Een bedrade deurbel met een draadloze insteek-bel voor zolde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-05 17:26
Dag allemaal,
Mijn wens is een bedrade deurbel met een draadloze uitbreiding voor op zolder waar mijn man-cave is. Het lijkt alsof het een travo en deurbel ineen is (zie foto's.) Zou dat kunnen? Het belgeluid bevalt ons dus we zouden hem kunnen laten zitten en uitbreiden, maar ik wil eerst even zeker weten of dit ook een travo is (kan haast niet anders, maar toch).

Ik wil deze bel ook best vervangen voor iets nieuws. Vooral als het makkelijker of goedkoper is een nieuwe bel met twee gongs te kopen (waarvan 1 dus draadloos). Maar ook dan moet ik weten of ik daar een travo bij moet kopen evt.

Zonder batterijen is een belangrijke eigenschap die ik zoek.

Kan ik dit setje van Honeywell erop aansluiten? Maar dan gaan er twee bellen af in huis... Misschien toch dit setje kopen en er een losse travo bij aanschaffen?

Ben nog een beetje aan het puzzelen. Iemand een tip? Thanks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RfHeuv3NidR5MIsdKzOKhJNSTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jL6jO4VoBckFavn0L4BU2hGm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIw6wFaWQVWeK_0F8vRplfEXBRU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByLMwejCE38CqZqZBMm9BQlT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 12:43
Daar zit niet een trafo in, je zal dus nog even moeten zoeken waar de transformator daadwerkelijk zit.
Blok wat er in zit is puur de elektromagneet die een metalen pen heen een weer schiet.

De deurbel waar je naar linkt is gewoon een draadloze deurbel, die dus alles vervangt, incl. de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
De bel hangt aan de muur die aan de gang grenst. De draad gaat door de muur de gang op en direct een kabelgoot in naar de verdieping hieronder. Verder heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoed dat er wellicht één travo is voor de alle verdiepingen in het appartement. Ik wist niet dat dat bestond, maar de voeding is dus al verzorgd.

Zou ik de DW915SG moeten kopen? En daar nog een extra insteekbel erbij kopen voor zolder? Ik wordt slecht wijs van de Honeywell-webiste. Het lijkt wel of ze gewoon niet willen verkopen! Ik weet dat de mogelijkheden groot zijn (via threads hier op Tweakers). Er valt vanalles te koppelen maar ik begrijp nog steeds niet wat er te combineren valt. Of misschien ligt het aan mij hoor.

Ik zou ook best iets simpelers en goedkopers willen wat in onze situatie past qua voeding. Alle tips zeer welkom. thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Ze doen inderdaad goed hun best om het onduidelijk te houden.
Zelfs of die bedrade knop wel draadloos maakt is maar vaag in de handleiding.
Maar als je maar goed zoekt is het antwoord dat het wel kan: https://support.resideo.c...s-doorbell?language=en_US
Waarom zou je het ook in de handleiding zetten als het ook in de faq kan |:(

Eventueel kun je ook naar de DCP917S kijken.
Die zou je ook naast de huidige deurbel kunnen plaatsen.

Voor zover ik weet zijn alle draadloze Honeywell ontvangers wel compatible.
Ze gebruiken namelijk allemaal dezelfde type knoppen.
Details verder is wat mogelijkheden in de ontvanger, kleur, verlichting, aantal melodieën, enz...

Wat je ook kiest, er zullen baterijen in moeten.
DW915S kan wel vanaf trafo voeding krijgen, maar hij moet dan permanente voeding hebben, niet alleen als je op de knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:05
Je kunt eens kijken naar bijv. een Ring deurbel met een losse gong.
Die gong steek je gewoon in het stopcontact en kun je koppelen aan de deurbel.

