Vermogen Daikin Perfera L/L voor woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 12:48
Een lokaal bedrijf is langsgekomen om een offerte uit te brengen voor een L/L warmtepomp voor onze woonkamer.

Over de ruimte: Tussenwoning uit 1970, relatief grote HR++ raampartijen (2mx3m bij zithoek), en spouwmuurisolatie (in de kleine beetjes buitenmuur rondom de ramen), en bodemisolatie maar geen vloerisolatie.

Volgens de plattegrond is de totale oppervlakte zo'n 35m2, wat met onze plafondhoogte uitkomt op net iets onder de 90m3, maar dit lijkt niet helemaal te kloppen gezien de metingen van de installateur uitkwam op rond de 85m3.

Er is een deur naar de trap die altijd op een kier staat ivm katten, echter de airco zou zo gepositioneerd zijn dat hij sowieso niet richting de deur blaast, en als de bovenverdieping wel wat meepikt is dat helemaal oké.

Onze wensen: We willen de unit als hoofdverwarming gebruiken. We hebben ook een goede houtkachel als backup op echt koude dagen.

Het zal gaan om een single-split airco. Meerdere units zal mogelijk beter zijn maar ik vermoed dat de support voor het hele airco idee dan instort hier thuis.

We hebben voorkeur voor een Daikin Perfera ivm betrouwbaarheid, zuinigheid, en uiterlijk; de Mitsubishi ZSX vind ik ook interessant qua specs/merk, maar die is een stuk minder mooi en net wat te groot voor het stukje muur waar we de airco willen plaatsen.

Ik had zelf een Perfera 3,5 in gedachten, maar de locale airco-man denkt dat we met 2,5 ook goed zitten. Nu moet ik dus een keuze maken.

De vragen: De 2,5 is wat goedkoper en kan volgens de specs verder terugmoduleren dan de 3,5. Van wat ik hier lees betekent dat minder pendelen en minder verbruik. Maakt dit veel verschil uit tijdens het overgrote deel van het jaar? En kloppen deze specs wel, gezien mensen op dit forum andere ervaringen lijken te hebben en zeggen dat ze in principe hetzelfde kunnen terugmoduleren?

De 2,5 zal het met koude temperaturen minder goed op temperatuur kunnen houden, maar hebben we het dan over een paar dagen per jaar (prima, houtkachel aan!) of een paar weken per jaar?

In dat laatste geval zou de 3,5 waarschijnlijk meer geschikt zijn. Ook omdat we dus een enkele binnenunit voor de hele ruimte hebben én de bovenverdieping wat mee willen laten pikken kan het misschien een betere keuze zijn. Of kan de 2,5 dat ook prima aan als we 24/7 verwarmen ipv ad hoc?

Alvast zeer bedankt :9

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:56
Bij verwarmen zou ik eerder kiezen voor vloermodellen (daikin nexura) dan de Daikin Perfera.
Als ik het over kon doen werd het zeker geen wandmodel meer voor verwarmen, de nexura heeft bijvoorbeeld ook een stralingspaneel zodat je weer het radiator gevoel krijgt.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
mr_evil08 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:31:
Bij verwarmen zou ik eerder kiezen voor vloermodellen (daikin nexura) dan de Daikin Perfera.
Als ik het over kon doen werd het zeker geen wandmodel meer voor verwarmen, de nexura heeft bijvoorbeeld ook een stralingspaneel zodat je weer het radiator gevoel krijgt.
Goed punt eigenlijk - ik heb er zojuist even naar gekeken. Deze units zijn echter veel te hoog om onder het raam te passen, en onze andere muren zijn al bezet door kasten/deuren/banken. Ik ga even kritisch kijken naar de layout voor het geval er wel mogelijkheden zijn, maar ik denk dat een vloermodel een no-go is (ook ivm kosten en boyfriend-acceptance-factor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_MV-7nQ1aDEfWz9n1vvTiiLe9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m7dkSd4yq792lHgvKDfynGaj.png?f=fotoalbum_large

Daikin 2.5 / 3.5 hebben een vrij lage capaciteit bij kou => veel defrost omdat je dicht op maximum van het apparaat zit. Kijk even ook bij MHI.

