welke kaartlezer voor iPad Pro 10,5“ 2017

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk3130
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-09-2023
Mijn vraag
Ik heb een iPad van 10,5 inch uit 2017.

Ik wil mijn pc ,een Imac uit 2017 verkopen. Ik heb hem niet meer nodig en wil verder gaan met alleen mijn Ipad.

Ik heb alle belangrijke files en mappen van mijn 27" Imac uit 2017 overgezet op een San disc Ultra micro SDHX kaart 256 GB .
Nu wil ik een kaartlezer kopen die ik kan aansluiten op mijn iPad 2017 10.5“ Pro met een aansluiting voor een lightning kabel.

Maar welke kaartlezer moet ik nu kopen? Die correct werkt?
Het liefst ook eentje waar ik een USB-stick in kan pluggen.

Kunt u me advies geven en eventueel een link geven wat een goede kaartlezer is? Mag ook een niet-Apple-merk zijn. Want ik ben al wat ouder en niet thuis in deze materie aub?

Met vriendelijke groeten.
Henk

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad 10,5“ Pro 2017
IpadOs versie 16.5.1

Mac 5K27 inch 2017
Processor 3,8 GHz Intel Core i5
Graf: Radeon Pro 580 8 Go
Opslag. 16Go 2400Hw DDR4
Venrura 13.4.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 06:39
Met een iPad kunt u niet verwachten dat zo maar alle functies werken zoals u deze op de Mac gebruikt.
Kunt u aangeven wat u precies wenst te doen met de SD kaart op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
De accessoires die op deze iPad werken zijn hier te vinden: https://www.apple.com/nl/...apter-ipadpro_10_5&page=1
Daar zit geen micro SD adapter tussen, wel een lezer voor een SD kaart. Zit er nog een micro SD naar SD adapter bij dat kaartje? Houd er inderdaad rekening mee dat niet alles zomaar werkt, volgens mij zijn deze adapters bedoeld om foto's over te zetten naar de iPad, of andere documenten dan ook benaderd kunnen worden zou ik niet kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk3130
Hallo,
Ik heb alleen de files die belangrijk zijn, overgezet op de SanDisk. Niet de functie van de IMac. Zodat ik later , indien nodig , deze files kan bekijken op mijn IPad met behulp van een kaartlezer. Het zijn voornamelijk foto’s en documenten.

Sorry, ik bedoel ook een kaartlezer die ik kan aansluiten op de lightpoort van de IPad.
Dan kan ik daarin de SanDisc schuiven en de files bekijken.
Ik bedoel zoiets als
https://www.gsm55.com/ref...ghtning-hl-112-blanc.html

Met vriendelijke groet,

[ Voor 11% gewijzigd door henk3130 op 04-07-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

sapphire

Die-hard pruts0r

De SD kaartlezer van Apple zelf? Dat is toch wel de minimale optie die je zelf had kunnen vinden?

USB sticks op een iPad/iPhone zou ik gewoon niet aan beginnen want dat is hit-or-mis of ze werken zonder enige logica en recept voor frustratie is mijn ervaring.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat de OP wil werkt zover ik weet niet. De SD/Lightning oplossingen zijn om foto’s te importeren in de foto’s app. Niet om bestanden te benaderen via de bestanden app.

Wat @henk3130 nodig heeft is een USB-C iPad, die kan dit allemaal wel, of de files via de clouds benaderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 04-07-2023 10:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Het zou me niets verbazen als dat slechts werkt met een app van het bedrijf wat dit apparaat levert, maar misschien heb ik het mis. Dit soort adapters zijn heel erg hit and miss... probeer het en laat het ons weten zou ik zeggen, maar het voorgaande advies blijft geldig: eigenlijk gaat het hier om functies waar deze iPads niet voor bedoeld zijn. Een abonnement bij een cloud service en daar alle bestanden/foto's neerzetten is dan een betere gok maar kost wel wat meer over langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Donstil schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:25:
Wat de OP wil werkt zover ik weet niet. De SD/Lightning oplossingen zijn om foto’s te importeren in de foto’s app. Niet om bestanden te benaderen via de bestanden app.

Wat @henk3130 nodig heeft is een USB-C iPad, die kan dit allemaal wel, of de files via de clouds benaderen.
Foto's (Raw en JPG) op een SD kaartje kun je met de bestanden app gewoon benaderen en openen hoor :?

Andere bestanden weet ik niet zeker maar foto's 100% want dat doe ik bijna elk weekend.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Foto's (Raw en JPG) op een SD kaartje kun je met de bestanden app gewoon benaderen en openen hoor :?

Andere bestanden weet ik niet zeker maar foto's 100% want dat doe ik bijna elk weekend.
Ja want RAW foto’s zijn ook gewoon foto’s :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[Q]en dat is precies waar je op reageert, foto's importeren werkt, andere bestanden niet, of nauwelijks, op mijn ipad air m1 werkt dit alemaal wel heel goed maar op eerdere versies is je betste (lees: stabielste) keuze toch echt om een door ipads ondersteunde cloudoplossing te kiezen, dat kan met met google, met icloud met onedrive en misschien nog wel met anderen (laatste keer dat ik keer werkte het niet met stackstorage (want deze ondersteunt direct remote access niet, dus die kun je alleen als backup drive gebruiken en niet als dagelijkse opslag

overigens als je NU nog een ipad uit 2017 als daily driver zou gebruiken dan denk dat je snel bedrogen uit zult komen waar het op support aan komt, - waar je een pc of laptop eventueel nog wel kunt blijven gebruiken nadat het OS EoL is (ik raad het sterk af maar het 'kan' wel, is dat bij mobieltjes en tablets volgens mij lastiger .. apps als icloud, itunes en neftlix of de app van je bank veranderen daar te vaak voor en vroeg of laat zit je dan zonder)

ik zou @henk3130 dan ook sterk aanraden zijn huidige hardware in te ruilen voor een moderne ipad als dat is wat hij wil, dan heb je in één keer * een razendsnelle ipad, met alle functies waar nu om gevraagd wordt, out of the box, je kunt gewoon eender welke usb-c-dock gebruiken die je wilt en daar sd kaartjes instoppen of externe hdds aan hangen en als je de juiste dock kiest kun je er ook gewoon direct mee opladen ik deed dat met een 35watt usb-lader en kon dan ook meteen de 1tb samsung t5, van prik voorzien. mijn ipad is nu mijn backup pc, kan hem aansluiten op scherm, mini toetsenboard en apple touchpad, mijn scherm en een externe ssd (is ook veel veiliger dan een standaard sdkaartje).

als ik het goed begrepen heb werkt dit feitelijk met alle usb-c ipads, dus als je de m1 versies te duur vind is er ook nog de reguliere met a15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk3130
Goedendag,

Ik heb de gok genomen en bij gsm het desbetreffende apparaatje besteld waarvan in een van de bovenstaande berichten de link staat. Plus 2 kaartjes.
Op beide sd cards heb ik mijn dossiers van de IMac desktop gezet. Een als reserve.
Om kort te zijn:
Het werkt fantastisch. Ik kan nu op mijn iPad de desbetreffende files, die eerst op de Mac stonden allemaal nakijken. En ik heb de IMac op MP gezet voor verkoop.
Dus opgelost deze zaak.

Bedankt iedereen voor uw reacties
Met vriendelijke groet,
Henk
Pagina: 1