Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-04 22:13
Goedenavond allen,

Mijn televisie vertoond al een paar maanden een vervelend zonnetje (licht cirkel) in het scherm.
Nu heb ik al wat gegoogeld en waarschijnlijk is het LED-LCD panel aan vervanging toe.

Het gaat om een Samsung 55 inch
Die waarschijnlijk een jaar of 7 a 8 jaar oud is.

Ik zag op de site van Samsung dat er een reparatie service is en dat je de tv gemakkelijk kan aanmelden.
Op de site is niet echt duidelijk te zien wat de kosten gaan worden, maar voor een uitgebreide reparatie staat een bedrag van 188 euro. Als je niet akkoord gaat met de kostenopgaaf die ze van te voren doen, dan betaal je 110 euro voorrij kosten om je tv weer terug te brengen.

Wat is wijsheid in deze?
Ik zag ook genoeg Youtube filmpjes om de tv zelf uit elkaar te halen, maar weet niet of dat nou slim is?
Of moet ik niet verder kijken en gewoon lekker een nieuwe kopen? :*) \

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Bedankt alvast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYXN3By2wL8SLawoRHNI2oLAQ88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQANz6InFZKXhy7jxbr9n3Z0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5g0H9M4w2VKOs9U1ru8dQKheRbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eyOvaW1VgMHXAdXy7ZI6g8v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 15:05
Dit model maakt gebruik van Direct LED, er bevinden zich meerdere ledstrips aan de achterkant van het paneel. Een van de lenzen is eraf gevallen, hierdoor zie je een lichte cirkel.

De ledstrips zijn niet zo duur, je zou een setje kunnen bestellen en deze zelf vervangen wanneer je handig bent of bij een lokale reparateur een prijsopgave vragen. Beide opties zullen denk ik goedkoper zijn dan het via Samsung laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-04 22:13
Freshouttheoven schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:10:
Dit model maakt gebruik van Direct LED, er bevinden zich meerdere ledstrips aan de achterkant van het paneel. Een van de lenzen is eraf gevallen, hierdoor zie je een lichte cirkel.

De ledstrips zijn niet zo duur, je zou een setje kunnen bestellen en deze zelf vervangen wanneer je handig bent of bij een lokale reparateur een prijsopgave vragen. Beide opties zullen denk ik goedkoper zijn dan het via Samsung laten repareren.
Dank voor je antwoord. Het is niet mogelijk om die lens terug te plaatsen? Zonder een nieuwe strip?

En als ik iets wil bestellen, dan een volledige nieuwe set? Lees net dat er mogelijk 3 a 18 sets inzitten? Maar zij raden aan om het volledig te vervangen..?
https://www.plasma-lcd-le...42500/led-strips-samsung/

Leuk klusje om eens samen met mijn handige vader, in combinatie met een goed YouTube filmpje aan te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:10

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Soms wel, het kan zo simpel zijn als een tube lijm. Maar... de televisie moet helemaal uit elkaar om bij de leds te komen, dus je bent wel even bezig. Maak foto's terwijl je hem uit elkaar haalt zodat je daarop terug kunt kijken als je niet meer weet hoe iets terug gebouwd moet worden.

Omdat het uit elkaar halen veel werk is, is zelf klussen is de enige reële optie. Als je het laat doen wordt het al snel duurder dan de televisie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 15:05
sidney013 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:59:
[...]

Dank voor je antwoord. Het is niet mogelijk om die lens terug te plaatsen? Zonder een nieuwe strip?

En als ik iets wil bestellen, dan een volledige nieuwe set? Lees net dat er mogelijk 3 a 18 sets inzitten? Maar zij raden aan om het volledig te vervangen..?
https://www.plasma-lcd-le...42500/led-strips-samsung/

Leuk klusje om eens samen met mijn handige vader, in combinatie met een goed YouTube filmpje aan te beginnen.
Graag gedaan.

Lens terug plaatsen is mogelijk, echter is de kans dat een andere lens binnenkort er afvalt groot.

Dit is het onderdeel nummer;

BN96-34797A L(eft)

BN96-34798A R(ight)

Ze zijn wel relatief duur via de door jouw gelinkte winkel, en onbekend of het origineel is. Voor hetzelfde bedrag kun je ook originele vinden.

• mentos1905
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
* knip *
Dubbel en topickaap. Verder in jouw topic: witte stippen op samsung UE48JU6445.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 16-02-2024 09:10 ]

• mentos1905
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
* knip *

[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 16-02-2024 09:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.