Welke bridge zien we op de foto? Want hangt van het merk af of die ook devices van een ander merk zal ondersteunen. Zigbee is wel een universeel protocol maar dat betekend niet dat alle fabrikanten devices van een ander ondersteunen / toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Septillion schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:54:
Welke bridge zien we op de foto?
Dat is de oude Z1 Zigbee Control Station van KlikAanKlikUit. De handleiding hiervoor staat hier: https://klikaanklikuit.nl...1168-2-Z1-handleiding.pdf
Je kan de stappen op pagina 7 proberen voor je smart plug, maar er is een goede kans dat dit niet gaat werken omdat deze bridge alleen KAKU producten wenst te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo1968
Ik heb nu via de klikaanklikuit app een lamp toegevoegd aan de ruimte "woonkamer."
Nu kan ik de lamp via deze app aan en uit zetten. Dus wss werkt hij toch via die Zigbee Bridge.
Dank jullie voor jullie antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
mmm.

Na een avond goed gewerkt te hebben, wil ik de lamp de volgende dag weer aanzetten via de Klikaanklikuit app.
Die geeft echter aan dat de lamp offline is.
Ik moet de stekker nu eerst resetten en weer verbinden voordat deze weer werkt.
Is daar iets op te verzinnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Ik vermoed dat de oplossing iets wordt in de richting van: koop een compatible stekker van KlikAanKlikUit.... Er zit wellicht toch iets in de protocollen onderling waardoor dit niet goed werkt.
Pagina: 1