Belangrijkste getal voor bepalen van capaciteit is je huidige gasverbruik, een "echte" 3.5 (dus MHI 3.5 of Daikin duo split 2MXM40) kan 3+ kW aan warmte leveren. 3 kW x 24 uur x 75% capaciteit = 54 kWh, / 8 kWh per m3 gas = 6.75 m3 gas per dag.

Mijn piekverbruik zit tegen de 10 m3 aan voor een heel huis en dan wordt het een beetje krap, vol vermogen 3 kW x 24 uur is vergelijkbaar met 9 m3 gas, dus nog steeds net niet helemaal. Met mijn LG MU3R19 zit ik wel ruim, ~3.3 kW continu nodig op koudste dagen vs bijna 5 kW vermogen beschikbaar.

Die 2.35 kW @ -10 graden van de Daikin single split is gauw te weinig voor een oudere woning. De SRC35ZS-W haalt 3.0 kW als het koud is, dat is 25% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:00
Wat betreft benodigde capaciteit, 2,5kW lijkt mij erg weinig, vooral omdat het als hoofdverwarming gebruikt gaat worden.

Hier woonkamer 20m2, huis uit 57, spouwmuurisolatie om grote ramen, vloerisolatie en hr++ ramen. Ook hier altijd kamerdeur open voor ventilatie en kat. Ook hier een houtkachel voor backup.

Wij hebben een 3,5kW binnenunit van mhi en hebben daar niets teveel aan. Voor koelen hebben we ruim over (loopt wel erg zuinig), maar voor verwarmen is dit hier nodig.

Mensen willen graag steeds kleinere units aanraden maar dat is niet altijd slim.
Zeker met de deur open heb je te maken met binnenkomende kou van de rest van het huis. En dat kan best veel schelen.

Niemand zou bij een cv-ketel adviseren 1 radiator in de woonkamer te hangen en de rest van het huis onverwarmd te laten. Een houtkachel redt dat meestal wel, maar die geeft dan ook heel veel meer warmte af dan de airco wanneer hij eenmaal op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
w00key schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:26:
Daikin 2.5 / 3.5 hebben een vrij lage capaciteit bij kou => veel defrost omdat je dicht op maximum van het apparaat zit. Kijk even ook bij MHI.

Belangrijkste getal voor bepalen van capaciteit is je huidige gasverbruik ... Die 2.35 kW @ -10 graden van de Daikin single split is gauw te weinig voor een oudere woning. De SRC35ZS-W haalt 3.0 kW als het koud is, dat is 25% meer.
Wat ik me afvraag is vanaf welke temperaturen dit een groot verschil maakt; -10C is behoorlijk zeldzaam, en bij zulke heftige kou hebben we ook de houtkachel als backup. Het grootste deel van de winter zijn de temperaturen buiten eerder tussen -2C en 10C. Hoe presteren de verschillende units dan tegenover elkaar qua vermogen/verbruik? Ik kan bij de MHI ZS vinden wat de maximale verwarmingscapaciteit is bij 2C, maar bij de Perfera zie ik dat niet zo snel. Gezien de hogere SCOP zal dat echter wel in het voordeel van de Perfera uitvallen, toch?

