Ik wilde graag een groter scherm en ben daarvoor overgestapt van de HD scherm naar een QHD scherm.
Werkwijze: computer uit, oude scherm afgekoppeld, nieuw scherm er aan en PC weer aangezet.
Na aanzetten kwam deze op in de HD resolutie, en ik heb deze in instellingen deze aangepast naar 2560x1440 (standaard).
Het oude scherm is een IIyama E2407 HD 24" en het nieuwe scherm is IIyama XU3294 QHD 32".
Overigens: Windows geeft als beeldscherm aan PL3294Q
Het betreft een W10 PC (A88XM FM2+, AMD Radeon R7grafics) met daarop oa Office 2019.
Het probleem is dat de letters niet altijd goed worden weergegeven.
Op het bureaublad zijn de letters ok. ook als ik in Firefox een site open, nu ik dit bericht typ, en ook de letters die behoren tot het Office-programma worden perfect weergegeven.
Omdat het scherm in een aantal gevallen wel scherp is, en in andere verwaaid worden weergegeven vermoed ik dat het een softwareprobleem is.
Op de volgende plaatsen worden de letters niet goed weergegeven:
- het instellingen programma van W10
- de letters in de documenten van Office: Word, Excel, Acces
- de letters in Sumatra pdf.
Het probleem is dat de verticale delen van de letters niet allemaal even breed zijn, soms smal nauwelijks aanwezig en soms dubbeldik.
In Google heb ik wel iets gevonden: het legen van de font-cache, aanzetten van ClearTyp--tekst, maar beiden hebben niet geholpen.
Hopelijk heb ik het probleem duidelijk gemaakt, het ziet er knullig uit.
Bij voorbaat dank voor tips om het op te lossen.
Werkwijze: computer uit, oude scherm afgekoppeld, nieuw scherm er aan en PC weer aangezet.
Na aanzetten kwam deze op in de HD resolutie, en ik heb deze in instellingen deze aangepast naar 2560x1440 (standaard).
Het oude scherm is een IIyama E2407 HD 24" en het nieuwe scherm is IIyama XU3294 QHD 32".
Overigens: Windows geeft als beeldscherm aan PL3294Q
Het betreft een W10 PC (A88XM FM2+, AMD Radeon R7grafics) met daarop oa Office 2019.
Het probleem is dat de letters niet altijd goed worden weergegeven.
Op het bureaublad zijn de letters ok. ook als ik in Firefox een site open, nu ik dit bericht typ, en ook de letters die behoren tot het Office-programma worden perfect weergegeven.
Omdat het scherm in een aantal gevallen wel scherp is, en in andere verwaaid worden weergegeven vermoed ik dat het een softwareprobleem is.
Op de volgende plaatsen worden de letters niet goed weergegeven:
- het instellingen programma van W10
- de letters in de documenten van Office: Word, Excel, Acces
- de letters in Sumatra pdf.
Het probleem is dat de verticale delen van de letters niet allemaal even breed zijn, soms smal nauwelijks aanwezig en soms dubbeldik.
In Google heb ik wel iets gevonden: het legen van de font-cache, aanzetten van ClearTyp--tekst, maar beiden hebben niet geholpen.
Hopelijk heb ik het probleem duidelijk gemaakt, het ziet er knullig uit.
Bij voorbaat dank voor tips om het op te lossen.