Lidl Parkside 'plug' and play zonnepaneel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Heb bij de Lidl een zonnepaneel besteld voor aan het balkon. Bij het monteren brak al gauw de wifi antenne. Ga ze daar nog over mailen. Denk dat die nog wel weer online te bestellen valt.

Maar de grootste uitdaging is de stekker. Helaas bleek er geen schuko stekker maar een soort wieland achtige stekker die dan in een meegeleverd stopcontactje kan die je vervolgens zelf weer op een stekker mag knopen.

Niet echt waar ik op hoopte. Nu ben ik benieuwd of iemand weet of er een verloop is voor dit aparte type stekker. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3tAxk8EmRBmutd5z0yQxHuECXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jcNvNW8c0iU8RWo8bjpBV1BP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 22:14
Heerlijk, lekker mee hobby bobben, of terug brengen naar de lokale lidl en je geld terug vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38
Mijn Duits is niet al te best, maar in dit filmpje wordt uitgelegd dat de aansluiting van de ronde stekker naar een Schuko stekker voor in het stopcontact niet wordt meegeleverd, omdat het aansluiten alleen door een erkend elektromonteur mag worden gedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=8nvb_fqVkZQ
Iets dergelijks staat ook in de handleiding.
Ik denk dat je op YT wel kan vinden hoe je het ding moet aansluiten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-05 14:12
volgens mij staat het aarde symbool bij de pen links, dus lijkt me niet heel moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Volgens de handleiding is de kabel een "AC-kabel: L, N, PE =1,0 mm". De omvormer geeft max 300 Watt, uitbreidbaar tot maximaal 600 Watt (met een tweede omvormer).

Een standaard bouwmarkt-stekker met randaarde van de bouwmarkt is geschikt voor 16A @ 230V, oftewel 3.680 Watt.

Aangenomen dat je een droog stopcontact beschikbaar hebt, zeg ik: AC-kabel doorknippen, strippen, adereindhulzen erop krimpen en gaan met die stekker :7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou hem ook terugbrengen, die 150Watt voor dat bedrag ga je als balkon paneel erg lastig terugverdienen. Helemaal als je er nog allemaal extra spullen voor nodig hebt. Er zijn genoeg stekker kit's die het dubbele leveren voor een lagere prijs én gewoon een Schuko stekker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iost88p2wQepnvKFs7wjHnmcH14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmfnn1C7V1agKgZaMeWE6MbS.jpg?f=fotoalbum_large

Advertentie als extra toegevoegd zodat we weten waar dit overgaat.

Persoonlijk denk ik dat het leuk is voor bv een nerd camping, volks tuinhuisje maar op een balkon vermoed dat de opbrengst te laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:43
onno oliver schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:03:
[Afbeelding]

Persoonlijk denk ik dat het leuk is voor bv een nerd camping, volks tuinhuisje maar op een balkon vermoed dat de opbrengst te laag is?
Daar zit toch duidelijk een wandcontactdoos bij waar die stekker van TS in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Even snelle berekening.....

199 euro is op dit moment ongeveer 800Kwh.
150Wp op een niet ideale plaats levert zo'n 75kWh per jaar.
Terugverdientijd is daarmee zo'n 11 jaar als je *niets* anders hoeft te doen dan dat ding op te hangen.

Ik vraag me stevig af of dit paneel überhaupt 11 jaar mee zal gaan.

Even ter vergelijk: De panelen die ik 2 jaar geleden op mijn dak heb laten leggen zijn volgend jaar terug verdient....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Croga schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:08:

Terugverdientijd is daarmee zo'n 11 jaar als je *niets* anders hoeft te doen dan dat ding op te hangen.

Even ter vergelijk: De panelen die ik 2 jaar geleden op mijn dak heb laten leggen zijn volgend jaar terug verdient....
Dit setje is ook nergens goed voor, behalve Lidl's winstmarge.

In Duitsland koop je normaliter zo'n balkonkraftwerk van 600-800watt voor zo'n 400 euro. Dat zet net wat meer zoden aan de dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 22:38

Waar betaal je 25ct tegenwoordig ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Len020 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:39:
[...]

Waar betaal je 25ct tegenwoordig ?
Phantasialand ligt in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan claim je garantie, geven ze je waarschijnlijk gewoon je geld terug omdat dat minder gedoe is voor ze, en heb je mooie winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
en daar woont de TS ? want in NL met pak 'm beet 40ct is het een stuk sneller terugverdient,

[ Voor 13% gewijzigd door Len020 op 06-07-2023 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet helemaal wat je zoekt, maar in dit blog gaat het over die dingen en worden ook verschillende links naar vergelijkbare producten gegeven. Wellicht kun je er iets mee qua aanknopingspunten :)

https://aartjan.nl/blog/e...-zonnepaneel-met-stekker/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Len020 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:09:
[...]

en daar woont de TS ? want in NL met pak 'm beet 40ct is het een stuk sneller terugverdient,
Dat van Phantasialand Was als grap bedoeld _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Echt hilarisch....

