Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haanhoefforum
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01 14:15
Hallo,

Ik heb het volgende probleem;
Op een samsung Tab A8 krijg ik twee apps niet goed in beeld in de landschapstand.

Het betreft Shein en Vinted. Beide apps vullen in de landschapstand niet het volledige scherm maar blijven smal (zoals in de portretstand, maar draaien wel mee zodat ze in die stand leesbaar zijn). Ze vullen dan slechts 1/3 van het beeld, in het midden van het scherm.

Alle andere apps doen het prima in de landschapstand.

Verwijderen en opnieuw installeren heeft geen effect. Beide apps zijn normaal gesproken wel geschikt voor die stand, op een andere (vergelijkbare tab A) werkt dat prima.

Wie weet de oplossing?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Haanhoefforum op 03-07-2023 08:12)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:58
Dat komt omdat de maker eigenlijk geen landscape ondersteund. In Labs kun je forceren om ze toch beeldvullend weer te geven, maar dan moet je maar afwachten of de app nog fatsoenlijk werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Neem contact op met de makers van de apps.
Of het is een instelling die je ergens een keer aangezet hebt rond DPI of zo. Of een compatibility probleem met de Android versie.
De ontwikkelaars kunnen je dan helpen en indien nodig jij hun

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:58
Dat komt omdat de maker eigenlijk geen landscape ondersteund. In Labs kun je forceren om ze toch beeldvullend weer te geven, maar dan moet je maar afwachten of de app nog fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haanhoefforum
Ok, ik zal iig contact proberen te leggen, maar wat ik mij dan wel afvraag is waarom het bij meerdere andere tablets wel goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haanhoefforum
En hoe kan ik iets met dpi instellen? Ik heb alle instellingen doorgenomen maar dat niet gevonden. Wel zoomfunctie maar daarmee verandert niets aan deze apps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haanhoefforum
Owww, excuses, wat snel gereageerd, de oplossing is odd via labs te vinden en dan lijken ze goed te werken. Horizontaal afdwingen en dan op volledig scherm.

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1