De pieken van mijn gasverbruik de laatste paar jaar in de winter lijken rond de 6-7m3 te zitten voor de hele woning, met slechts een handjevol uitschieters richting de 9-11m3. Op vol vermogen zou die Perfera 3,5 met 2,35 (=7m3?) dus in principe voldoende zijn, zeker gezien het nu om enkel de woonkamer gaat, en die 2,35/-10C slechts zeer zelden van toepassing gaat zijn. Ook werden er toen met regelmaat wat vertrekken verwarmd die nu niet verwarmd hoeven te zijn, gezien we recentelijk wat kamers rond hebben gehusseld. Tegelijkertijd waren we erg zuinig wbt gas en was het niet altijd comfortabel, wat ik nu wel hoop te bereiken. Best veel factoren om zo rekening mee te houden dus :?
Sjamo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:57:
Wat betreft benodigde capaciteit, 2,5kW lijkt mij erg weinig, vooral omdat het als hoofdverwarming gebruikt gaat worden. ...

Niemand zou bij een cv-ketel adviseren 1 radiator in de woonkamer te hangen en de rest van het huis onverwarmd te laten. Een houtkachel redt dat meestal wel, maar die geeft dan ook heel veel meer warmte af dan de airco wanneer hij eenmaal op temperatuur is.
Ah, voor de duidelijkheid, deze unit wordt trouwens niet de hoofdverwarming voor het hele huis. Het huidige plan is één unit in de woonkamer en een 2,0 op zolder. De verdieping ertussen is minder belangrijk - we hopen dat die genoeg meepikt om schimmelproblemen te ontwijken. Veel warmer dan dat hoeft het niet. Met hoofdverwarming bedoelde ik vooral dat we geen CV/VVW hebben ernaast.

In ieder geval wordt duidelijk dat die 2,5 niet zo'n goed idee is. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, erg nuttig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Nu online
TheCory schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:02:
[...]

Wat ik me afvraag is vanaf welke temperaturen dit een groot verschil maakt; -10C is behoorlijk zeldzaam, en bij zulke heftige kou hebben we ook de houtkachel als backup. Het grootste deel van de winter zijn de temperaturen buiten eerder tussen -2C en 10C. Hoe presteren de verschillende units dan tegenover elkaar qua vermogen/verbruik? Ik kan bij de MHI ZS vinden wat de maximale verwarmingscapaciteit is bij 2C, maar bij de Perfera zie ik dat niet zo snel. Gezien de hogere SCOP zal dat echter wel in het voordeel van de Perfera uitvallen, toch?
Daikin heeft andere design keuzes gemaakt. Ze hebben een kleinere PdesighH (design capacity for heating) gekozen en daarmee haal je makkelijker mooie SCOP waardes. Tot het wel nodig is en oops, hij draait nu vol vermogen wat absoluut niet efficient is.

Je kan die data vinden op https://www.eurovent-certification.com/en/

Als je hoofddoel verwarmen is, kijk niet naar de kW waarde koeling maar juist naar PdesignH. Dat capaciteit nummer is enige dat telt, niet de PdesignC.

Voorbeeld wat je niet moet hebben: https://www.eurovent-cert...pant/model/show/201724435

Want hij is niet groter in verwarmen dan

https://www.eurovent-cert...pant/model/show/201724409

Alleen bij koelen is dat zo.

Deze doet 3.5 kW koelen, 3.0 verwarmen: https://www.eurovent-cert...pant/model/show/199576105

En deze 3.5/3.4: https://www.eurovent-cert...pant/model/show/196625961

-10 komt niet super vaak voor maar ik zou zeker niet te klein kopen voor comfort, zeker niet als je 6 m3 dus echt 2 kW continu vermogen nodig hebt. Dat getal wordt hoger als het vriest en je airco doet het dan juist slechter, wordt dan snel fris binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
w00key schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:19:
Als je hoofddoel verwarmen is, kijk niet naar de kW waarde koeling maar juist naar PdesignH. Dat capaciteit nummer is enige dat telt, niet de PdesignC.
...
-10 komt niet super vaak voor maar ik zou zeker niet te klein kopen voor comfort, zeker niet als je 6 m3 dus echt 2 kW continu vermogen nodig hebt. Dat getal wordt hoger als het vriest en je airco doet het dan juist slechter, wordt dan snel fris binnen.
Oh, dit is interessant. Betekent dit in principe dat een unit als de MHI ZS 2.0 (PdesignH 2.6kW) beter is om te hebben bij flinke kou dan de Daikin Perfera 3.5 (PdesignH 2.5kW)? Maar wel minder zuinig (lagere COPs bij meeste temperaturen, hogere Qhe) en natuurlijk minder nom/max capaciteit.

