Robotachtig geluid AirPods Pro 2 in Microsoft Teams

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:58
Hoi Allemaal,

Eigenlijk sinds ik de airpods heb , heb ik regelmatig last dat het geluid "Robotachtig" klinkt erg verstoord geluid. Het gebeurt ook met de airpods van mijn vrouw dus ik denk niet dat het aan de pods zelf ligt.
Daarnaast is het geluid met muziek en bellen altijd perfect en is het alleen met Teams en soms met zoom.

Ik gebruik teams op mijn mac mini m1 , wellicht is dat het probleem ?

Heb alles al gereset maar dat lijkt niks uit te maken.

Heeft iemand een idee ?

Bedankt alvast

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Meestal komt dit door instellingen m.b.t. ruisonderdrukking, zet dat uit in Teams en kijk of het daarmee beter gaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@nelizmastr bedankt ga ik proberen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50

MsG

Forumzwerver

Het bluetooth profiel voor voice is ook een vrij middeleeuwse 8 kbit codec. Dit is soms ook waarom je ondanks goede spullen nog als een robot kan klinken. Voor muziek luisteren wordt een ander profiel gebruikt waarbij vaak een moderne codec wordt gebruikt, vandaar dat het dan wel goed is.

Is het een optie om de microfoon van de Mac mini te gebruiken? Zo los ik dat zelf op, op mijn MacBook Pro en een Sony koptelefoon.

(https://www.daily.co/blog...y-suffers-in-video-calls/)

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 04-07-2023 07:37 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:32

Croga

The Unreasonable Man

Als ik mijn headset verbind met m'n PC dan krijg ik 2 profielen. "Headset" en "Headphone" waarbij de eerste voor telefoon functies gebruikt zou moeten worden en de tweede voor muziek.

Als ik in Teams "Headset" selecteer dan klinkt het abominabel slecht. Maar ik kan ook gewoon Headphone selecteren en dan is het kraakhelder.

Wellicht dat hier iets soortgelijks gebeurt? Zoals @MsG al aangeeft is het voice profiel gewoon onbruikbaar slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

MsG schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:36:

Is het een optie om de microfoon van de Mac mini te gebruiken? Zo los ik dat zelf op, op mijn MacBook Pro en een Sony koptelefoon.
De desktop Macs (m.u.v. iMac) hebben geen microfoon :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Bedankt allemaal voor de response..

Ik ga vandaag eens wat testen, ik kan bv de microfoon gebruiken van mijn webcam....

Zal de bevindingen hier delen...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Mensen..

Gisteren de mic van de webcam gebruikt en get geluid via de pods.....

Bijna 3 uur in meets gezeten en geen enkele vervorming....

Vandaag weer even proberen..

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 13:51
Ik heb hetzelfde met m'n XM3's van Sony. Sinds we op Windows 11 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 06:10
Ik heb ook de AirPods Pro 2 en exact hetzelfde probleem, maar dan met gewoon bellen.

Ene gesprek gaat goed, de andere inderdaad krakend statisch robotachtig geluid waarbij de ander niet mij kan verstaan en ik diegene ook niet.

Soms gaat het begin van het gesprek mis, soms als ik al minuten aan het bellen ben. Kreeg van Apple de tip om noise cancelling/transparation uit te zetten maar dan hoor ik mijzelf slecht. Bovendien maakt dit niets uit.

Mijn vriendin heeft er ook last van met haar AirPods. Zelf dacht ik dat het wellicht aan de Bluetooth chip lag in de iPhone omdat wij al een wat oudere iPhone gebruiken (iPhone 11 en Xr).

Twijfel er toch aan om eens naar de Apple Store te gaan. Voor earphones van € 250,- mag je toch verwachten dat een basis functie als bellen gewoon werkt.

Ook een reset lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 06:10
@oldsmelly Welke iPhone gebruik jij omdat je met bellen de issues niet hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@DedSec85 hoi ik gebruik de 14 pro Max en heb het verder alleen maar in teams en het lijkt zich voor te doen als er meerdere mensen zijn of als mensen harder gaan praten.
Het lijkt minder voor te komen als ik de microfoon van mijn webcam gebruik ipv die van de dopjes

[ Voor 22% gewijzigd door oldsmelly op 21-07-2023 06:15 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 21:45
Teams heeft ook een eigen audiodriver welke nog wel eens borky
Doet en niet uit zichzelf update.

Je kan deze vinden in de app package en eventueel handmatig installeren

[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 23-07-2023 18:19 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillex
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-02 15:48
@oldsmelly

Mocht het nog steeds een issue voor je zijn. De oplossing is vreemd, maar het werkt wel.

Selecteer in teams als audio output: headphones (bluetooth)

Bij mij kreeg ik toen een probleem dat er helemaal geen audio meer uit kwam. Om dit te repareren, doe het volgende:

Latest Win 11 -

Settings > Bluetooth & devices > Devices > More devices and printer settings (bottom of menu) > right-click your headphones and choose Properties.

Win 10 / Old Win 11 -

Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers, right-click your headphones and choose Properties.

Under the Services tab, uncheck Handsfree Telephony.

In Teams, change your output to the headphones and your input to the external microphone.

Nu zou het moeten werken, met goed werkende audio. Geen gekraak meer.
Pagina: 1