Mobile Celeron vs. 'gewone' Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Weet iemand hoe het stroomverbruik van een mobile celeron zich verhoudt tot een normale celeron. Dit met betrekking tot de duurzaamheid van de accu.

Er gaat namelijk een laptop voor school komen en kan via mijn werk aan een goedkope 'cloon' komen. Een Promedion 2700C.

Het gaat om een Celeron 700.
14.1 TFT
256 MB RAM
20 GB HD
8x DVD
SIS chipset onboard video 8-64 MB shared.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarschijnlijk vind je hier wel wat info:

http://www.intel.com/design/mobile/specupdt/244444.htm

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk wat zijn de praktijk ervaringen ? Kan ik bijvoorbeeld maar 1 uurtje met een accu doen of 2 uur ?
Uit de techspecs haal ik wel veel maar niet hoe het in de praktijk werkt.

Verwijderd

Ik denk dat je HDD en je CD-ROM en zo samen met je scherm de grotere stroomvreters zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De verschillen zijn marginaal. Het zal slechts 10 a 15 minuten schelen ofzo. Mijn laptop (IBM ThinkPad X20) heeft een P!!!-M 600. Bij continu gebruik duurt het ongeveer drie uurtjes eer de accu leeg is. Als ik hem gewoon aan laat idlen, dan schakelt ie na 5 min automatisch terug naar 500MHz op een lagere voltage (de zgn speedstep technologie) en dan duurt het ca. 3 uur en 1 kwartier eer de battery echt leeg is..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 03 september 2001 15:00 schreef HlpDsK het volgende:
Ik denk dat je HDD en je CD-ROM en zo samen met je scherm de grotere stroomvreters zijn.
Inderdaad, en daarom is bijvoorbeeld het voordeel van de Transmeta CPU's zo klein in een notebook. Voor servers is het mooi dat het verbruik en de warmteontwikkeling gering zijn, maar in een notebook wordt het verbruik maar voor een relatief klein deel door de CPU bepaald.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik weet genoeg ! is dus niet de moeite waard.
bedankt voor de input !

Verwijderd

Hoe zit het dan met snelheid, want ik heb gehoord dat Mobile Celerons sneller zijn dan de gewone.

Kan iemand me uitleggen hoe dat zit ?

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 16:14

Neus

www.zenaconsult.com

Da's een late reaktie; 5 jaar na de laatste :-)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:28:
Hoe zit het dan met snelheid, want ik heb gehoord dat Mobile Celerons sneller zijn dan de gewone.

Kan iemand me uitleggen hoe dat zit ?
MiniMan schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:35:
Da's een late reaktie; 5 jaar na de laatste :-)
Tja misschien gebruikt ie wel een gewone celeron, met een mobile celeron duurt een reactie maximaal 3,5 jaar ;)

Verwijderd

nee :p ik heb een AMD Athlon 64 ;) maar een vriend van me (die hier geen lid is :P) wilde weten welke van de 2 sneller was omdat ie hoorde dat de mobiles sneller waren

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voortaal geen ouwe }:O }:O uit de sloot halen tenzij je iets nuttigs toe te voegen hebt :/

Sinds die eerdere posts zijn er tig verschillende soorten Celeron, zowel mobile als non-mobile uitgekomen. Als je geen woord rept over exact *welke* is er toch geen zinnig antwoord op te geven...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.