Ik probeer de andere waardes ook te begrijpen. Wat houdt de Ph in bij de Heating PL CondA/B/etc. categorieën? Ik vind die informatie er mogelijk handig uitzien omdat het bij verschillende temperaturen vergelijkt maar weet niet hoe ik het moet interpreteren.

Had vandaag nog een andere aircoman over de vloer die het eens was met een Perfera 3,5 voor de woonkamer en voor zolder een 2,5 ipv 2,0 aanraadde. Maar nu begin ik zelf ook te twijfelen aan het hele Daikin verhaal. Al lijkt men hier op het forum nog wel tevreden te zijn met deze units? Ik ga even verder nadenken/rondkijken/bespreken.

In ieder geval zeer bedankt voor de informatie en je geduld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Ik heb eens een praktijksituatie meegemaakt:
Daikin Perfera 3,5kw
Buitentemperatuur -12
Binnentemperatuur 21.5c
Tussenwoning.
rond 80m3

HR++ glas, 8cm glaswol in de muren, vloer en dak isolatie redelijk.
Woning is van 1986 maar rondvraag blijkt dat de isolatiestandaarden van midden jaren 90 zijn.

De perfera kon het aan, beetje capaciteit over, in jouw situatie wordt het wel risicovol.
Als je een back-up hebt als convectorkachel/houtkachel whatever hoef je niet blind te staren op die -10.

Ik heb de test gedaan, wordt het weer richting -5 of kouder gaat hier gewoon de vloerverwarming op gas erbij aan gezien ik de stralingswarmte mis.

Edit: Ik ben wel tevreden ermee, ik ben die vermogen niet nodig bij extreem koud weer, hij is stil zowel op buiten als binnen en veel instelmogelijkheden.

De COP is zeer goed, 3,2 bij -7 daar kan mijn HR107 gasketel die correct is afgesteld niet tegenop.
MHI en LG zijn ook niet verkeerd.

Hier zijn de intenties niet om volledig van het gas te gaan voorlopig gezien comfort van warmwater (doorstromer) nog even wil houden.

(Inmiddels hangt hier ook een WTW wat de LLWP helpt bij echt koud weer).

[ Voor 39% gewijzigd door mr_evil08 op 03-07-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:36
PdesignH is een leuke indicatie, maar is niet voor alle merken/units bij dezelfde temperatuur. Als je wilt weten wat een unit kan bij echte kou, dan moet je naar de 'running tests' voor -7 °C en -10 °C kijken en/of bij het bivalente punt. Een hoge COP bij vorst is leuk, maar als je unit dan niet meer dan 2 kW levert, dan zit je alsnog (maar wel goedkoop ;)) in de kou.

[ Voor 3% gewijzigd door Martin7182 op 04-07-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
w00key schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Daikin heeft andere design keuzes gemaakt. Ze hebben een kleinere PdesighH (design capacity for heating) gekozen en daarmee haal je makkelijker mooie SCOP waardes. Tot het wel nodig is en oops, hij draait nu vol vermogen wat absoluut niet efficient is.
Ligt dat niet puur aan naar welke modellen je kijkt bij Daikin?

Zo heeft de Perfera vloermodellen een fors hoger verwarmcapaciteit, fabrikant gaat niet vanuit dat je wandmodellen als hoofdverwarming gebruikt, deze vloermodellen hebben dan wel weer minder koelcapaciteit.

Zo kan de 3,5kw unit de Daikin FVXM35A + RXM35R 5,8kw warmte leveren en heeft een pdesign van 2,8kw, fors hoger dan de 3,5kw wandmodellen.

