Wifi instellen op Panasonic Viera tv (2016)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Sinds een aantal weken werkt de WiFi op de tv niet meer. Netflix en dergelijke doet het dus niet langer. Ondertussen diverse pogingen gedaan dit goed te krijgen daarbij ook instellingen veranderd, maar zonder succes. Ik kan dus wel wat hulp gebruiken om alles opnieuw handmatig in te stellen.

De tv maakt verbinding met het internet via WiFi, maar meer ook niet. Afhankelijk van wat er veranderd haalt ie het IP-adres niet of krijgt ie geen reactie van de gatewat. Zoiets..

Handmatig kan ik het nodige instellen qua IP/DNS instellingen, en daar zal het wel mis gaan. Via 'automatisch' gaat het niet goed, dus dan blijft handmatig over en dan kan ik het volgende wijzigen.

IP-adres: Handmatig
IP-adres:
Subnetmasker:
Standaardgateway:
DNS-adres ophalen Handmatig?
DNS-adres
Proxy-instellingen

Bovenstaande moet ik dus handmatig instellen, en daar heb ik dus hulp nodig omdat ik er niet uitkom.
Als ik alles automatisch laat doen, werkt het niet. Blijft handmatig over.. maar al die termen zeggen me dus niet.

De internetprovider is KPN en het IP-adres kan ik zo opzoeken.

Wat moet ik waar invullen om het weer werkend te krijgen?

Beste antwoord (via rens-br op 09-07-2023 21:33)

• koektrommeltje
Automatisch zou idd moeten werken, maar helaas werkte het niet. Daarna ben ik met de instellingen aan de weer geweest, wat achteraf gezien niet slim was wellicht.

De internetverbinding was terplekke slecht, maar de tv maakte wel verbinding met het internet. Alleen was er iets met server/gateway die geen contact maakte ofzo. Ik weet het niet meer.

Nu, twee weken later werkt het weer en is het gelukt met automatisch instellen. Ik denk dat de tv geen contact maakte met de server van Panasonic ofzo.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Automatisch hoort te werken, anders gaat er in je modem/router iets niet goed of in je TV omdat die geen verbinding kan maken.

Heeft KPN niet stiekem wpa3 aangezet met een update? Dat zal een 7 jaar oude TV sowieso niet snappen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Automatisch zou idd moeten werken, maar helaas werkte het niet. Daarna ben ik met de instellingen aan de weer geweest, wat achteraf gezien niet slim was wellicht.

De internetverbinding was terplekke slecht, maar de tv maakte wel verbinding met het internet. Alleen was er iets met server/gateway die geen contact maakte ofzo. Ik weet het niet meer.

Nu, twee weken later werkt het weer en is het gelukt met automatisch instellen. Ik denk dat de tv geen contact maakte met de server van Panasonic ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:34
Is het een Android TV? Bij Sony was er lang een bug dat na een stroomuitval de tijd niet meer klopte waardoor je geen verbinding meer had. Dan moest je de TV weer naar fabrieksinstellingen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
t mac schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:43:
Is het een Android TV? Bij Sony was er lang een bug dat na een stroomuitval de tijd niet meer klopte waardoor je geen verbinding meer had. Dan moest je de TV weer naar fabrieksinstellingen zetten.
Nee, deze Panasonic gebruikt geen android als besturingssysteem maar heeft zn eigen besturingssysteem.

De tv is teruggezet naar fabrieksinstellingen sowieso. Dat hielp niet. Later bezig geweest met instellingen. Uiteindelijk niet meer naar omgekeken. Andere tv neergezet om te testen of het aan de tv lag of aan het modem. De andere tv maakte verbinding en Netflix startte ook op.

De andere tv weer aangesloten, opnieuw geprobeerd in te stellen en toen werkte het weer. Staat op een tuinpark, dus wellicht is het modem gereset, ik weet het niet. Kan ook een server van Panasonic zijn waar een storing was, want de Philips maakte verbinding met de Philips server zag ik voor de apps.

Aan de hand van de andere tv, zag ik wel dat de instellingen zoals deze veranderd zijn tijdens het handmatig proberen in te stellen wezelijk anders waren dan ze zouden moeten zijn. Dus IP-adres en ander subnetmasker en.. en..

Blij dat het opgelost is.. NPO1, 2 en 3 is ook niet alles 's nachts ;)