Outlook standaard openen met twee vensters: mail en agenda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik Outlook open, dan staat Outlook met zijn algemene icoon op de taskbar.

Ik klik dan meestal op zowel mail en agenda en kies voor open in nieuw venster. Elk van die twee apps hebben dan een mail resp. agenda icoon. Ik sluit dan Outlook algemeen.
Ik zou graag willen dat dit 's ochtends automatisch gaat. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen?

Beste antwoord (via iAR op 03-07-2023 14:28)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

ThunderNet

Flits!

Om outlook in the calender view te starten:
code:
1
outlook.exe /select outlook:calendar

Deze kun je bijvoorbeeld met task scheduler toevoegen aan je startup proces :) (en dan maak je een 2e aan voor eentje die je mail opent)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

ThunderNet

Flits!

code:
1

Deze kun je bijvoorbeeld met task scheduler toevoegen aan je startup proces :) (en dan maak je een 2e aan voor eentje die je mail opent)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Dat was nog eenvoudiger dan gedacht maar edoch minder op internet gepubliceerd dan wenselijk. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:16:
code:
1

Met het commando "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE" /select outlook:mail

Krijg ik helaas wel de melding -via cmd- dat de geselecteerde map of item niet kan worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32

MsG

Forumzwerver

Ik zie hem er ook niet bij staan: https://www.howto-outlook.com/howto/commandlineswitches.htm

Wat als je bijvoorbeeld iets als Inbox probeert? Blijkbaar definieer je daar een te openen map mee, en niet per se een view.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Yep, outlook.exe /select outlook:inbox

Je kunt de mapnamen vertalen naar hun engelse counterparts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
akimosan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:03:
Yep, outlook.exe /select outlook:inbox

Je kunt de mapnamen vertalen naar hun engelse counterparts
Top.

Maar nu krijg ik de melding dat ik geen tweede venster kan openen. Dus dank voor de moeite, ik vloek nog een keer op dat k*t outlook en ga door waar ik begon ;)
Pagina: 1