Heb je enkel een stopcontact en WiFi nodig voor de gong.
Moet het natuurlijk wel mogelijk zijn om de Ring deurbel te plaatsen op de plek van de huidige deurbel.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:19

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ik heb dit ook aan de hand gehad, en heb uiteindelijk voor een oplossing gekozen met een draadloze bel van Marcel Zuidwijk (https://www.zuidwijk.com/product/smart-doorbell/) icm home assistant.
Zodra de drukker (die al 20 jaar aan de voordeur hangt) ingedrukt wordt gaat als vanouds de bel (duh), maar ook de nest mini’s in huis (en op de zolder dus) geven een geluidssignaal en op m’n telefoon komt een telegram bericht binnen.
Na 22u en voor 7u staat het geluid van de bel zelf en de nest mini’s uit tenzij er drie keer of langer dan 4 seconden op de bel gedrukt wordt. Overdag gaat er na een succesvolle druk op de bel na 2sec juist het geluid van de bel uit, en kun je pas opnieuw aanbellen na 30 seconden (om irritante dhl bezorgers en belletje-lellers te ontmoedigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
brambo123 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:02:
...DW915S kan wel vanaf trafo voeding krijgen, maar hij moet dan permanente voeding hebben, niet alleen als je op de knop drukt....
Ietwat late reactie.., excuus..

...dat onderscheid dat je maakt tussen permanente voeding of alleen als je de bel indrukt is een goed punt! Ik ga het even nameten, maar ik geloof permanente stroom hier :).

Ik denk dat beide opties die je voorstelt dus kunnen bij mij.. Als ik niets over het hoofd zie kan ik de DW915SG ophangen i.p.v. mijn huidige en er een insteek-bel van Honeywel bij aanschaffen. En dan gewoon mijn huidige drukknop houden. Cool :). Bedankt voor je input! Anders was het me niet gelukt.

@MarcelG : Kijk dit vind ik dus zo leuk van een forum; die input waar soms hele bruikbare dingen tussen zitten die je nog niet kende! Voor mijn voeding is de Honeywell handiger. Maar het zou mij niets verbazen als iemand anders nog wat heeft aan jouw tip! Bedankt

edit: ik ben alleen wel benieuwd of de DW915SG met twee draden bedraad kan functioneren. .Ik las een review over een ander model dat 3 draden nodig heeft om het te doen

[ Voor 7% gewijzigd door Hemels op 05-07-2023 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Als je 2 draden hebt is het sowieso geen permanente voeding.
Dan zou de bel namelijk altijd afgaan ;)
De DW915SG kunnen batterijen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Ahh, bedankt, dan heb ik het plaatje rond zonder te meten! Thanks. Dan maar batterijen. Het lijkt me wel een fijne bel. Je kunt er ook je eigen .mp3 belgeluid op zetten. Ga ik zeker doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Helaas ook weer zoiets lekker duidelijks in de handleiding: mp3 is alleen voor 917 versie, 915 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Wow! Bijna erin getrapt! Dank je wel voor je waarschuwing!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:24

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een bedrade Ring met een draadloze Gong.

Je kan ook je bestaande gong gebruiken + een extra gong.
Wellicht iets om naar te kijken.

Alleen geen Google integratie als je Google home gebruikt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Je kunt converters kopen voor bestaande gongen die het naar draadloos omzetten.

http://www.heidemann-hand...ireless-converter-hx.html
Met gong naar keuze, zoals deze:
http://www.heidemann-hand...-receiver-hx-plug-in.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:29

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hier al wat jaartjes met de klikaanklikuit dingetjes, werken perfect. Een zender aangesloten op de draadjes van de deurbel en een paar gongen door het huis verspreid.

Kijk eens naar de ACDB-8000BC
Daarop kun je in principe eindeloos veel gongen aansluiten en je drukker behouden. :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Uiteindelijk voor Heideman gegaan:
http://www.heidemann-hand...ireless-converter-hx.html
http://www.heidemann-hand...-receiver-hx-plug-in.html

Deze werkt via de trillingen van de bestaande gong. Intalleren erg makkelijk. Geluiden allemaal even krakerig en lelijk. Ongeschikt voor in huis, geloof me :).

De klik aan klik uit optie die hier genoemd is is heeft overigens een potentieelvrije schakelaar nodig om te het belgeluid van je bestaande bel te kunnen behouden. Iets om rekening mee te houden als dat een eis is. Ik had het niet als wens/eis genoemd maar het werd uiteindelijk wel de leidende eis in mijn aanschaf.

Bedankt nogmaals allemaal :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hemels op 14-07-2023 16:56 ]

Pagina: 1