iemand suggereert hier dat de terugverdientermijn 11 jaar is wat met de huidige stroomprijzen bij 6 jaar al het geval is. Oftewel; hier wordt iemand op 't verkeerde been gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Len020 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:30:
iemand suggereert hier dat de terugverdientermijn 11 jaar is wat met de huidige stroomprijzen bij 6 jaar al het geval is. Oftewel; hier wordt iemand op 't verkeerde been gezet
Met 40 cent per kWh kom je op 7 jaar.
Met de huidige prijzen voor 1 jaar vast kom je op 8.3 jaar.
Met de prijzen die er aan komen kom je op 10+ jaar (Er is een hele goede reden waarom 1 jaar vast op dit moment goedkoper is dan variabel. Dat is niet omdat men verwacht meer te gaan betalen.....)
Met variabele tarieven en goed plannen kom je op een jaar of 30 terugverdien tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Hoeveel VoC is dat panneel eigenlijk? Denk 36v?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 04:23
Hier net een 3 jarig abonnement met salderen nog erin afgesloten €0,31 per kwh. Dus niet helemaal op het verkeerde been zetten

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38
XelaRetak schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Daar zit toch duidelijk een wandcontactdoos bij waar die stekker van TS in gaat.
Bij nog eens lezen van de TS merk ik dat het daar ook wel wordt vermeld. Dus die TS is nogal vragen naar de bekende weg. Goede kans dat OP daar inmiddels achter is gekomen en dat dat ding al lang hangt en hier niet meer reageert.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 22:15
s.butterman schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:29:
Heb bij de Lidl een zonnepaneel besteld voor aan het balkon. Bij het monteren brak al gauw de wifi antenne. Ga ze daar nog over mailen. Denk dat die nog wel weer online te bestellen valt.

Maar de grootste uitdaging is de stekker. Helaas bleek er geen schuko stekker maar een soort wieland achtige stekker die dan in een meegeleverd stopcontactje kan die je vervolgens zelf weer op een stekker mag knopen.

Niet echt waar ik op hoopte. Nu ben ik benieuwd of iemand weet of er een verloop is voor dit aparte type stekker. Zie hieronder.

[Afbeelding]
Als Nederlands merk heb je de panelen van Supersola. Ook super duur helaas. https://supersola.com/sto...Play-Supersola-p542324881

Wel verkopen ze ook kabels: dan heb je meteen de naam van de juiste connector hoop ik. Het toont als standaard zonnepaneel connectoren namelijk die driepolige stekker. Zij gaan over van de Betteri naar de Neutrik connector.

Zoek je niet zoiets? https://supersola.com/sto...upersola-370Wp-p568205325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Er zijn natuurlijk ook andere use cases dan alleen maar geld willen besparen. Ik zat vorige jaar op vakantie een paar dagen in een cabin in Noorwegen en daar lag een klein paneeltje op het dak voor het hoognodige omdat er verder geen infrastructuur op die locatie was. En in Duitsland heb je denk ik ook wel dat soort locaties. Voor hier kan je denken om het ding op een boot of zo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

onno oliver schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:03:
Deze is denk ik handiger: https://www.lidl.nl/p/parkside-smart-zonnepaneel/p100363619

Hoe dan ook is €1,99/Wp gewoon veel te duur. De eerder genoemde supersolar is veel netter afgewerkt, flexibeler inzetbaar en is met €1,89/Wp zelfs (naar verhouding) iets goedkoper.

Meteen beetje zoeken kom je stekker kits met mooie panelen en meer vermogen voor ff ruim €1/Wp tegen. Daar komen dan nog wel balkonhaken bij (bijv. https://www.wallboxdiscou...set-800wp-full-black.html)
Frame164 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:55:
....omdat er verder geen infrastructuur op die locatie was. En in Duitsland heb je denk ik ook wel dat soort locaties. Voor hier kan je denken om het ding op een boot of zo te gebruiken.
Zonder infra (net aansluiting) werkt die hoe dan ook niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DukeBox schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:10:
[...]

Zonder infra (net aansluiting) werkt die hoe dan ook niet.
Dat dus.
De eerder genoemde 'Balkonkraftwerke' zijn geen autonome installaties...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Frame164 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Er zijn natuurlijk ook andere use cases dan alleen maar geld willen besparen. Ik zat vorige jaar op vakantie een paar dagen in een cabin in Noorwegen en daar lag een klein paneeltje op het dak voor het hoognodige omdat er verder geen infrastructuur op die locatie was. En in Duitsland heb je denk ik ook wel dat soort locaties. Voor hier kan je denken om het ding op een boot of zo te gebruiken.
Deze set is "useless" voor die usecase. Zonder 230v infra werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 23:08
boombes schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:00:
Hier net een 3 jarig abonnement met salderen nog erin afgesloten €0,31 per kwh. Dus niet helemaal op het verkeerde been zetten
Mag ik weten welke energie leverancier dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 04:23
joenevd schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:35:
[...]

Mag ik weten welke energie leverancier dat is?
code:
1
Eneco afsluitdatum 17 juni

[ Voor 3% gewijzigd door boombes op 06-07-2023 21:10 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Het wordt dus die stekker er af en een Schuko er op die dan in een buiten stopcontact kan. Vaders was ooit electricien. Ondanks dat zn papiertje verlopen is moet hij dit wel kunenn :D

Het ding was niet met het idee dat ik er rijk van wordt... maar meer als speeltje...
We gaan dit weekend na de storm eerst maar eens het probleem aanpakken dat de beugels te klein zijn voor de reling.
Pagina: 1