@flippy Edit: Kijk eens bij de vloermodellen van Daikin als het om verwarmen gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 04-07-2023 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

TheCory schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:19:
[...]
Maar nu begin ik zelf ook te twijfelen aan het hele Daikin verhaal.
als iemand die deze dingen zit te repareren: ik ben al jaren geen fan van daikin. ze hebben de reputatie bij de consument en worden ook om deze reden vaak aangeboden (immers volgt de markt de wensen van de consument) maar dat gevoel word zeker niet gedeeld door veel vakmensen. als je kijkt hoe zoals hierboven al word aangemerkt de prestaties worden aangepast om goed te werken in de gebieden waar word getest maar daarbuiten makkelijk word ingehaald word ik nogal kriegelig in mn nek van dit soort praktijken.
mr_evil08 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:36:
[...]
@flippy Edit: Kijk eens bij de vloermodellen van Daikin.
ik adviseer die ook vrijwel altijd maar niemand neemt ze omdat ze duurder zijn dus is het defacto zinloos om die erbij te halen.
helaas maar das de realiteit.

[ Voor 46% gewijzigd door flippy op 04-07-2023 21:56 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
flippy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:40:
[...]
ik adviseer die ook vrijwel altijd maar niemand neemt ze omdat ze duurder zijn dus is het defacto zinloos om die erbij te halen.
helaas maar das de realiteit.
bijkomend als ervaringsdeskundige zijn wandunit,s als hoofdverwarming vreemde warmte en koude voeten liggen op de loer ondanks goed geisolleerd vloer, je kan aanmodderen met plafond ventilator etc maar het blijft het altijd net niet.

Even los van dat er wel of onvoldoende capaciteit is.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 04-07-2023 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Nu online
Re: vloermodel - die hebben dezelfde RXM-serie buitenunit als alle andere single splits - werken veel minder als het vriest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S2t9v2UbZJaBVkE0Ql7JwKOGHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDhc40o4KbNYvFu2gYQuq581.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-e9l1UPldOsgaxA5P-zqAzauvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DTFHyG2134NzCMSwbmPOhcU1.png?f=user_large

Onder de -7 graden haalt hij de "sticker" waarde van 2.8 kW niet, je moet met een straalkacheltje bijstoken.

Er is overigens nog 1 reden om iets meer power te hebben - als je een dynamische energiecontract hebt, met variabele uurprijzen, wil je soms snel opwarmen / afkoelen; zoals afgelopen weekend waar we 43 cent betaald kregen per gebruikte kWh.

Afgelopen winter heb ik veel gestookt op uren dat de helft kost vergeleken met de piek prijzen, middennacht - 06:00, en 11:00 - 16:00, dan is het fijn als je de woning snel op temperatuur kan brengen (bijv 21 graden), daar houden en heel rustig af kan laten koelen wanneer stroom duurder is.

Dus dit, ~eind jan / begin feb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV1PDvodx1-koXQyybLGvUS4VkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K4XN1DVroj3zuNDwUHxU78aG.png?f=user_large

Beton wordt opgewarmd tot ~20 graden, lucht tot ~22, en als de unit uit gaat daalt lucht temperatuur snel richting vloer/plafond/wandtemperatuur om vervolgens urenlang stabiel te blijven. Toen ik op vakantie en de verwarming op minimaal programmeerde ging duurde het een week voordat het naar 18 graden was gezakt.

Maar je ziet ook hoe snel ~50 m2 / 125 m3 kan worden opgewarmd met een "3.5 kW" binnenunit, mits gevoed met genoeg hete "koelmiddel" - hier gebeurt dat met een LG MU3R19 met een fikse compressor en 2 kW elektrisch vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRt2GelMc3hYIiNwbE1mYRpdXtc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QyAGCagKghkyxNzjhdE3jDtD.png?f=user_large

Hij kan extreem veel hitte of kou naar 1 binnenunit sturen, hoppa, instant koud / warm wanneer je het wilt hebben; en niet zoveel nodig? Dan gaat die terug naar bijna niks. Alleen software is echt drama, dus volgende keer wordt MHI / Daikin, maar wel multi, liever 1 grote die rustig bromt dan 2 kleine compressors die uit staan maar die ene van de woonkamer op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
We waren behoorlijk zeker van onze Daikin Perfera keuze, maar door dit topic zijn we toch gaan twijfelen en neigen we nu naar de MHI ZSX. Gezien het onze hoofdverwarming wordt gaan we liever voor zekerheid en capaciteit. Ook vind ik het prettig dat ze zo ver kunnen terugmoduleren.

De ZS units zijn goedkoper, echter de ZSX zijn veel zuiniger. Nogmaals, hoofdverwarming, dus het zal de hele winter lopen draaien. Dan kan die paar honderd euro verschil in aanschaf zich uiteindelijk wel terugverdienen, lijkt me. (We hebben geen overschot aan solar, helaas.)

Een lokaal bedrijf had een mooie offerte aangeboden voor een set Perfera's, echter de ZSX kunnen ze niet leveren. Ze zeggen dat ze Mitsubishi sowieso uit hun assortiment gaan halen en focussen op Daikin, wat kwalitatief beter is. Daar lijken meningen dus echter over te verschillen. :+

Ik ben momenteel andere bedrijven aan het benaderen over offertes voor een ZSX set. Het idee is om twee single-splits te nemen, beiden met wifi:
MHI ZSX 2,5kW op zolder (plaatsing buitenunit op dakkapel met Bigfoots)
MHI ZSX 3,5kW in woonkamer
Geen dakdoorvoer of betonboring nodig. Dan lijkt ca. 5k me wel redelijk voor levering & montage, toch?

Als iemand nog goede ervaringen heeft met een bepaald bedrijf hoor ik het graag. Ik ben gesitueerd nabij Alphen a/d Rijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:36
TheCory schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:50:
We waren behoorlijk zeker van onze Daikin Perfera keuze, maar door dit topic zijn we toch gaan twijfelen en neigen we nu naar de MHI ZSX. Gezien het onze hoofdverwarming wordt gaan we liever voor zekerheid en capaciteit. Ook vind ik het prettig dat ze zo ver kunnen terugmoduleren.
De ZSX heeft wel als klein nadeel dat het minimale verbruik boven de 12 °C (en onder de 4 °C) omhoog gaat. Niet iedereen vindt dat even prettig. Deze eigenschap lijkt bewust ingeprogrammeerd, misschien is het goed voor het behoud v.d. unit. Ik heb er zelf niet echt last van, al had ik graag gehad dat je de hysterese v.d. binnensensor/thermostaat wat zou kunnen vergroten. M.a.w. dat de unit pendelt op lagere frequentie. Maar goed, wij stoken amper als het buiten warmer is dan 12 °C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 00:27

Rudios

Lost in space?

mr_evil08 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:15:

Ik heb de test gedaan, wordt het weer richting

Edit: Ik ben wel tevreden ermee, ik ben die vermogen niet nodig bij extreem koud weer, hij is stil zowel op buiten als binnen en veel instelmogelijkheden.
Wanneer is de unit bij jouw stil? Ik vind mijn Daikin Perfera vloermodel alles behalve stil als die op standje 2 of hoger staat, als ik rustig in de woonkamer zit vind ik dat eigelijk best wel storend dat geblaas en gezoem. Auto speed werkt niet echt bij mij gek genoeg, hij blijft maar vol doorblazen ook al is de ingestelde temperatuur bereikt. Dus bij mij staat hij bijna altijd op fluisterstand of standje 1 of max 2. Dus ik ben eigelijk benieuwd hoe jij de fanspeed hebt staan als jij hem zo stil vind :)

Whole lot of stars ***

Pagina: 1